http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/index.html
dat ziet er een mooi dingetje uit, ik zie dat de spanning fijn en grof regelbaar is
een punt is, ik ben er alleen nog niet achter wat een opamp doet (details zoek ik zelf wel uit maar ik weet bij god niet waarvoor het dient) misschien komen er nu reacties van, begin er niet aan! maar wat ik nu wil is eigenlijk een practicum voor de theorie dus niet andersom:*
[Bericht gewijzigd door (nog) amateur op (49%)]
Als je eerst de praktijk wilt, begin dan met iets simpels.
En als het perse een voeding moet zijn, neem dan bijvoorbeeld de CO labvoeding. Zie eerst eens dat je zoiets werkend krijgt voor je te vergapen aan LCD's.
Tegenwoordig wil men vaak gelijk al 'alles' kunnen..
Tik in Google het onderdeel dat je wil leren kennen, en hoeps
[Bericht gewijzigd door overslag op (61%)]
inderdaad hoeps een hoop met info waar ik niet uit opgemaakt krijg waar het uiteindelijk voor is maar dat komt nogwel. eerst een analoge uitlezing.
@ zonnepaneeltje: ik wil ' alles' leren aan de hand van een practicum (uiteindelijk) er vanuit gaande dat veel dingen nog niet mogelijk zijn maar het is vooral een oriëntatie
en ik heb voorbij zien komen 'als het percé een labvoeding moet zijn' nee hoeft absoluut niet maar het lijkt me een mooi iets om theoretisch gezien verder mee te komen.
heeft iemand nog andere leuke projecten die voor mij niveau in aanmerking komen (wat zich in dit topic openbaart
in de audio is ook veel te doen maar audio interseert me zo weinig
[Bericht gewijzigd door (nog) amateur op (35%)]
Op 16 april 2009 20:45:09 schreef (nog) amateur:
http://www.electronics-lab.com/projects/test/022/index.htmldat ziet er een mooi dingetje uit, ik zie dat de spanning fijn en grof regelbaar is
Dat is enkel de paneelmeter en geen complete voeding.
Ik heb op de vorige pagina twee linkjes gegeven naar ELV projecten, eentje met de paneelmeters en alles er bij en een tweede waar voor 8 hele euro's printen voor te bestellen zijn !
Tipje :
Als je toch een voeding gaat bouwen maak dan meteen een dubbele, zeker als je met analoge dingen wilt gaan experimenteren heb je in de regel twee spanningen nodig.
bedankt voor de tip en die elektuur 82' is daar een schema van op internet of moet ik het boek halen?