Ik heb de Logitech PC headset 120, daarvan gaat nog 1 van de 2 speakertjes, wat kan ik hier aan doen?, Of is een nieuwe beter?
ik het geval van de nieuwe welke zou ik dan het nemen?
ik heb een budget van 0 tot 20 euro.
Voor dat geld kun je wel een nieuwe kopen; en er zijn nog veel goedkopere ook als het moet, maar van een ander merk (wat begint en eindigt met een T).
Maar je kunt net zo goed eerst even bij het luidsprekertje kijken. De draadjes zijn erg dun, mogelijk is het gewoon afgebroken en dan kun je het gemakkelijk herstellen.
Meestal zijn het niet de draadjes aan de luidspreker, maar zit het probleem hem bij de jack of de volumeknop.
Je moet hem niet meteen wegflikkeren, ik heb onlangs van 2kapotte 1 hele gemaakt.
Als je echt denkt dat de luidspreker kapot is kan je dat even nameten met je multimeter;)
Bij de plug is het vaak onbegonnen werk.
Maar aan de volumeregeling had ik niet gedacht. Daar is vaak nog wel bij te komen voor inspectie. 
ach, tegenwoordig is dat ook al gene vette meer...
Die draadjes zijn geen volle kernen, te dun, en ze zijn ook nog gelakt ...
Dus als je een los contactje hebt bij de volumeregeling en je wilt dat terug vastsolderen moet eerst die laklaag eraf, ik doe het met een stukje schuurpapier maar het al dunne draadje is na 2 à3 keer al bijna gehalveerd in diameter...
Uiteindelijk had ik het (na de zoveelste herstelling) opgegeven, de draad was ondertussen nog ergens anders onderbroken dusja.
Gelukkig had ik nog een ander lowbudget gevalletje liggen waarvan de behuizing zelf was van beschadigt (een oorschelp hing los te bungelen)
Even kabeltjes verwisselt en men broer was weer gelukkig:+
Als je ergens een oude pc-muis of toetsenbord hebt liggen, die jacks kan je ook los kopen;)
(was mijn eerste idee, maar toen viel mijne frank dat er nog ergens een andere kapotte headset lag)
Op 12 november 2009 14:57:00 schreef watchout3:
ik doe het met een stukje schuurpapier maar het al dunne draadje is na 2 à3 keer al bijna gehalveerd in diameter...
het is litze, wat je beter goed verhitten kan zodat de laklaag wegbrandt. Soms gaat dat meteen met de soldeerbout, anders met spiritus:
Op 5 maart 2005 15:49:53 schreef Hugo Welther:
Draad in een spritusvlam tot dat de emaillelak smelt, daarna direct in de vloeibare spiritus dopen, dan veeg je de emaillelak er zo vanaf.
Zorg er voor dat de draad niet gaat gloeien.Voor litze is dit eigenlijk de enige methode om alle draadjes schoon te krijgen, samen met een tinschuitje.