Show your projects! Part 13.

Dit topic is gesloten

Ben weer eens met iets bezig, eindelijk weer tijd gevonden om wat te kunnen doen met d'n hobby:

let wel, het is nog heftig in design stadium. de makeup van het board komt later wel als alles geconnect is.

http://www.innovativetechnology.nl/images/IT0005/wipje.png

Is een board waarbij over ethernet 16 kanalen (worden relais) geset kunnen worden. Omdat het gehele boeltje op de verticale sync van video moet schakelen zit er een CPLD in die per channel zorgt dat dit goed komt.
aansturing moet over ethernet zodat we met verschillende show control machines over UDP of TCP/IP dit kunnen doen.

De oorzaak van deze oplossing is te vinden dat veel video apparatuur goed en snel start op z'n GPI, veel hardware is wel via ethernet te benaderen, maar om 8 machines frame sync in te starten werkt dit vaak niet.
8 x GPI beinvloeden doet dit wel.

het is "most likely" dat ik de PLCC chip ga vervangen door een SMD variant. maar dit bestaat weer niet in eagle, dus moeten we ff maken.

IF you can't convince them, then confuse them!

Leuk dat dat IC schuin staat, maar was het niet handiger geweest als ie 45 graden naar links gedraaid had gezeten? Dus gewoon recht? Of is het een doel op zich, een schuine plaatsing?

"We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them" - Albert Einstein
klein is fijn

Moderator

Zo, je gaat een goede poging doen om de boel kort te sluiten onder IC3? >:) ;)

Op 15 mei 2009 19:49:28 schreef Jeroen Boere:
het is "most likely" dat ik de PLCC chip ga vervangen door een SMD variant. maar dit bestaat weer niet in eagle, dus moeten we ff maken.

Zo eenvoudig zal dat vervangen niet gaan. Ofwel komt het IC aan de componentenzijde (kan je al die sporen, die nu onderaan zitten, naar boven brengen), ofwel plaats je het ding onderaan, maar dan moet je met een spiegelbeeld van het IC gaan werken.
In beide gevallen is een flinke portie hoofdpijn gegarandeerd... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@flipflop: schuin staan heeft niet echt een reden, zag er wel geinig uit.

@kif:
drc begint af en toe wat te zeuren, maar de makeup is voor latere zorg.

@pros:
ja, maar ik spaar via's uit door de via te maken met die boxed headers.
en dat component moet en zal er in smd komen :P

IF you can't convince them, then confuse them!

Als je de print laat maken (met doorgemetalliseerde gaten) is dat laatste niet zo'n probleem.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Maak printen zelf.. ging hier ook erg goed:

http://www.innovativetechnology.nl/images//18f6520_dev/Operational.png

IF you can't convince them, then confuse them!

nice :):) Dat doormetaliseren, gebruik je daar die speciale busjes voor met speciale tang ?

Den Dries www.hulens.be

Op 15 mei 2009 20:27:58 schreef AC/DrieC:
nice :):) Dat doormetaliseren, gebruik je daar die speciale busjes voor met speciale tang ?

hihi, nee, moet eigenlijk wel.
vind het zelf niet erg netjes, maar doet de truuk wel.
soldeer ze nu gewoon aan beide zijde vast.

IF you can't convince them, then confuse them!

Puik werk, zonder twijfel!

@AC/DrieC: doormetalliseren is overbodig, als je telkens zowel boven als onder kan solderen. Maar met een header of andere componenten die hun pinnen "bedekken" is dat geen doen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Waarom eigenlijk de XPort? simpel tcp servertje is maar 2kb groot ofzo. past makkelijk bij in je pic.

Omdat het gehele boeltje op de verticale sync van video moet schakelen zit er een CPLD in die per channel zorgt dat dit goed komt.

Is een relais wel snel genoeg, aangezien je vertikale blanking interval maar iets van ongeveer 1,5 mS is?

Grtz,
MaX

Hangt van het relais af. Een klein reed-relais schakelt sneller dan 1mS. De massa die verplaatst moet worden om contact te maken, is dan ook erg klein.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 15 mei 2009 20:44:26 schreef minimax:
[...]

Is een relais wel snel genoeg, aangezien je vertikale blanking interval maar iets van ongeveer 1,5 mS is?

