Beursrestanten, CO T-shirts

He Chuckie,
Ook namens mij bedankt natuurlijk. Gisteren met de post gekregen en zojuist maar eens in elkaar gesoldeerd.
SMD-pruttel is duidelijk iets waar je toch wel even handigheid in moet krijgen. Voor mij was het m'n eerste ervaring ermee. Jeetje wat is die hagelslag klein (daar kan je geen broodbordje mee beleggen).
Maar: het zit erop, en hij werkt uitstekend. Met een oude batterij die nog 1,0 volt gaf, geeft ie in ieder geval een heleboel licht
Het soldeerwerk zou eventueel wel wat netter kunnen, maar dat komt bij volgende keren vast met wat meer ervaring.

De centjes zijn overgemaakt (inclusief verzendkosten). Het is niet alsof het om een eerste of tweede of derde levensbehoefte gaat, dus wat maakt het uit als zo'n kitje wat later komt. Verder prima afgehandeld hoor!

Weet er iemand (van de mods) wanneer Chuckie terug even tijd heeft? Want ik heb hem een mailtje gestuurd waarin ik nog enkele gegevens heb gevraagd zodat ik de betaling kan voltooien.
En hij werkt :), wel piepkleine dingetjes die SMD's

Als je hem hebt gemaild komt het vanzelf wel goed. Geduld is het toverwoord.

If you want to succeed, double your failure rate.

het is handiger om chuckie (Tom) of KIF (Thijs) even een mailtje te sturen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ik wil toch even het volgende zeggen:

Op de beurs van dit jaar. (Rosmalen)
Had ik begrepen dat ze nog niet binnen waren en later via het forum zouden worden verkocht. Maar tot op heden heb ik er niets van vernomen komt dit nog? of zijn ze volgend jaar gewoon weer verkrijgbaar? en is het door drukte van van alles en nog wat niet gelukt om ze via het forum als nog aan de man te brengen.

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op dinsdag 21 september 2010 20:57:12 (16%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Zie pagina 1:

Op 17 maart 2009 22:03:34 schreef chuckie:
Geachte medeforum bewoners
Zoals GJ in de openingspost al aangaf, zijn er nog KIFSMDKITJES over.
Ze kunnen voor de beursprijs, te weten €5,- weg.
Mensen die er 1 willen kunnen contact met mij opnemen.
Het is een hele mooie prijs voor een speciaal kitje dat nog eens nuttig is ook.

Je kunt er een witte led (met hoge lichtopbrengst) mee laten branden op een 1,5V AA batterijtje die eigenlijk al op weg is naar de recycling omdat ie al leeg is.

Is ook een leuk beginnersproject voor mensen zoals ik die altijd hardnekkig zijn blijven steken in through hole.
Ik ga het zelf zeker ook proberen.
[afbeelding]

Voor alle duidelijkheid, het gaat zich om de componenten die links naast het papiertje liggen.(het is een beetje een zooitje op mijn werkblad)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

@Roel dat is van vorig jaar.

Verder, laat maar ik zal ook wel even mailen morgen. Anders wordt er misschien nog iemand boos omdat dit topic weer (voor niets) wordt geopend.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
klein is fijn

Moderator

kif moet nog steeds eens wat tijd vrijmaken om alle kits fatsoenlijk samen te voegen en klaar voor de verkoop te maken.

Henry S.

Moderator

Op 21 september 2010 22:06:20 schreef Tinus016:
Verder, laat maar ik zal ook wel even mailen morgen. Anders wordt er misschien nog iemand boos omdat dit topic weer (voor niets) wordt geopend.

Niet voor niets, we moeten nu al wat gaan bedenken voor volgend jaar.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Mailtje is verstuurd. Nu nog nieuwe idee-en voor volgend jaar.

klein is fijn

Moderator

Ik heb mezelf even aan het werk gezet.

http://www.kleinisfijn.nl/co/rosmalen/led_zaklamp_kits_th.jpg

Nu alleen nog samenvoegen...

If you want to succeed, double your failure rate.

