Op 4 april 2009 23:42:26 schreef ojeke:
even op upload archief gezet[...]
De grijze? gaan naar de schakelaar
thevel bedoelt waarschijnlijk de draden die bovenin uit de doosje komen:)
Dit topic is gesloten
Op 4 april 2009 23:42:26 schreef ojeke:
even op upload archief gezet[...]
De grijze? gaan naar de schakelaar
thevel bedoelt waarschijnlijk de draden die bovenin uit de doosje komen:)
Ah, nja ietsje te lang gestript, na een cm of 2 lopen ze terug samen in 1 kabel. Er zullen wel meerdere dingen zijn die niet helemaal volgens de regels zijn.
Trouwens: Rood? Woon je in Belgie, of heb je een bejaarde Nederlandse kabel gebruikt (Nee, niet vervelend bedoeld, ik heb echter zo goed als nooit rood installatiedraad gezien).
Golden Member
Rood, groen, grijs en zwart installatiedraad werd in nederland tot in de de jaren 60 gebruikt.
In veel woningen zit het nog steeds!
België, heb er gewoon een rol van. jaartje of 2 geleden gekocht in de lokale doe het zelver. Kleur beïnvloed de functie niet
Groen heb ik nooit gezien, wel de wel bekende groen gele natuurlijk
[Bericht gewijzigd door ojeke op zondag 5 april 2009 00:22:20 (23%)
Ik bedoelde dan ook dat ik nog nooit rood installatiedraad in zijn natuurlijke habitat gezien had. Dat het nog te koop is, verbaast me niks.
Ik ga binnenkort eens kijken of ik zelf een LED-lampje in elkaar kan knutselen...
In opvolging van mijn Galva Wisp, mijn gewone wisp ook gemaakt dat ik meer dan 1 pic kan aansluiten. Hij kan wel maar 1 tegelijk programmeren. Deze Heeft 6 uitgangen en ik gebruik in plaats van relais een ic (4066), daardoor is hij klein gebleven. Een 4017 gebruik ik om de 4066 te selecteren. Boven iedere uitgang is ook een schakelaar om al dan niet voeding te geven aan de te programmeren schakeling als deze niet zelf een voeding heeft. De wisp kan ook vervangen worden door een andere programmeur.
http://www.schematheek.net/index.php?p=forum/topic&t=134&n=1
Ziet er strak uit, alleen de keuze 15V uitgang volg ik neit helemaal
Op 6 april 2009 22:36:25 schreef Ganzz:
Ziet er strak uit, alleen de keuze 15V uitgang volg ik neit helemaal
De schakel ic worden daar mee gevoed en 5 v krijg ik al op mijn programmeer stekkers. Kan soms handig zijn.
@reddevil
Heel erg mooi! Dit doet zeker niet onder voor professionele apparatuur!
Reddevil, Laat je een keer je werkplaats zien? ziet er vast wel vet uit met al die rode frontjes tenminste, al veel hebben zo'n rood frontje of niet?
prosgeel en reddevilrood
@reddevil: als je er toch maar 1 tegelijk kunt programmeren, is het dan niet net zo makkelijk om het RJ45-stekkertje te wisselen? Of zie ik een bepaalde hele handige toepassing over het hoofd?
edit: wel keurig afgewerkt inderdaad!
[Bericht gewijzigd door Jochem op dinsdag 7 april 2009 08:05:22 (11%)
Om rood te worden van afgunst, ja!
't Is idd. netjes afgewerkt, en die koeling is hoogst origineel. Je moet het maar bedenken...
hey red,
met welk programma / materiaal maak jij je frontplaten?
stef
Heey allemaal,
ook maar even een projectje van mijn kant:
Een Ambilight voor de pc met drie ledstrips, ook wel Bobligh/Momolight genoemd.
Het schema en firmware voor de pic zijn van deze site.
Het printje is wel zelf ontworpen...
En natuurlijk wat foto's, (zijn klikbaar)
Kleine test met paint, je ziet dan links rood wordt, recht groen en midden wordt geel.
Kleuren omgedraaid zodat rood beter te zien is.
De RGB Ledstrips zijn +/- 27 cm, van samenkopen.
De print, is moeilijk te zien omdat deze foto is gemaakt toen die achter mijn beeldscherm lag
ik ben eigenlijk best tevreden over de print aangezien dit mijn eerste print is die ik gemaakt heb...
Mike
dat is toch niet zo'n slechte foto?
Mooi gedaan, maar ik vind dat groen nogal overheerst, ik zie het rood amper.
Probeer de intensiteit van groen eens wat terug te schroeven.
bedankt voor de reacties,
dat het rood wat minder lijkt ligt aan de foto (gemaakt met mobiele telefoon), en het komt waarschijnlijk ook omdat de muur er achter blauw van kleur is...
@ leime:Ik heb nog maar 2 toestellen met een rood frontje.
@ Jochem: Ben met een domotica project bezig, zijn redelijk veel pic's waar tegelijk aan gewerkt wordt.(Binnenkort meer)
@ Stef110: Met frontdesigner en voor het materiaal ga eens op Pros zijn site zien. Is het grote voorbeeld van hoe het moet. http://prosje.be/index.html
hmm, ambilight bij de pc, mijn to-do lijst is weer langer.
maar erg mooi, doosje ook reddevil.
Dit topic is gesloten