Grtz,
MaX

inderdaad een snel relais, maar hij gaat niet staan schakelen op de lijn frequentie... als hij geschakeld moet worden, dan sync met verticale sync, en dan blijft hij in voor een X-aantal seconden.

@Uranium:
omdat ik geen zin heb in al dat spul wat rond om een TCP verbinding moet komen. van die Xport weet ik dat het werkt en nog betrouwbaar ook. vandaar de keuze.

@pros:
wat ik doe met die boxed headers: aan de onderzijde vast solderen en dan het plastic eraf wippen. werkt goed, dan bovenkant vast solderen en plastic er terug op.

edit:

nu de SMD versie:

http://www.innovativetechnology.nl/images/IT0005/wipje2.png

IF you can't convince them, then confuse them!

ik zie 1 90 graden bochtje, tussen SV2 en SV3

Ik zie wel meerdere sporen die iets anders kunnen (bv bij max1658) maar ik neem aan dat Jeroen er *of* een goede reden voor heeft om het zo te doen, *of* gewoon nog niet klaar is.

Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....

het ontwerp is nog echt in ontwerp fase. nog lang niet klaar dus. maar bedankt voor de tips! :)

IF you can't convince them, then confuse them!

Trouwens, maar 1 ontkoppel Ctje bij die 18f?

Ik ben programmeur! geen electronicus! http://www.daantimmer.nl/ Er is een ontwerp! nu nog inhoud :-)

Deze week nog wat gesoldeerd op gaatjesprint,mosfet amp 2 x 100 watt.
Dit om in een gesloopte skytronic PA2200 kast in te bouwen.
Defect gekocht voor een prikje.
Low-budged elektronika met dieet voeding heb ik eruit gehaald.(volledig opgeblazen eindtrappen)
Ringkern heb ik gebruikt in een andere versterker.

Trafo had ik nog liggen 2x40 volt,2x3amp,4 elko's 4700/63v,rest gemaakt uit recycled parts.
Simpele inschakelvertraging van elektuur.
Koelbalk is van de PA2200,ventilator weg gelaten vermits hij in klasse B staat en niet zo warm wordt.
Nog wat afwerken met treksnoertjes,en de kast kan dicht.

Resultaat,en goede en weer bruikbare monitor amp.
Enkele fotos.
http://i677.photobucket.com/albums/vv137/transtube/P1000979.jpg
http://i677.photobucket.com/albums/vv137/transtube/P1000982.jpg
http://i677.photobucket.com/albums/vv137/transtube/P1000983.jpg

er zijn veel banen die zonder via kunnen verbonden worden
bijvoorbeeld bij de usb en s1

Op 16 mei 2009 14:18:27 schreef chrome:
er zijn veel banen die zonder via kunnen verbonden worden
bijvoorbeeld bij de usb en s1

ja maar aan de onderkant soldeert makelijker lijkt mij.

@chrome: normaliter als ik een print laat etsen en doormetaliseren wel, maar in dit geval is het 100% niet mogelijk om een component wat tegen een PCB aan zit te solderen op de top layer ;)

maak de print zelf. en doormetaliseren kan/wil ik niet.

@daan: er moet inderdaad nog wat ontkoppeling bij.

heb overigens op dat board iets verder boven geen enkele C rond de pic hangen. tot nu toe geen problemen.

IF you can't convince them, then confuse them!

Moderne PICs/AVRs werken (gegarandeerd) vaak vanaf 1.8V of zo. Dus als je die 5V of zelfs 3.3V voed, dan moet je erg je best doen om daar onder te komen en dat ie raar gaat doen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Die C's zitten er niet voor niets rew. Het kan goed gaan, maar er zijn IC's die etterlijke ampere's trekken tijdens schakelen. Dat zijn zeer korte hoge stromen, daarom moeten die C's zo dicht bij de IC's staan. Het gemiddelde gebruik van zo'n IC kan heel laag zijn. Ga er dus niet van uit dat het zonder gaat werken. Je kunt de meest rare problemen krijgen.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Op 16 mei 2009 14:15:19 schreef transtube:
Deze week nog wat gesoldeerd op gaatjesprint,mosfet amp 2 x 100 watt.
Dit om in een gesloopte skytronic PA2200 kast in te bouwen.

ziet er beter uit dan die skytronic shit! mooi ding!

Bij brand geen lift! Gebruik liever water!

Dit topic is gesloten