Het verhaal blijft kloppen, alleen zijn mogelijk de douanerechten niet nul meer boven de 150. Dat kun je dus zelf opzoeken via die TARIC link die ik je gaf. Ook kun je de douane hiervoor bellen volgens hun website.
Kijk eens bij "9030 40 00 90" bijvoorbeeld, misschien voldoet die voor jou apparaat.
Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Vandaag ruim een uur aan de telefoon gehangen met TNT voor een gelijksoortig probleem.
Op 076... kreeg ik te horen "het ligt bij de Douane".
Bij navraag en wat druk op de ketel blijkt het dus helemaal niet bij de Douane te liggen, maar bij de afdeling Douane van TNT.
Leugen nr. 1.
Na wat omwegen kreeg ik de afdeling aan de telefoon.
Het gaat om de afdeling aan de Gyroscoopweg 4-8 in Amsterdam.
Daar liggen de pakketjes netjes te wachten tot ze worden bezorgd door TNT.
Ze hebben bij TNT een achterstand van 3 minimaal weken.
Het wacht dus helemaal niet op 'vrijgave'.
Leugen nr. 2.
Het is dus niet de schuld van de Douane (die worden ook gek van TNT), of wachten op vrijgave, het gaat gewoon om een achterstand in de verwerking.
Slechte zaak..
Als iemand nog een dergelijk probleem heeft:
020-5873491
En veel succes!
idd bart...
zover was ik ook het is TNT...
dus niet de douane.
hun maken er gewoon potje van.
maar bellen haalt niets uit. mijne komt uiterlijk 18 juni 2009 uit het depot.
ik verwacht dat ik dan een bericht krijg dat ik de factuur op moet sturen.. en dan gaat hij er opnieuw doorheen..
heerlijk systeem 
als ik nu voor 40 bij niels koop en voor ongeveer 30 laat verzenden. heb ik dan kans dat ik BTW/invoerrechten moet betalen en zo ja hoeveel?
Op 26 mei 2009 16:14:53 schreef msicaron:
Verder heeft USPS idd een slechte reputatie.. Hopelijk komt alles alsnog in orde...
USPS is OK. De afhandeling van pakketjes van USPS door TNT is naatje.
Tsja, open markten, meer concurrentie.
3 keer wat bij dezelfde webshop in de US gekocht, 3 keer door hun met USPS verstuurd, en hier in nederland 3 verschillende bedrijven aan de deur gehad.
1 maal TNT, 1 maal Selectmail en 1 maal een onbekende koeriersdient. Ik weet het allemaal niet meer 
doe mij maar UPS of DHL voor internationaal
die zijn tenminste beleefd. van DHL nationaal ( van gend & waardeloos) wordt je ook niet blij...
selektmail ook niet, die gasten zijn te lui om uit hun ogen te kijken..
maar bij mijn ouders komt emar de paketten brengen van TNT en dat loopt dan wel weer goed..
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Gisteren een zending van twee pakketjes via TNT. De man aan de duur moest exact het bedrag hebben, contant. Dat lukte m'n vrouw nog net door tee euro uit m'n zoon z'n spaarpot te lenen. En voor twee pakjes rekenen ze natuurlijk 2x inklaringskosten, ook al is het 1 zending. Grrr.
Het probleem is dat je nooit weet welke vervoerder er komt, wanneer precies, en je weet ook niet precies wel bedrag ze willen hebben 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 3 juni 2009 21:21:04 schreef krijn1995:
als ik nu voor 40 bij niels koop en voor ongeveer 30 laat verzenden. heb ik dan kans dat ik BTW/invoerrechten moet betalen en zo ja hoeveel?
Niels shipped volgens mijn als "gift". Zal wel niet helemaal legaal zijn... je bedoeld van de SK actie?
19%BTW + inklaringskosten (op de site van TNT staat hoeveel, is 8 nogwat of 12,50 dacht ik, afhankelijk van hoeveel BTW het was). En ik weet niet of ze boete rekenen als een gift geen gift blijkt te zijn, maar gezien Niels er geen factuur bij doet...
