Bart Hiddink
Bart Hiddink is Ideetron; electronics and projects, http://www.ideetron.nl. LoRaWAN Nutcase.
Je zou een gat in het front kunnen frezen dat maar tot de helft gaat. Daarin vallen dan de moer en ringen.
Met iets van een dremel en bovenfrees zou dat moeten lukken.
Daar bestaan bussen voor met een mooie chromen voorkant.
Bus door het frontpaneel en van binnenuit de potmeter er in vastschroeven. Borgen doe je met de potmetermoer.
Ik dacht dat Conrad die bussen ook verkocht.
Gevonden:
@EJK. met een houten frontplaat gaat dat wat lastig.
Tap in de frontplaat dezlefde draad als de schroefdraad van de potmeter. Draai de moer helemaal op de potmeter, draai dan de potmeter vanaf de achterkant in de frontplaat.
Zet de potmeter recht, draai dan als laatste de moer terug naar de frontplaat. Je potmeter zit nu geklemd in de frontplaat met een niet-zichtbare bevestiging.
Dit zou eventueel kunnen, maar ik betwijfel of het gewone schroefdraad is.
De frontplaat is uit aluminium.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (66%)]
Standaard potmeters en schakelaars (zoals in de foto) hebben een M10 x 0,75 schroefdraad.
BTW. heavy frontje, als een potmeter of schakelaar niet meer past.
[Bericht gewijzigd door Hugo Welther op (28%)]
De behuizing is besteld, bij www.modushop.biz
Een mooie behuizing, alleen is de frontplaat inderdaad een stuk te dik.
Kan je niet gewoon een sub-front van 1.5mm alu achter het dikke front zetten.
6mm voor de assen boort makkelijker dan 10mm voor de potmeters en schakelaars in zo'n dik front.
Of haaks beugeltje achter het front zetten.
Kamer frezen is het mooiste, lukt ook met een boor en boorkolom.
Ik ben persoonlijk een liefhebber van een sub-front achter het zichtbare front. Het scheelt echt afgebroken assen.
Technojunk
Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje
Wat zeg je van:
Foto van Turbokeu's minivoeding
Wat ik zelf wel eens doe is het uitboren/uitfresen ter grote van je potmeter tot je diep genoeg zit om het te bevestigen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/versterker%20fan%20oane%20…
Zo heb ik het ook gedaan, deze pvc plaat komt achter het frontpaneel.