Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 4

Dit topic is gesloten

fred101

Golden Member

Internet is gelukkig een alternatief maar ik ben toch heel blij met mijn twee databoeken. Een van Siemens en een van jaeger. Ik zou er best meer willen, veel handiger. Zijn er ook waar IC's instaan (lm324, 555, 741, 4060 74lsxxx en dat soort standaard werk)? Eens kijken of ik in Rosmalen volgend jaar wat kan vinden.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ze hebben ooit bij V&A gestaan, maar als iemand nog van die databoeken zoekt. Stuur me een mail, heb nog 60 verschillende staan.

Op 6 november 2009 14:26:22 schreef rbeckers:
[afbeelding]

Een groot gedeelte van mijn werkplek.
Weller, diverse HP meters, andere meetapparatuur, scheidingstrafo tbv meetapparatuur, onderdelen, kasten etc., staan aan of tegen de andere muren.
Er lopen ook diverse coax kabels naar diverse antenne's op de zolder.

Wat zit mijn lodder oog? Ik meen daar een handheld Voltcraft LCR meetbruggetje te ontwaren. Ik het er ook een, handige dingen.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten
fred101

Golden Member

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
rbeckers

Overleden

Klopt en goed gezien, die heb ik dus ook. ;)

@René
Is dit nog hobby of ben je ook beroepsmatig bezig? Heb je daar nou 2 x FRG-7700 staan?

rbeckers

Overleden

Puur hobby.

Inderdaad (o.a. ;)) 2x FRG-7700.

fred101

Golden Member

Wat moet je nu met twee de zelfde ontvangers, eh, volgens mij zeg ik nu iets doms ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
Henry S.

Moderator

Vanmiddag bezig met ladekastjes, de afgelopen maanden bezig geweest met herindelen van de componenten. Nog volop bezig met de lettertang, vandaar de lege vakjes en tijdelijke labels.

http://www.uploadarchief.net/files/download/zolder081109.jpg

De kleine blauwe kastjes zijn tijdelijk en gaan tzt weg, een deel daarvan ligt al op de vuilstort ivm afgebroken handgrepen en voorkanten...

Dit is alles wat ik met deze scheef aflopende muur kan doen, aan de rechterkant kan ik wel de hoek om en ongeveer 3 meter aan ladekastjes (Raaco, 45*1EH, 2*4.5EH en 1*5EH) kwijt, daarbij verlies ik gelukkig maar een paar cm aan de achterkant. 'Helaas' moet ik hier regelmatig door de knieen, blijf ik lenig bij. ;)

Oudere situatie:

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/zolder3.jpg

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Da's een redelijke grijpvoorraad zo.

Netjes Henry, volgende stap is muur erbij kopen? ;)

free_electron

Silicon Member

Op 6 november 2009 05:24:22 schreef Bert_mc:
[...]

ik zie kline tinbolletjes op sommige van je fotos. je soldeerpook staat te heet. de flux verdampt explosief en spettert tin rond..

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

zo zo henry s :D toevalig heb ik de zelfde kastjes hahaha die heb ik net nog opgehangen :P

http://picasaweb.google.nl/technokaas/Schuurtje#

DIPLOMA: asistent monteur nivo 1, monteur consumenten elektronica nivo 2. CERTIFICAAT: witgoed monteur, vca, rijbewijs B/AM......en zwemdiploma A, mijn eerste gerepareerde apparaat was snaartje vervangen in onze cassette speler toen ik 9 jaar was. :)

TT:
Heb je vorige post's niet gelezen, maar waarom gebruik je opbouwstopcontacten in plaats van inbouwstopcontacten?

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

waar kopen jullie die mooie kastjes toch?
ik heb de mijn bij Hornbach. maar die hebben enkelt 5x5 laden katjes en niet met een grote lade onder.
deze dus
ik heb trouwens ook wel twee met grote laden maar die heb ik gekregen van de buurman.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Praxis had ze ooit, ik weet niet of ze ze nog steeds hebben.

Ik heb zelf beide soorten. Hornbach en Praxis.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?

Op 8 november 2009 19:38:19 schreef tinus016:
waar kopen jullie die mooie kastjes toch?

De grote van het merk Mars: Conrad, soms wel eens een doe het zelf
Van Raaco: Makro(Belgie) en Farnell bvb.

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Op 8 november 2009 19:22:56 schreef Technojunk:
TT:
Heb je vorige post's niet gelezen, maar waarom gebruik je opbouwstopcontacten in plaats van inbouwstopcontacten?

Waarschijnlijk omdat dat minder werk is zeker.

De echte hobbyist weet alles te liggen zonder labels. ;)

Al heb ik wel wat minder kastjes dan Henry. :P Op het moment iets van 150 laatjes gevuld met 3 vakjes per laatje.

ok bedankt dan ga ik morgen wel even lang de praxis om te kijken of ze ze nog hebben. zal ook wel even op conrad zoeken.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
leime

Golden Member

Praxis Meppel heeft ze nog... (Ik weet niet of het ver rijden is voor je)

leime

ik heb ook een flinke verzameling kastjes uit diverse decennia en merken .. 6 zijn raaco en 5 zijn haceka en die komen van de tu/e af en hebben het voordeel dat ze groter zijn als de raaco laden en ook kunnen er 5 schotjes in de breedte en 2 in de lengte .

als tip : ik heb ook dym* labels gebruikt maar die zijn duur en zo op steeds . nu heb ik witte isolatietape en een zwarte marker veel goedkoper , en het kan er zo weer af zonder resten .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1649-1.jpg

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_1651.jpg .

de heldere vakkendozen komen ook van de praxis af en zijn handig om per groep in te delen . de meeste dozen zijn ook zwaar dus de kast hangt ook al door . de grote elco's en relais heb ik een ikeakast zitten , wel met verzwaarde bodemplaat .

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Op 8 november 2009 17:21:19 schreef free_electron:
[...]

ik zie kline tinbolletjes op sommige van je fotos. je soldeerpook staat te heet. de flux verdampt explosief en spettert tin rond..

Ik heb het gemerkt, dat is wel enkel bij mijn RF experimenten waar je grote plakken koper moet heet stoken.

Normaal gebruik ik rond de 300 graden en dan heb je dat niet, maar SMDtjes op aan grondvlakken solderen valt niet altijd mee.

@de rest: jullie investeren daar maandlonen aan ladenkastjes? Die ladenkasten kosten veel meer dan de componenten...

Bert

Suffering from wiseass oneliner blackout

Dit topic is gesloten