Op 5 juni 2009 14:37:15 schreef Wouter van Ooijen:
Gisteren een zending van twee pakketjes via TNT. De man aan de duur moest exact het bedrag hebben, contant. Dat lukte m'n vrouw nog net door tee euro uit m'n zoon z'n spaarpot te lenen. En voor twee pakjes rekenen ze natuurlijk 2x inklaringskosten, ook al is het 1 zending. Grrr.Het probleem is dat je nooit weet welke vervoerder er komt, wanneer precies, en je weet ook niet precies wel bedrag ze willen hebben
Zelf ben ik meestal niet thuis. Dan komt het op een postagentschap terecht. En daar kan ik dan pinnen. Die pijn valt dus wel mee. Maar die meerdere inklaringskosten zijn wel vervelend natuurlijk.
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 5 juni 2009 15:41:03 schreef jojo:
Zelf ben ik meestal niet thuis. Dan komt het op een postagentschap terecht.
Maar daarvoor doen ze eerst nog een tweede toging tot aanbieden, en dan is het pas de dag daarna op het agentschap 
Bert_mc
Suffering from wiseass oneliner blackout
Op 3 juni 2009 22:53:46 schreef alex278:
[...]USPS is OK. De afhandeling van pakketjes van USPS door TNT is naatje.
Kan ik beamen. Toen ik nog in Finland woonde heb ik 150 of wel 200 dingen laten overkomen zonder 1 incident en zonder uitzondering razendsnel geleverd.
En hier in de US is het al helemaal ok, maar het is van moeten want hier heb je zoveel keuze (UPS, DHL, FedEx en dan 300 kleinere) dat ze anders al lang de fles op waren.
Tja, dat is zo, maar na een week verschepen en een weekje "inklaren" kunnen die twee dagen er wat mij betreft ook nog wel bij.
Wel merk ik dat de post steeds luier lijkt te worden. Ze bieden pakjes steeds vaker aan bij buren die wel een heel eind verderop in de straat wonen, en ook nog eens als de afzender heeft aangegeven dat dit niet de bedoeling is!
Van TNT site: "Wilt u geen bezorging bij de buren?"
Wilt u geen bezorging bij de buren, dan kunt u de afzender vragen 'alleen huisadres' op het pakket te vermelden. In dat geval wordt het pakket alleen bij u aangeboden
Zelf merk ik dat die 2e bezorging ook niet altijd gebeurt. Dat vind ik zelf niet erg, het scheelt me weer een dag.
Nu woont er sinds kort een postbode in de straat. Die krijgt de pakketjes ook wel eens in zijn maag gesplitst. Ook dat is wel eens handig want hij is savonds vaak gewoon thuis en ik vertrouw hem meer dan sommige anderen. Alleen werkt dat niet voor pakjes waarvoor betaald moet worden.
nou mijn pakket ligt nog steeds in de inklaar loods bij TNT. vanaf 18 mei dus al..
en net een pakket met 2 HDD's opgehaald. het hoofdpostkantoor zit 100 m bij mijn huis vandaan in het winkelcentrum hier..
neehoor ze bieden het niet opnieuw aan, maar leggen het ine en postagentschap op 3 km hiervandaan in hetzelfde dorp....
schiet mij maar lek... ik ben alle logica totaal kwijt!
Klopt het dat je met 'meetapparatuur' bij de goederencode 8543-7090-99 uitkomt?
(die goederencodes zijn trouwens *waanzinnig*, maar goed.)
Dat ligt er maar net aan wat voor meetapparatuur je het over hebt. Je hebt een bepaalde vrijheid om te navigeren door die code lijsten. Het kan twijfelachtig zijn om hoog in de boom wat duister te beginnen en daardoor altijd "other" te moet kiezen.
