Ik heb een printje met een kortsluiting. Gewoon weggooien is het meest economisch, maar ik wil weten waar het zit zodat we straks niet met tientallen zitten met dezelfde kortsluiting ofzoeits.
Ik heb de stroom zitten volgen, en kan het probleem maar niet vinden. Op een gegeven moment is het dan "labvoeding op 10A, spanning op laag (2V)" en kijken wat er doorbrand....
Voor de "1A en traceren waar de spanningsval zit" was SWD-1 een makkelijk punt om de "lage spanning" aan te bieden.... Voor 10A was dat dunne draadje toch iets aan de dunne kant. Ik heb niet gekeken of ie de 10A gehaald heeft: Ik heb hem losgehaald toen ik rook dat het niet goed ging.
Daarna vanaf "L2" (ook 3.3V) naar GND 10A zitten duwen en dan gebeurt er niets. Gewoon 10A door m'n printje. Zucht.
Voor degenen die mee willen puzzelen. De normale 3.3V aansluiting is vanaf de regeleaar, naar L2/C27 (analoge VDD), naar rechts naar C3, dan op de achterkant met een T-figuur naar de C2/C4 hoek en de C1/C7 hoek. ALS ik 1A door m'n 3.3V circuit duw zie ik van C3 naar C1 nog spanningsval en naar C2 iets minder. Mijn conclusie is dus dat er nog steeds kortsluitstroom door het draadje van C3 naar C1 loopt en ook nog vanaf de T-splitsing naar C1. Het 3.3V circuit gaat nog naar wat leds bovenin, maar dat draadje heb ik doorgekrast. Daar kan het probleem niet meer zitten....
@joopv hieronder: Ja, dat dacht ik ook.