ik heb ook weer een projectje afgerond , mijn dummyload eens in een handelbare kast gebouwd en verbeterd meteen .
de max bij 35 volt .
de max bij 7 volt .
de binnenkant van dummyload 1 , dit is het zware model .
gezien dummyload 2 een onhandig topzwaar ding was en het stuurkastje stampvol zat , is deze ook eens verbouwd . in dit geval had deze al 4x in een ander kastje gezeten en het printje was een prutsding .
dus die geheel opnieuw opgebouwd .
hier de onderkant , dan is dat ook geweest . ik heb de draden via de gaten aan de zijkant uitgevoerd op die manier zijn ze meteen genummerd en kan ik ze beter uitelkaar houden , ipv overal op de print een draadje . de print was al eens gebruikt dus er zit wat tin op .
dit is dummy 2 al bijna volledig opgebouwd dit kastje is kleiner en heeft 6x bux48c torren ipv de 9x bux48c van dummy 1. op de dpm's en het dpm voedinkje na is alles veranderd dus deze dummy is als een nieuwbouwproject te beschouwen .
de voorkant , en ook hier weer tape met tekst , ik vind de mooie frontplaten erg veel meetwerk en je kunt blijven schuiven met de tekst , liefst zou ik de frontplaat inscannen en dan erbij tikken dan klopt het kwa afstand eerder .
de fan is 120mm draaiende op 24 volt en kan zelfs op max vermogen alles nog op 70 graden houden . hier bij 35volt 20amp , dit word door de electronica uitgerekend , dus amperage en wattage hebben geen logica , mede doordat de schakeling eigenlijk ontworpen is voor 100watt .maar zo kan hij niet over de kop gaan met hoge stromen .
hier de stroom bij 7 volt , 30amp er is meer uit te halen maar ik heb geen reserve bux48c meer nu dus experimenteren doe ik wel een andere keer .
beide dummyload's hebben een koeltunnel en kunnen zo veel wegstoken , er zit een autofanregeling op en max beveiliging ( 145 graden ), ac en dc kan hij aan , afgezekerd met 40 amp en een belastingschakelaar .
de amp dpm kan op 0.00 en 00.0 voor de hogere stromen .
op het hout na had ik alles nog liggen dus ben een paar dagen onder de pannen geweest met deze 2 projecten , en ik wil de fan 2 kanten op laten draaien maar dat komt alleen op dummy1 ( daar is het lege gat voor )