Dit zou een route kunnen zijn voor een power meter bijvoorbeeld:
9030 Oscilloscopes, spectrum analysers and other instruments and apparatus for measuring or checking electrical quantities, excluding meters of heading 9028; instruments and apparatus for measuring or detecting alpha, beta, gamma, X-ray, cosmic or other ionising radiations
- 9030 10 - Instruments and apparatus for measuring or detecting ionising radiations
- 9030 20 - Oscilloscopes and oscillographs
- 9030 31 - Other instruments and apparatus, for measuring or checking voltage, current, resistance or power
- - 9030 31 - - Multimeters, without a recording device
- - 9030 32 - - Multimeters, with a recording device
- - 9030 33 - - Other, without a recording device
- - - 9030 33 10 - - - Electronic
- - - - 9030 33 10 10 - - - - For use in civil aircraft
- - - - 9030 33 10 90 - - - - Other <===================
Wouter van Ooijen
Op 6 juni 2009 12:51:02 schreef alex278:
(die goederencodes zijn trouwens *waanzinnig*, maar goed.)
De hele indeling is belachelijk. Als ik zeg dat mijn pakket elektronische componenten bevat is de vraag altijd "waar zijn ze voor bedoeld?". Geen idee, wat de klant er maar mee wil. De regelmakertjes hebben er blijkbaar nooit bij stil gestaan dat een component generiek kan zijn.
Op 6 juni 2009 13:44:09 schreef jojo:
Dat ligt er maar net aan wat voor meetapparatuur je het over hebt.
Ah, dan heb ik zonet de verkeerde goederencode ingevuld (en opgestuurd). Niet dat het heel erg relevant is; ik voer 'm particulier in.
Op 27 mei 2009 10:53:22 schreef Neen:
Volgens mij is de maximale waarde van het in te voeren pakket, zonder invoerrechten oid hoeven te betalen, onlangs verhoogd tot 150E...
Klopt.
Btw moet wel betaald worden! Tenzei de waarde minder dan 22 euro is.
Op 6 juni 2009 13:49:00 schreef alex278:..Niet dat het heel erg relevant is; ik voer 'm particulier in.
Maakt dat wat uit dan???
[Bericht gewijzigd door GJ_ op (23%)]
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op 5 juni 2009 16:25:01 schreef High met Henk:
neehoor ze bieden het niet opnieuw aan, maar leggen het ine en postagentschap op 3 km hiervandaan in hetzelfde dorp....
Dat is hier precies andersom: Ik heb een postagentschap op 2km hiervandaan, en dat is volgens de TNT dichterbij dan het hoofdpostkantoor op 3km hiervandaan. In princiepe klopt dat, alleen die 2km is voor ALLES wat ik doe de verkeerde kant op. Ik kom regelmatig langs de wijk met het postkantoor, en dat agentschap kom ik nooit. Maar goed. Op een dag: "Uw pakketje ligt vanaf ... op het postagentschap". Ik daarheen, na een tijdje in de rij gestaan hebbende: Ehhh we kunnen het niet vinden... zoeken en nog eens zoeken, maar niet te vinden. Ik uitleggen hoe het er uitziet, en tegen de tijd dat ik vertel dat er normaliter getekend moet worden voor ontvangst: "Oh, maar dan moet u helemaal niet hier zijn, wij doen geen "tekenen voor ontvangst" pakketjes. Dan moet u op het hoofdkantoor zijn". Sukkels!
Op 6 juni 2009 20:41:50 schreef GJ_:
Maakt dat wat uit dan???
Op het inklaringsformulier staat dat als je goederen als particulier inkoopt, je geen goederencode hoeft op te geven. Duh.
nou, ik dien vrijdag via de site van TNT een officiele klacht in...
3 uur later passed mijn pakket de inklaring en vandaag is het bezorgd! Verzonden op 13-05-2009 op 18-05-2009 in hun loods en op 06-06-2009 er eindelijk uit...
dus uiteindelijk komt het goed (wel 70 euro kosten erbij....)
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (35%)]
Is dat alleen BTW, of ook andere kosten?
Overigens heb ik zo ook wel eens een pakketje terug naar de states zien gaan. Hadden ze het voorelkaargekregen om een HP 355D attenuator blijkbaar zodanig te mishandelen dat-ie onbestelbaar was, en teruggestuurd naar de VS.
Pffrtr. De code die ik had ingevuld had nog 20 euro 'invoerrecht'. En de dollarkoers die ze hanteren voor de BTW-omrekening is ook niet echt voordelig (ik had 1.42 gehanteerd, zij gebruiken 1.375). Dju.