Wounded in Action Part 4.

Dit topic is gesloten

Op 4 april 2020 16:30:11 schreef McAwesome:

Het vermogen is 80 W, dat zou dus voldoende moeten zijn.

De JBC heeft inderdaad het element in de punt en dat is ook de reden dat ik de temperatuur niet te hoog instel. De punten zijn vrij duur, ik zou dus wel graag hebben dat ze voldoende lang meegaan. Dat is ook belangrijk omdat ik heel veel reeksen printen soldeer.

80 watt moet meer dan voldoende zijn.. tenzij de vlakken enorm zijn.
Mijn boutje met element in de beitelpunt, ook 2,5mm, gaat met zijn 40watt er doorheen als een ijsbreker.

Op 2 april 2020 16:16:07 schreef rew:
Was z'n eerste dag "in bedrijf". Ik moet echt zo'n "soldeerschakeling" maken: kwartiertje aan, en Beep als er nog 2 minuten over is, beep beep als er nog 1 minuut over is en Beeeeep als ie uitgaat.

In de 90'er jaren altijd een schakelklok met losse pinnetjes aan de soldeerbout gehad. Schakelde om de 4 uur automatisch uit en dus alleen handmatig aan.

Hoeft nu niet meer: soldeerbout zit in een koffertje (geen vaste werkplek thuis) en als ik die aan laat staan op de keukentafel gaat er binnen een paar uur wel een ander alarm af... ;)

Ik ben over het algemeen niet heel kieskeurig maar een goedkoop soldeerstation is voor mij altijd een tranentrekker geweest. De goedkoopste aoyue 936 bijvoorbeeld: Twee keer moest ik een set prototypes (10x) opleveren, netjes een dag solderen ingepland en een dag debuggen. Besluit de bout om niet meer op te warmen. Heb je een andere soldeerstation nodig om het element te vervangen (waarom zouden ze die nu meeleveren...). Krijg ik later van de webshop een andere bout omdat ik het station net een half jaar had. En wat denkt u? Een half jaar later weer hetzelfde euvel. Ik kan u mededelen dat mijn humeur aardig 'wounded' door die actie was (en die van de klant ook :p ). Later bleek het euvel onwijs duidelijk: De draden van het verwarmingselement zijn niet gesoldeerd, ze zitten geklemd in de soldeer doordat er 0 wetting heeft plaats gevonden.
Dit station is inmiddels gedumpt bij mijn ouders zodat daar ook nog eens wat gerepareerd kan worden.
ps. een slecht ontworpen labvoeding die stiekem je lcd schermen opblaast is ook een onwijs goede methode om mijn humeur 'wounded' te krijgen.

Op 1 april 2020 12:55:41 schreef Jochem:
Is het een Nederlands product? Staat er CE op?

De leverancier heeft een nieuwe aangeboden. Het ding is opengemaakt en vertoont duidelijk sporen van: "te weinig druk op de contactpennen van de stekker".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Sine

Moderator

Aiaiai,

Pagina 32 :o

Snel verder in een nieuwe.

[Bericht gewijzigd door Sine op zondag 5 april 2020 11:19:55 (34%)

Dit topic is gesloten