Mijn commentaar is dat 300 euro waarschijnlijk een zeer overdreven vraagprijs was en niet de werkelijke waarde Maar hoe dan ook altijd leuk om dingen te krijgen.
Overigens is 120 euro voor die berg oude computerzut op aanbod ook geen waardebepaling (ben echter wel benieuwd hoe je die taxaties doet), de waardebepaling is ongeveer 25 euro als iemand ook echt wat ervan zoekt (bijvoorbeeld op een beurs in een bak gooien met een bordje: uitzoeken voor een euro en dan die router en modem iets duurder neerleggen en de geheugenlatjes per twee bundelen). In de praktijk is er nog steeds een aanbodoverschot aan computeronderdelen uit het pentiumtijdperk en ouder, vandaar dat je ze gratis krijgt. Per stuk (bijvoorbeeld op ebay, dan heb je gelijk je waardebepaling) inplaats van als partij doorverkopen zou in theorie meer kunnen opleveren omdat degene die net dat ene onderdeel zoekt, niet met alles opgezadeld wordt. Maargoed, dat is een discussie voor op tweakers.net. Daar kan je ook proberen het spul aan te bieden, in theorie zitten daar meer potentieele bieders.
P.S. Ik ben ook nog niet helemaal van mijn gratis aanwinst af die ik iets van een jaar geleden in dit topic postte (heeft me aan opslag al meer gekost dan het zal opbrengen, maarja blijft ook een hobby), maar voor de liefhebbers zal ik hopelijk aanstaande april op de NVHR-ruilbeurs in Driebergen staan. Daar heb je een goed voorbeeld van een partij die opzich als partij nog nauwelijks gratis weg te geven was maar per stuk toch nog wel iets opbrengt.