je mooiste gratis aanwinst

Dit topic is gesloten

vandaag moesten er wat 36watt tlbakken van de zolder af , maar de 16 jaar oude evsa's waren gaar ....

laatste aanwinst voor dit jaar , gezien ik nu vakantie heb . er zou nog een vergadering/kerstborrel zijn in een kroeg ( heeft de baas ook 1 ) maar gezien het weer en ik met de brommert moet , heb ik bedankt .

dus weer wat sloopwerk :)

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0087.jpg

zo waren ze eerst .....

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_0093.jpg

en dit hoopje was het een half uur later , de voedingselco's waren gaar en hadden soms de 2 but11 meegenomen , heb ze op hfe getest en 6 waren gaar.

waar rook was, werkt nu iets niet meer
Shiptronic

Overleden

Nu wel, van alle goede onderdelen die over gebleven zijn, wel de VSA's terug werkend in elkaar te zetten, dat moet ook in een half uurtje kunnen, desolderen duurt bij mij langer ;)

Wie de vraag stelt, zal met het antwoord moeten leren leven.

als ik ze aan de gang had willen krijgen, had ik er alleen een 47uf 350v elco + 10uf 50v elco in hoeven zetten . ik heb al zat reserve evsa's , en deze hadden nog een 36watt gewikkelde vsa ervoor zitten , dit waren de oer-evsa's van philips , er zit ook geen ic in die dingen .

een collega zei dat evsa's niet aan te komen zijn , vooral projecten met veel bakken ineens zit veel levertijd op .

Eigenlijk is het schandalig dat ik deze aanwinst(en) nu pas post aangezien ik ze ondertussen al bijna meer dan een jaar bij mij heb staan...
(waarvoor dank aan erelce)

Men elekor archief :9
Voor toch 95% compleet =), ik mis enkele zomernummers die de persoon in kwestie had bij gehouden en enkele losse nummers.
En dan heb ik ook nog een berg digitaal op men pc staan :)
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/wt3_elektuur_verzameling.jpg

Dit heb ik ook gekregen, maar nog niet durven aan te zetten uit schrik meer kwaad dan goed te doen.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/wt3_hp652a.jpg

e/: toch maar ff een nieuw fototje gemaakt van die HP652A

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Op 2 januari 2011 16:34:20 schreef watchout3:
Dit heb ik ook gekregen, maar nog niet durven aan te zetten uit schrik meer kwaad dan goed te doen.
[afbeelding]

ooh, mooi.... Gratis??

Suffering from wiseass oneliner blackout

(waarvoor dank aan erelce)

;)

e/: ja gratis:)
Maar als er iemand wilt ruilen voor iets anders, men mail staat in me profiel :p
glenn is nog op zoek naar een compacter functiegeneatortje of onderdelen voor er eentje te bouwen (zoals die van emilien bvb)

e/2: enja die radio is ook gratis, maar die komt van een erfenis :+

[Bericht gewijzigd door watchout3 op zondag 2 januari 2011 17:00:54 (11%)

Die 652 geeft alleen maar sinus, niet?
Maar het is een hele goeie !

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
fred101

Golden Member

Watchout, Ik heb een compact functie generatortje van GW wat ik best wil ruilen voor die HP, we zitten alleen wat ver van elkaar af.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Henry S.

Moderator

Op 2 januari 2011 17:08:35 schreef Tidak Ada:
Die 652 geeft alleen maar sinus, niet?

Tot 10MHz, en dan nog steeds met een echte sinus.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Gratis:)

http://www.uploadarchief.net/files/download/bachy_s-450_1.jpg

http://www.uploadarchief.net/files/download/bachy_s-450_2.jpg
(BACHY S-450)

Heeft wss eindtrap stuk, zekering van 10A knalt bij inschakelen meteen uit..

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Het enige dat ik ooit gratis kreeg was een mooie gereedschapskist die ik nu gebruik als opslagplaats voor mijn componenten en gereedschap.

Failure is always not an option...

Op 2 januari 2011 18:06:36 schreef Henry S.:
[...]

Ik zei al: een hele goeie ;)

Op 2 januari 2011 18:04:48 schreef fred101:
Watchout, Ik heb een compact functie generatortje van GW wat ik best wil ruilen voor die HP, we zitten alleen wat ver van elkaar af.

Rosmalen ;)

Op 2 januari 2011 18:06:36 schreef Henry S.:
[...]