Zaklampjes zijn vandaag binnen gekomen. Heb er 1tje gesoldeerd, maar deze geeft alleen licht bij het indrukken van de schakelaar, alsof deze niet wil oscilleren. Iemand enig idee waarom dit zo kan zijn?

Dat is toch ook de bedoeling. dat als hem in drukt dat hij aan gaat of zie ik dat verkeerd.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ow, duidelijker formuleren: Een lichtflits bij het indrukken, en een fellere flits bij het loslaten.

Henry S.

Moderator

Is je batterij misschien te vol?

Het is btw handiger hierover een topic te starten.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
High met Henk

Special Member

even een kleine kick, maar de vraag even aan de overige leden en forum genoten: Wat doen we dit jaar met kits

overigens vraag ik mezelf ook af of er nog steeds T-shirts zijn...

E = MC^2, dus de magnetische compatibiliteit doet kwadratisch mee???
klein is fijn

Moderator

Ik ben mijn kits ondertussen aan het verkopen, dus als iemand leuke ideeen heeft voor volgend jaar..

MAH z'n kits liggen volgens mij nog bij Tom.

SMD bug, en een smd ontvanger

LED there be light
Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Iets met µC's of HF? :)

µC's een klein ontwikkelbordje of een usb programmertje,t'probleem is dan wel dat je 2 soorten moet maken want je hebt er die zweren bij PIC's en je hebt er die zweren bij AVR's :+

HF, tja, dat word lastig om niet té illegaal bezig te zijn. Maar een fatsoenlijk zendertje dat 100% werkt als je hem zelf fabt kan wel geinig zijn :)(tegen dan mag ikke het wel op bepaalde banden aangezien ik nu voor men HAREC aan het leren ben :9)

maar blijkbaar zit Henry vol ideëen ofwel weet ie al meer dan wij

Op 28 september 2010 14:57:11 schreef High met Henk:
even een kleine kick, maar de vraag even aan de overige leden en forum genoten: Wat doen we dit jaar met kits

overigens vraag ik mezelf ook af of er nog steeds T-shirts zijn...

dat kan je beter even via het speciale kanaal regelen. We zijn al druk in overleg.

@watchout3: 2th

HF/bugs is wel mooi, maar wordt ingewikkeld met wetgeving etc. Hebben we al eens eerder uitgezocht.

Iets met uC's is wel leuk, maar snel prijzig. een leuk controllertje is niet erg goedkoop en met de mogelijkheden maak je het nooit iedereen naar t zin en er is al aanbod genoeg van. Verder wil ik voor jou wel een ontwikkelbordje maken hoor, broodplank met chips ;)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Mja vreesde al zoiets...

Ontwikkelbordjes heb je inderdaad bij de vleet, maar nog geen met het logo van CO :p
En ik ben wel in staat om men eige printjes te etsen, maar niet iedereen kan dat + je hoort steeds weer de vraag naar µC's op beurzen (dus ik denk dat die toch wel zullen verkopen)

Het nadeel is natuurlijk dat er al zo ontzettend veel microcontroller kitjes op de markt zijn, en daarbij is het heel lastig om iets te maken waar een groot deel van de mensen tevreden mee is.

Je zou een kitje kunnen maken dat als JTAG controller voor AVR en PIC kan dienen, als BusPirate, simpele logic analyser / simpele PC scope, of iets dergelijk. Het nadeel is ook dat het moeilijk is om het universeel, goedkoop, simpel en elegant te houden.

Een kitje met een kleine FPGA of CPLD lijkt me wel gaaf, daar zijn er veel minder van, maar het is ook weer lastig dat goedkoop te maken, en zodanig dat bijna iedereen het kan solderen.

De zaklampjes waren juist relatief uniek, aangezien ik in ieder geval nog nooit zo'n kitje had gezien, en zeker niet in die geweldige form factor!

Het PWM circuitje van afgelopen jaar viel me eerlijk gezegd een beetje tegen; naar mijn idee was dat ontwerp niet helemaal netjes, en als ik me goed herinner was er nog een opamp of comparator over waar iets leuks mee gedaan had kunnen worden.

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken