Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
hoe bedoel je dat
ff een vraag
ik heb een em80 buis en de buis brand niet erg vel
hij word aangedreven met 6V gloeispanning
en zoan 250V (camera flits) hoogspanning
en de uitslag word bepaald door een natte vinger
(pas als ie het goed doet komt er een schema om heen)
maar hoe kan ik hem vel genoeg krijgen (en op accu spanning)
Schrijf vfel eens met een "f". Een vel zit op een drumstel, de koffie of is een andere benaming voor je huid.
Heb je het over een nieuwe EM80 of een oude gebruikte? Bij dit soort buisjes neemt de helderheid af met de ouderdom (lees gebruiksduur)
Je voeding kan de stroom leveren? ±3mA bij 250V. Juist aangesloten met een 470k weerstandje op pin 7 (a,D)?
de buis is wat ouder
ik heb geen idee of de voeding 3ma kan leveren
maar wel 250 volt (of hoger)
en de weerstand is een 250K
DeKemp
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Zo, even een ferme kick omhoog.
Ik heb eindelijk m'n print gerepareerd, met eerdere testen had ik zo'n vermoeden dat ik door verkeerd aansluiten van de buis de mosfets heb opgeblazen. Dus deze zijn vervangen, door 2 IRL540 omdat Dick de andere niet heeft. Ook voor de zekerheid de tor vervangen.
Nu gaat als de boel test de gloeidraad gloeien en de twee balken blijven aan de uiteinden van het scherm staan. De software goed zover ik weet. Heeft iemand een idee waar het aan kan leggen. win7 draait viruele xp omdat software niet op win7 wil werken.
DeKemp
Electronica werkt op rook, als de rook eruit is, werkt het niet meer
Software lijkt gewoon goed te werken. Heb het nu ook op VM ware geprobeerd. En hierbij blijven de groene balken ook aan beiden kanten van het scherm staan. Lijkt alsof er niet gestuurd word oid omdat het groen wel verschijnt en de gloeidraad gloeid.

)