Dadelijk gaan jullie me nog doen twijfelen :p, ach ik heb nog tot maart bedenktijd :+

Ik kom net van men nonkel terug, die gaat blijkbaar een nieuwe radio kopen, want de zijne staat nu bij ons op de salon tafel te proefdraaien :+
(moest weg omdat de cd lens nogal dikwijls moeilijk doet)
foto van hoe de set eruit ziet: klik

@heatseaker: zoveel geluk heb ik nou ook niet altijd , ik had toen net het geluk dat er bij de advertenties op CO nu net die aanbieding stond :p
En als je een beetje rondhoort kan je vaak CRT's krijgen voor te slopen(TV of PC-schermen).

fred101

Golden Member

OK, mocht je het willen ruilen dan is Rosmalen prima.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

@watchout3 Wat bedoel je daar mee?

Hoe bedoel je?
Uit oude TV's en PC-schermen kan je toch leuke dingen slopen, vermogen weerstanden, schakeltorren, zware diodes, zekeringen en dat soort dingen.
De standaart weerstandjes/condensators zijn een te groot geprul en zijn het in mijn ogen niet waard.

(TV's vind ik het leukste, daar zitten meestal kleine speakertjes + bijhoordend versterker ICtje in:9)

Nee, ik bedoelde het begin waarin je zei dat je geen geluk hebt en dan begin je ineens daar over. (ook bedankt voor de tip, ik heb net een oude radio + cd speler gratis gekregen!)

Wel iemand had in de sectie V&A een advertentie geplaatst van de elektuurs.
En toen ik mailde voor de prijs te vragen, zij hij dat het gratis was, ikke blij en gezegd dat ik ze wel kwam ophalen.

En in je vrienden/familie/buren kring kan je vaak afgedankte elektro spullen krijgen.
Soms kun je uit de meest idiote dingen nog iets bruikbaar halen (bvb de zekeringen waar men elektroboer al gauw €0,50 voor vraagt...)

Ik kom net terug van men elektroboer trouwens, 50cent voor een weerstandje van 0R33/5W, €2 voor een potmeter van 10K... (en k'heb er 4 nodig...)
Binnekort eens een bestellingkje plaatsen bij niels:9

zo ging ik elke zaterdag naar de lokale vuilstort , en in ruil voor helpen mocht ik meenemen wat ik kon gebruiken . soms stond je er dan 3 uur met -6 graden en was er niks. MAAR soms als de kinderbijslag binnen was bij de mensen icm warmere dagen dan kon ik m,n fiets niet getrapt krijgen naar huis en kon ik nog een keer terug ( of ik regelde pa met de auto , het was maar 2km en de overige zooi moet ook weer een keer terug .... )

nu zijn er zat componenten dat een voeding bouwen van 50v regelbaar kan zonder iets halen of bestellen . vooral inductiekookplaten en oude tv's van t werk heb ik vaak zat ontleed. de wat zeldzamere dingen als een vloerregeling van een zwembad en een zusteroproepsysteem ,diverse 100v versterkers .die waren vooral mooi voor industrieele componenten .

Leuk, soms plunder ik ook de electro container leeg (mag gewoon van de uitbater).

Tja ik trek meestal de oude liftbesturingen leeg... Het is meestal om het koper uit de relais, maar af en toe kom ik weleens de betere componenten tegen.

naar het containerpark gaan met m'n ouders, en dan doen alsof ik iets fout in de elektronicacontainer heb gegooid. En op die manier wat spul eruit halen :+
Mijn voornaamste aanwinst was een tijdje geleden een tektronix 475 Dual channel 200MHz scoop, gratis. En verder nog een zak Ic's van de 74xx reeks.
gisteren een video recorder opengemaakt, daarin vindt je ook wel wat.
TV tuner, motordrivers, groot VFD, een hele hoop I2c chips (recorder was van phillips), ...

Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval

yep ,dat is nu ook zo , gezien de stort weg is waar ik woonde . nu moet je naar een ander dorp wat veel groter is en ook leuker spul heeft ..... soms breng je wat koperdraad mee en dan "ruil " je dat voor een kapot apparaat. en de truuk van dat moest niet weg is mij ook bekend. ook voor elk oud adaptertje naar de elektrocontainer lopen is vaak handig om te ruilen.......

wederom een prima gratis score gedaan gisteren.

Een Aspire One D150 netbookje.
Lag op het werk in het magazijn...een maand of 3 geleden ingeleverd door een klant als reparatie en tijdens het opruimen ben ik klanten gaan bellen waarvan het spul er al lang lag met de vraag "wat moet ik ermee doen, mag het weg?"

Deze mocht de container in!
Wat was ermee aan de hand?
de hardeschijf was kapot en bij het aanzetten begon het ding te piepen alsof er een toets bleef hangen.
Ding had een hengst gehad...dat verklaart een boel...;)

HDD vervangen (had ik uit mijn defecte laptop nog liggen...160gb)
en toetsenbord eruit gehaald en rustig recht gebogen en voorzichtig weer terug gezet....HET WERKT.
Windows geinstalleerd, drivers van de Altijd Compliaties En Reparaties site afgehaald en nu draait hij als en zonnetje.

Dit topic is gesloten