CO Balpennen

Henry S.

Moderator

Op 3 januari 2010 16:01:17 schreef Tidak Ada:
Ik denk echt dat het veel interessamter wordt als je iets doet dat ècht voor de hobby gebruikt kan worden. Pennen krijg je te hooi en te gras gratis....

En dan is het afwachten wat je krijgt:

Even een greep (letterlijk)
-Maintec pen, schrijft slecht op sommige papiersoorten, achterdeel gescheurd
-Kleine Altium pen, schrijft, wel erg dun
-Grote Altim pen, schrijft goed,
-Luxe Elektor pen, schrijft niet, nooit gedaan...
-De CO pen ,schrijft amper, achterdeel gescheurd
-Pen van betonboorbedrijf, schrijft niet, nooit lekker geschreven

Op 3 januari 2010 17:56:22 schreef electro_freakz:
Ik heb liever een kitje, zoals de zaklamp van KIF
dat SMD was wel leuk.

Zijn er nog andere wensen? Rosmalen is over een maand of 3.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Iets met SMD valt volgensmij wel bij iedereen in de smaak. het moet iets simpels zijn, maar effectief.

er zijn nu meerdere topics aan de gang over een betere FM-Bug.
een SMD afluister bug?

ik kan natuurlijk niet zeggen wat andere willen:+

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

my 2 cents:
Ne goeie USBstick, met COlabel erop gegraveerd/gelaserd/geplakt, iedereen heeft een PC/laptop

Een zeer krachtig led zaklampje (Energiser had er goede, metalen) met iets CO label erop.

Neocube?

En doe er een kleine winstmarge bij voor CO als donatie

- - big bang - -

Niets is zo eerlijk verdeeld als verstand: iedereen denkt er genoeg van te bezitten

Ik kies voor de USB-Stick

[Bericht gewijzigd door electro_freakz op 3 januari 2010 19:37:33 (61%)

Ik wil wel een fmbug kitje hebben :). In SMD, zo klein mogelijk.

LED there be light

Op 3 januari 2010 18:53:12 schreef Tidak Ada:
Misschien kunnen we nog eens een CO-lijn opzetten van meetapparatuur?...

En Co-lijn van power supplies >:) (Henry.s zijn labvoeding)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Nou, zonder gekheid, gezien de vele vragen hier op het forum zou een kitje voor de labvoeding wel eens een doorslaand succes kunnen worden. En een FM-bugje ook, maar ik snap dat die vlieger niet opgaat...

klein is fijn

Moderator

Even een kitje samenstellen lijkt makkelijk, maar in werkelijkheid is het best veel werk en moet je een aardige investering doen om alles bij elkaar te krijgen. Stel de labvoeding, plus behuizing, zou extreem goedkoop misschien uitkomen op €20,- aan onderdelen, dat keer 50 ofzo, is toch €1000,- investering.
En wat doe je dan als je er maar 25 kan verkopen?

Het lijkt mij zeker leuk om wat vaker kits te gaan maken van wat grotere dingen (ik zit er erg over te denken om een kit van m'n moodlight te maken als het af is), maar dat gaat dan wel in IA stijl op het forum, anders is het risico van investering te groot.

Momenteel houd ik het voor de beurs nog even op wat kleinere kits.

ik kies ook USB stick:
http://www.deonet.nl/promotional-products/usb-sticks/deonet-original.h…
die original was niet zo duur, en vanaf 5 of 10 te bestellen.
alu behuizing, dus gaat ook niet kapot.
heb er meerdere liggen van mn oude stageplek, ze werken alledrie nog perfect

Dit jaar als kit enkel de 10Watt versterker dan?

@KiF: Inderdaad gaat er veel tijd en geld in zoiets zitten. En de vraag is of de gemiddelde beursganger ook op zoiets zit te wachten. Wat dat betreft zou het misschien beter een nevenactiviteit van het forum kunnen zijn, qua haalbaarheid.

Kristalradio kitje voor de beurs?
Mini moodlight met een 8-pins PICje en 1 rgb led? (al kost het programmeren wel een hoop tijd).

Waarom vissen jullie er telkens sites uit waar geen prijzen staan of dat je een offerte moet aanvragen?

De inkoopprijzen voor een USB sticky van 2Gb vanop vanhelden.nl
50stuks => €9,37/stuk => €468,5 in totaal
100stuks => €7,55/stuk => €755 in totaal
En das dan nog zonder verzendkosten...

Die Schroevendraaiertjes zijn dan misschien van iets mindere kwaliteit maar de investering is een pak lager waardoor het risco op een financiele kater oook een pak lager word:
de magnetische:
100stuks => €0,94/stuk => €94 in totaal
stel dat ze die verkopen voor €2,5 dan moeten ze er maar 38 van verkopen voor uit de schulden te geraken (ook zonder verzendkosten)

Die met de waterpas:
100stuks => €1,78/stuk => €178 in totaal
stel dat ze die verkopen voor €5 dan moeten ze er maar 36 van verkopen voor uit de schulden te geraken (ook zonder verzendkosten)

USB stickies zijn leuk maar je moet realistisch blijven...
De mensen die al die dingen aankopen doen dit puur voor de lol en moeten zelf garant staan voor het geld

Op 3 januari 2010 21:02:15 schreef T-baev:
Dit jaar als kit enkel de 10Watt versterker dan?

Dat is nog helemaal niet gezegd.
Blijkbaar is lijkt er hier toch wel een behoefte te zijn aan een zekere vorm van een bouwpakketje.

