Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

Wel, ik dacht eerst dat die voeding een rackmodel van Hameg was waar je van die modules kan inschuiven, je kan dan zelf kiezen voor de samenstelling. Daar leek het sterk op. Maar ik zag in het midden geen scheidingslijntje dus moest het wat anders zijn.
Forse voeding, het is een switcher, zijn die "noisy" of valt dat mee?

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Ik denk dat er weinig schakelende voedingen zijn die tegen HF kunnen.
Daarvoor gebruik je toch beter een lineaire voeding?
@big bang: wat bedoel je met "noisy"?

Als iets echt niet wil werken dan is de hamermethode de enige oplossing! :-)
fred101

Golden Member

Ik heb er een uit die serie, de 5A/40V al een paar keer een zender aan gehad en zonder probleem. Ik weet niet wat voor zenders dat waren (3 meter ? ) maar ik vermoed dat het aan de bouw van de zenders ligt of aan de antenne aanpassing. Die van mij is niet schakelend overigens en ook niet noisy. Overigens kan die van de TS ook maar een paar ampere, een flinke zender trekt al snel een ampere of 20

[Bericht gewijzigd door fred101 op maandag 7 juni 2010 08:51:53 (15%)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Noisy: ruiserig, last van ruis. Schakelende voedingen hebben dit effect veel meer dan lineaire door hun opzet.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Neen er zit niet veel ruis op hoor. enkel bij stroombegrenzing boven 2A komt er een ruis van 20mV ptp.

na enkele maanden flink de pas erin gezet te hebben is er flink wat verbouwd in mijn nieuwe werkruimte

op de onderstaande link zie je een foto album met foto's

http://www.htfproduction.nl/werkruimte/index.php

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl

Is dat een reflow oventje ? :) Veeeel opbergkastjes! en schroevendraaiers genoeg :)

Den Dries www.hulens.be

Nee das geen reflow oventje maar een simpel broodjes oven, maar ik wilde het eens proberen of ik daarmee SMD kon solderen, heb em gratis gekregen van de kringloop winkel. En inderdaad ladenkastjes genoeg.

even ter vergelijking het zag er ooit zo uit.

http://www.htfproduction.nl/images/1%20(2).jpg
http://www.htfproduction.nl/images/1%20(5).jpg
http://www.htfproduction.nl/images/1%20(6).jpg

[Bericht gewijzigd door Zirconium op woensdag 9 juni 2010 14:40:20 (32%)

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl

Da's in ieder geval een flinke verbetering. Ziet er gezellig en praktisch uit.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

@zirocium ik zie groen van jaloezvan je soldeerstation!
En ook op je hobby 'kot'.
Nog veel plezier in het nieuwe 'kot'!

EDIT: Zie ik net dat op één van je foto' rechts boven een plank aan het doorbuigen is. Misschien een beetje minder op leggen?
Zou zonde zij moest dat naar beneden komen op je kastjes.

Amai, als ik mijn hobbykamertje ooit zo mooi zou krijgen zal ik zeer blij zijn!
Dikke proficiat voor het mooie werk.

En idd die plank boven die kastjes zou ik iets verstevigen.

hehe ja die plank is inderdaad een beetje doorgebogen, maar niet omdat er nu zoveel op staat, maar omdat daar in het verleden een 20 tal MOT's hebben gelegen. Ik moest eigenlijk die plank een keer omdraaien zodat het zich weer wat recht kan trekken.

goed eten tijdens het werk is natuurlijk altijd belangrijk ;)
Mooi plekje alleen zou ik zeer snel zat zijn dat ik mijn benen niet onder de werkbank kan steken. Volgensmij heb je het werkblad 60cm diep? Dat vind ik snel krap worden, zeker met wat apparatuur erbij. Verder een goede verbetering!
en in deze grote ruimte mis ik een overload aan scopes, voedingen, tafelmultimeters, acculaders en alles wat nog meer groot is, een snoer heeft en onder de noemer 'meetapparatuur' valt. maar misschien is de ruimte er eerst en komt dan de rest ipv eerst de rest en daarna een grotere ruimte moeten zoeken omdat je er zelf niet meer bijin past

[Bericht gewijzigd door MAH op woensdag 9 juni 2010 19:09:41 (38%)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
fred101

Golden Member

Op 9 juni 2010 19:06:16 schreef MAH:

en in deze grote ruimte mis ik een overload aan scopes, voedingen, tafelmultimeters, acculaders en alles wat nog meer groot is, een snoer heeft en onder de noemer 'meetapparatuur' valt. maar misschien is de ruimte er eerst en komt dan de rest ipv eerst de rest en daarna een grotere ruimte moeten zoeken omdat je er zelf niet meer bijin past

Ik durfde er niet over te beginnen ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Een beetje meer geel zou ook niet misstaan... :-)

Henry S.

Moderator

Mooi plekje alleen zou ik zeer snel zat zijn dat ik mijn benen niet onder de werkbank kan steken.

Dat was hier ook het geval, werkt niet prettig.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ok, beetje laat maar toch hier weer een vordering van het geheel. Hij staat! :)

Klik.

@Pos nieuwe foto als achtergrond op je website? Hij lijkt me zo anders.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

is een mooi hokkie tinus , maar wordt het een kas of hobbyhok :)

komt er ook een (dak)raam in ?

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Ik zou alvast voor een plat dak gaan. Dan kan je d'r desnoods nog een verdieping bovenop plaatsen... :-)

hoe groot is het hobbyhok eigenlijk ? ik gok 4mtr bij 4 mtr ....

@ Pros, Nou ik denk dat dat niet door de keuring gaat komen hier :D

@ Testman, hij wordt 3,6 bij 4,5 meter. Dakramen komen er niet in, maar wel golfplaten die licht door laten.

@ r3dnax, Waar?? :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

ik moest inderdaad schipperen met het geld, en wat ik belangrijker vond, Dus heb eerst maar flink wat geld gestoken in de verbouwing. Nu ben ik aan het sparen voor meetapparatuur, labvoeding, etsmachine enz enz, en een split unit airco die tevens kan verwarmen.

Aangezien het een klein hok is, dat de hele dag in de zon staat de broeien, wil het in de schuur als snel tegen de 40 graden lopen, en das niet fijn om in te werken. Anderzijds is dat de schuur niet goed geïsoleerd is, dus in de winter vreselijk koud kan zijn.

Nu zou ik voor de winter een kacheltje kunnen nemen, eventueel op gas, ware het niet dat het ding dan altijd in de weg staat, en op vloerbedekking moet staan. Het is dan in de winter lekker warm, maar in de zomer NIET koel, dus vandaar een Split Unit Airco.

dat is ideaal zo'n split airco , ik had een monoblock met slang maar dat ding presteert gewoon niks behalve herrie , toen ik hem ombouwde naar buitenluchtaanvoer voor de verdamper werd hij wel effectiever maar nog niet geweldig .

daarna een splitunit gehaald die ook kon verwarmen , dat gebruikte ik nooit . maar omdat de cv in huis vrij traag is zet ik nu s'winters ook vaak de airco aan die is veel sneller warm en luchtverwarming is ook sneller .

een splitunit heb je al voor 300 euro nieuw in doos .

Op 9 juni 2010 22:04:36 schreef Tinus016:
@ Testman, hij wordt 3,6 bij 4,5 meter. Dakramen komen er niet in, maar wel golfplaten die licht door laten.
)

en een airco? :P

Dit topic is gesloten