Wat is dat nou weer voor dienst? Er is op het internet een uitstekende plaats waar de links "eeuwig" houdbaar zijn en waar bovendien iedereen komt die schema's zoekt, zie mijn bericht hierboven. JUIST voor de toeloop van mensen die het schema graag ook willen hebben had ik die tip bedoeld.

hij mag hem van mij wel hebben, misch wel handig met data uitwisselen
ding is bijna onvindbaar

terug bij on topic:
de Weerstand R323 is in het midden zwart (15 ohm)

In de voeding: R501 was de verf (wat dan ook) eraf gebladderd

Op 25 februari 2010 11:32:27 schreef maartenbakker:
Schema's en manuals van bestaande fabrieksapparatuur zet je op www.eserviceinfo.com en NIET op een of ander dubieus fotoarchief.

Het bestand is daarvoor ook te groot. :S

Daar heb ik ook nog eens kwartiertje op gezocht :D

Op 25 februari 2010 11:32:27 schreef maartenbakker:Je moet dan wel bekend zijn met het gebruik van winrar.

Heb ik gadaan..... hielp niets :S

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (54%)]

Hint: opsplitsen in meerdere delen, dat kan je gewoon aangeven in winrar. Ik gebruik altijd een grootte van 3221225471 bytes per deel, dat is ongeveer de maximale grootte van Eserviceinfo.

(aanvulling) Met "gewoon aangeven" bedoel ik het uitvoeren van de volgende handelingen:

- Ik ga ervan uit dat je winrar geinstaleerd hebt zodat je het ook onder de rechtermuisknop in de verkenner kan openen
- In de verkenner: rechtsklik op het schema dat je wilt inpakken en kies "add to archive"
- Winrar geeft een venster waarin je de naam van het rarbestand kan opgegeven en nog een paar dingen.
- Links onderin dat venster zit een hokje "Split to volumes, bytes", daar vul je in 3221225471
- Klik op OK

(2e aanvulling) Ik zie dat het gelukt is :)

Link 1:http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=52465

Checksum: 571fe2fab28f21eddd1026d1f17e146e

Link 2:http://www.eserviceinfo.com/download.php?fileid=52466

Checksum: 5d9dd67a1c547d33e8b257d5a3b3ea6f

[Bericht gewijzigd door Marcoss op (95%)]

Als ik de startpost nog eens lees, dan lijkt het mij alsof de ruststroom gewoon te hoog is in een kanaal.
Meet even de spanning over de 0.33ohm weerstanden, en vergelijk deze met het kanaal dat niet overdreven heet wordt.
Zal ook wel ergens een ruststroom potmeter op de print zitten.

Ik ga met Martijn mee, dat de ruststroom van het betreffende kanaal te hoog staat. Kun je in de buurt van die torren een instelpotmeter vinden?

Als er werkelijk een tor kapot zou zijn zou dat kanaal waarschijnlijk niet meer spelen.

Ja ik denk dat ook en ik weet de meetpunten vanwege die schema's :D

maar ik heb een brobleempje, ik heb 2 kapotte weerstanden maar die heb in niet liggen of ergens in zitten. als ik ze bestel (bijv. conrad) moet ik 7 euro verzendkosten betalen. of ik moet iets meebestellen.mmmm.....

Ik kan via het schema DC Bias adjustment en Dc balance adjusment iets regelen.

MVG. marco

Op 26 februari 2010 22:00:48 schreef Marcoss:
Ik kan via het schema DC Bias adjustment en Dc balance adjusment iets regelen.

DC Bias adjustment gebruiken, markeer de beginstand en draai voorzichtig terwijl je over de emitterweerstand meet (mV bereik).
(Meet eerst over de emitterweerstand van het goede kanaal).

Varieert de gemeten waarde dan meteen stoppen, een slechte potmeter kan de eindtorren slopen.

Ok ik zal ook eens naar die pot kijken
ik moet die 2 weerstanden nog bestellen (geen tijd voor gehad)

Uhhhh...DC-biasdiode en het bijbehorende serieweerstandje van het betreffende kanaal al eens vervangen?

[Bericht gewijzigd door McDuff op (22%)]