Zelf heb ik ook nog wel iets in gedachten dat geschikt kan zijn(kitje) maar daarover eerst nog geen verdere mededelingen zonder overleg met andere teamleden.

Mogelijk is het een idee voor CO om een grotere kit aan te gaan bieden via een bestaande webshop. Voti is al een sponsor, mogelijk heeft dickbest er meer de onderdelen voor, maar de laatste geeft regelmatig aan het al zeer druk te hebben.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Een SMD FM bugje zou wel leuk zijn :)

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!

ik vraag me eigenlijk af waar het nu nog om gaat.
de topic starter heeft het in eerste instantie over een balpen of parker pen met het logo van het CO er op. nu is dat blijkbaar in een eerder stadium in een vergeetboekje geraakt en is er niets van terechtgekomen.

nu is er (kijk naar de vele reacties op 1 dag) veel animo voor een leuke gadget met het CO logo erop. gezien de ideen die er zijn gepost heeft iedereen wel wat wils. maar het is duidelijk dat het niet haalbaar is om zoveel soorten tierelantijntjes verkoopbaar te stellen.
een balpen is nartuurlijk leuk maar dan moet het wel kwaliteit zijn en zoals al zo vaak gezegd ook niet zo spannend.
persoonlijk vind ik een gadget zoals het genoemde schroeverdraaierwaterpas ding wel leuk of een kwaliteit schroeverdraaiertje. iets in deze richting lijkt me ook het meest haalbare qua verkopen.
ook is wel een zekere vraag naar een kitje. maar als het op de beurs gaat is dat al vrijwel niet meer haalbaar Wat KIF ook al zei

Even een kitje samenstellen lijkt makkelijk, maar in werkelijkheid is het best veel werk en moet je een aardige investering doen om alles bij elkaar te krijgen.

mischien toch iets voor de volgende beurs met een behuizing waar het CO logo opstaat(denk aan smd zaklamp oid)

edit. over de kwalieteit van het schroevendraaierwaterpas ding gesproken,
redelijk al kun je met de plasick bithouder nartuurlijk geen dikke parker uit het houtdraaien.
veder is de gehele behuizing van plastic

gr Coenraad

In geval van nood smaakt een gehaktbal ook zonder brood

Een behuizing met CO logo voor de SMD zaklampkitjes van vorig jaar zou ook wel geinig zijn...

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
bprosman

Golden Member

Mijn voorkeur zou ook uitgaan naar een USB stick. Ik weet ook wel dat zo'n ding op iedere straathoek te krijgen is maar met een CO logo dr op en wetende dat het voor een goed doel is neem ik er altijd wel een mee in Rosmalen.

Groeten, Bram

P.S. Iets wat me even te binnen schiet, een CO muismat ?

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

@watchout3

USB sticks kunnen ook vanaf 5 stuks, reken voor creditcard formaat 2GB rond de 8 euro en normale rond de 7 euro.
4GB 3 euro meer.

CO muismat kan ook, op zich een leuk idee, dan wel wit met logo in het klein, een groot kleurenlogo wordt ik anders helemaal gek van.
en is het een idee om dit idd via een samenkoop actie te doen, en maybe iedereen die er een haalt member status te geven, omdat je indirect wel wat bijdraagt.
en iets als 15 euro heb ik wel over voor een CO USB stick hoor

Tidak Ada

Golden Member

Op 3 januari 2010 22:17:51 schreef bprosman: P.S. Iets wat me even te binnen schiet, een CO muismat ?

Is dat niet meer een gadget voor Tweakers.net? >:)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

een usb stick is een idee maar mijn ervaring met een logo of ander bedrukking is dat deze er naar een half jaar in en uit je broekzak weer af is.

of doe stout en vraag iemand met een cnc machine om in een aluminium behuizing van een usb stick het logo te graveren.
ik denk dat ik dat op school voor elkaar zou krijgen.

GR Coenraad

In geval van nood smaakt een gehaktbal ook zonder brood
Tidak Ada

Golden Member

Het stickie waar e_f naar verwijst, kan ook lasergegraveerd worden!

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 3 januari 2010 17:16:09 schreef r3dnax:
Als je toch met ic's wil werken,
Maak met een looplichtje een knight-rider lichtje en doe die in een behuizing, op de behuizing het logo van CO erop en je hebt heel wat kinderen die geïntreseerd zijn in electronica en je later weer op het forum ziet om hun lichtje te "upgraden":P.

Om even hier op terug te komen, ik heb nog een smd knight rider ding gemaakt. Werkt op een knoopcel van 3v. Ik denk dat als je er veel maakt de kosten onder de drie euro komen. Er zit op: een pic16lf628 13 weerstandjes en 13 ledjes. Het printje is 4x2cm maar dat kan vast wel kleiner. Is dit niet wat als kitje?

bprosman

Golden Member

Is dat niet meer een gadget voor Tweakers.net?

Op zich misschien wel maar een opdruk met pads en traces van heel dun naar dik in mm en mils als referentie, dat heb ik als sheetje maar ben dat ding toch altijd kwijt.

Groeten, Bram

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Op 3 januari 2010 22:38:22 schreef Tidak Ada:
Het stickie waar e_f naar verwijst, kan ook lasergegraveerd worden!

Daarom die link:)

Ja, want ik moet zeggen dat het opgedrukte reclame-plaatje op mijn usb-stick er toch na een paar maanden in mijn broekzak er wel vanaf was gesleten.

Voorzanger in het genootschap der Mexicaanse Hond. || Waarom houd je altijd schroefjes en ringetjes over nadat je een apparaat hebt gerepareerd?