Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Moet je even de pagina opnieuw laden en naar de pdf gaan. Eerst zat er een / te weinig in de url en ging het daarom mis.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Als ik de url [ http://magazine.schematheek.net/0905/0905.pdf ]direct intik, krijg ik een foutmelding '404 Not Found' op de site....
/edit
Andere pdf's doen hetzelfde
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dan zou ik je internet nakijken, bij mij en vele anderen werkt het.
/e: wil je wel een exemplaar mailen hoor 
[Bericht gewijzigd door gitaarstudentje op (26%)]
Tidak Ada
Op 12 mei 2009 23:23:06 schreef gitaarstudentje:
Dan zou ik je internet nakijken, bij mij en vele anderen werkt het.
Elders nooit last mee 
Hoeft niet te mailen hoor ik was zomaar aan het kijken...
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (13%)]
Dit is on topic genoeg hoop ik:
@ Elektrogek : die lexel88 kan 4 Watt halen, maar als je een behoorlijke levensduur voor je buis wil halen is meer dan 1W CW niet aangeraden!!
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Op 12 mei 2009 22:48:20 schreef gitaarstudentje:
Het schematheek magazine!
Volgende keer wel even laten nakijken door iemand, in een magazine horen geen grove taalfouten meer te staan.
Verder natuurlijk een leuk initiatief. Waarom PDF? Wordt het ook op papier uitgegeven?
Goh niet meteen de bedoeling. Je moet dan al'n groter publiek hebben en't is niet dat we meteen elektuur concurrenten gaan worden.
Van die grove taalfouten: ga je een artikel niet lezen omdat er een paar foutjes in staan? Begin dan maar eens aan een oud boek...
Volgende keer zullen we er allemaal wel eens op nalezen maar het is meer de correctheid van de schakelingen en uitleg die voor ons telt.
Ontopic vanaf nu? Verdere vragen & opmerkingen via mail of schematheek.net graag!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (23%)]
Jordi
Bier zonder alcohol is als een beha aan een waslijn: het beste is er uit!
Hoeveel jaar heb je met de vorige versie hiervan gedraaid?
@HS: Ja da's een lang verhaal. Althans de bouw dan, niet om te vertellen.
Dit is de eerste versterker die ik gebouwd heb, gelijk een serieuze. Hij zat eerst in een andere (niet 19") kast, wat natuurlijk super-onhandig is.
Later dus omgebouwd naar 19", dat was de eerste opknapper. Toen eens uitgeleend aan een vriend, die gelijk 1 kanaal opblies (en bedankt). Maar het was naar zijn zeggen een geslaagd feest, dus oke dan.
Dat was de reden tot de 2e opknapbeurt (nieuwe torren, nieuwe bedrading, alles afgeregeld), zoals die nu op de foto's te zien is.
Ik heb er laatst nog op een party mee gedraaid, waar het allemaal gemiddeld hard ging. Met speakers van zo'n 300W was ik zeer tevreden over de prestaties. Met mij de party-gangers ook:). De 1000W lag als backup in mn kofferbak, maar niet nodig dus.
Het meest tevreden was ik nog wel over de nieuwe PWM regeling voor de fans (stonden daarvoor op constant 12V). Op breadboard wat in elkaar gestoken met NE555 en comparator, maar dat werkte meteen goed. Dus print in etsbak en weer wat moois om in te bouwen. In den beginne was ik bang dat de PWM frequentie te horen was (de output naar fans loop toch lang de eindtrappen), maar dat is gelukkig niet zo.
Op 12 mei 2009 21:54:02 schreef Henry S.:
[...]
Ahhh, mag ik even kwijlen?
[...]
Zoiets? http://sound.westhost.com/project117.htm
Het is een kwestie van genoeg drive, voedingsspanning, torren en koeling.Klinkt simpel he?
Leuk schema,zou ik het op gaatjesprint gemaakt krijgen,dan begin ik er direct aan.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (1%)]
Op 7 mei 2009 11:57:18 schreef electro_freakz:
oeh, die zit er best goed uit, alleen de behuizing nog:)btw, zie je dat geknipper van de displays ook in het echt?
zie je reactie nu pas, sorry
de behuizing ben ik aan bezig, maar schiet niet echt op ivm tijdsgebrek
de displays knipperen heel snel, bijna onzichtbaar, ivm multiplexen. als je op een meter of 2 afstand staat zie je het niet meer. ik ben alleen nog opzoek naar plexiglas (15x20cm, 2mm glashelder) voor de voorkant van de behuizing. het kost niet veel, maar de verzendkosten zijn zo hoog.
heeft niemand nog n stukje liggen en wil dat in een envelopje duwen?
[Bericht gewijzigd door Alexander Verbeek op (12%)]
The Engineer
Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!
EdwinNadorp
Koop hier uw kristallen bol - in 2008 ga ik m'n projecten afmaken, echt waar ....... nouja in 2009 dan ..... ehh 2010 ....
Niet helemaal goed ge-etst en er had wat minder tin gebruikt mogen worden, sommige sporen hadden anders gekunt en er zitten geen montage gaten in.
Maar hoe dan ook, ziet er toch netjes uit
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Montagegaten lijken me idd. overbodig. Ziet er uit als iets dan je tijdelijk op een experimenteerprint wil prikken. De hulp-batterij zorgt er dan voor, dat de µC meteen de juiste tijd kan uitlezen, zonder behoefte aan toetsen en uitlezing om die in te stellen.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Op 13 mei 2009 09:40:59 schreef gitaarstudentje:
Goh niet meteen de bedoeling. Je moet dan al'n groter publiek hebben en't is niet dat we meteen elektuur concurrenten gaan worden.
Van die grove taalfouten: ga je een artikel niet lezen omdat er een paar foutjes in staan? Begin dan maar eens aan een oud boek...
Volgende keer zullen we er allemaal wel eens op nalezen maar het is meer de correctheid van de schakelingen en uitleg die voor ons telt.
Mijn complimenten, ziet er leuk uit en ik vermoed inhoudelijk ook best goed.
Ik moet overigens de taalcritici wel gelijk geven, het begint al met kromme artikeltitels dus voor de rest vrees ik een beetje (hoewel de inleiding wel weer lekker leest).
Het probleem met geschreven publicaties is, dat ook de tekst goed moet weglezen zonder struikelen. Onderschat dat niet.
hadv
Just find out what you like and let it kill you
Op 13 mei 2009 09:40:59 schreef gitaarstudentje:
Wat is er mis met oude boeken?
Los van de problemen met de taal: leuke artikelen. Het laatste stopt alleen wel erg abrupt: hoe moet je nu via de PC die kaart aansturen?
@ hadv: Niks mis met oude boeken! (daar staat tenminste nog nuttige informatie in) Dat aansturen kan je zelf kiezen. Bv vanuit Visual Basic. Tutorials genoeg om de parallele poort aan te sturen, we zullen er misschien zelf ook nog eentje insteken.
Maar graag verdere commentaar via mail of schematheek. Het blijft een show-topic en geen discussie