[IA]STM8S-Discovery goedkope uC dev kit

ahahahaha 1 minuut verschil, maar farnell heeft ze dus ook.
ik had alleen gekeken op de site van ST, maar daar zijn ze farnell vergeten toe te voegen.

Lijkt een superdeal natuurlijk, bovendien zijn voor latere projecten de controllers los ook niet duur.
Maar hoe goed is de ontwikkelomgeving..? (voor hobbyisten) Ik ben benieuwd wat voor een vrije library's en voorbeeldapplicaties er beschikbaar zijn binnen de community.
Zijn er naast Free_E nog meer leden die wat kunnen roepen over deze controller / kit?

free_electron

Silicon Member

Op 8 december 2009 19:37:29 schreef erwinz:
Maar hoe goed is de ontwikkelomgeving..? (voor hobbyisten) Ik ben benieuwd wat voor een vrije library's en voorbeeldapplicaties er beschikbaar zijn binnen de community.

de ontwikkelomgeving is goed genoeg om er industriele producten mee te maken ... Denk je nu echt nog steeds dat halfgeleiderfabrikanten zich iets aantrekken van hobbyisten ?

Libraries zijn er zat. voor elke blok peripherie is er een. voorbeeldapps komen er wel. deze is nog jong ( slechts een paar maand )

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Nee, ik verbeeld me zeker niet dat fabrikanten zich iets van hobbyisten gaan aantrekken.
Ik vraag me alleen af of het voor hobbisten doenlijk is om de ontwikkelomgeving te gebruiken ( in termen van ease-of-use dus)
Voor dit bedrag kun je het trouwens goed proberen zonder een rib kwijt te zijn.

free_electron

Silicon Member

kick voor wat ?

ik heb ondertussen van onze productengineers vernomen dat er een flink pak voorbeelden in de standaard lib file zit.
voor elk blok peripheris ie er een voorbeeld hoe je configureert en er mee aand eslag gaat. ze geven volledig gedocumenteerde sourcecode.

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Op 11 december 2009 06:49:37 schreef free_electron:
ze geven volledig gedocumenteerde sourcecode.

Sourcecode is toch altijd gedocumenteerd ?? ;)

Zonder gekheid, voorbeelden helpen echt mee in dit soort dingen en als er dan nog wat "groene code" tussen zit is dat helemaal een plus. In mijn hobby uren heb ik dingen het liefst zo snel mogelijk aan de gang :)

Sign me up, als er nog plek is natuurlijk... voor 1x1 kitje.

Als het mogelijk is, zou ik ook graag nog 1 kitje willen bestellen.
(heb hiervoor net een mailtje verstuurd naar riktw)

waar rook is, was een transistor

Wanneer wordt er nu besteld, nog steeds uiterlijk morgen 14 dec?
Ik neem aan dat we niet gaan wachten op laatbetalers.

morgen gaat er inderdaad een amiltje naar farnell voor een parcituliere bestelling.
degene die nog niet betaald hebben hebben een mailtje gekregen, maar als ik er morgenmiddag nog niks van heb gehoort dan hebben ze pech

benleentje

Golden Member

Ik heb vrijdag al betaald maar blijkbaar is de verbinding erg traag:P. Je hebt een mailtje daarover ontvangen.

tja, verschillende banken dan kan het wel eens ff duren.
als je ook ABN hebt ga ik het vreemder vinden

benleentje

Golden Member

Ik heb het op vrijdagavond betaald op zaterdag is het van mijn rekening afgeschreven. dat is normaal. Maar de rente datum die ik te zien krijg is van morgen 14-12-2009. Dus ik verwacht wel dat het morgen ochtend op je rekening staat. Als het er morgen niet op staat haal ik al mijn spaargeld van de bank. Ja ja alle 89 centen en krijgen we weer een nieuwe crisis:P Dat zal ze leren.

ik heb van iedereen te horen gekregen dat het geld is overgemaakt.
dus morgen even een qoute voor een factuurtje voor een particuliere bestelling.
mijn doel is nog steeds om het voor aankomend weekend alles bij iedereen binnen te hebben.
is het een idee om een centraal topic te openen waar iedereen emt zo'n bordje zijn vragen/ideeen/projecten kan posten?
maar nu, slapen

status update, alles in besteld en betaald.
hopelijk morgen of overmorgen een doosje van farnell

help

Golden Member

Op 14 december 2009 01:17:44 schreef riktw:is het een idee om een centraal topic te openen waar iedereen met zo'n bordje zijn vragen/ideeen/projecten kan posten?

Het lijkt me dat vragen ook wel in dit topic gesteld kunnen worden. En als er echt een projectje is hebben we natuurlijk het grote "Show Your Projects" topic.

Tof dat e.e.a loopt bij Farnell, heb je een bevestiging van betaling of moet je bellen of ze het ontvangen hebben? Anders vertraagt de uitlevering tot ze zelf eens het geld gaan boeken misschien, ze zullen niet vooruit versturen zoals bij een trade account
Hopen dat het vlot verloopt daar.

pakketje is binnen, zometeen ff het weer trotseren en een hoop bubbelplasticenveloppen halen.

help

Golden Member

Super ! dus met een beetje geluk zijn ze 't weekend binnen.

En,.. is het reeds gelukt om de boel te verzenden? Ik ben benieuwd... :9

alles is vamiddag op de bus gegaan inderdaad
dus hopelijk morgen binnen, anders maandag gok ik

Vandaag is de postbode al langs geweest, helaas zonder bubbelplasticenvelop met dev-kit. Even wachten tot maandag dus, postbode zal het wel druk hebben met de kerstdagen.

EDIT1: maandag ook niet, dan zal het dinsdag worden :9~

EDIT2: dinsdag was het dan toch raak, de STM8S is binnen :D

[Bericht gewijzigd door Gert-Jan vd Braak op dinsdag 22 december 2009 19:20:33 (12%)

waar rook is, was een transistor

Nope, maandag ook geen post hier.
jammer jammer, ff geduld houden nog...

EDIT:
Binnen! ziet er goed uit.
Eens kijken of ik eens wat tijd kan vinden ergens...

riktw bedankt voor je moeite !

benleentje

Golden Member

Hier enkel een blauwe enveloppe gekregen zonder bubbels. JA die weten ondanks. sneeuw ijzel, vulkaanuitbarstingen en tsunami's je huis toch te vinden. Zelfs als je huis door een komeet is weggevaagd.