CO Balpennen

mede @kif;

wat betreft kitjes. hier zwaar in investeren als CO lijkt me niet handig. Maar door bijvoorbeeld het ontwerp onder bepaalde voorwaarden aan aan een leverancier aan te bieden (bij voorkeur meerdere i.v.m. met de waarborg van onafankelijkheid)

Eventueel zouden de printjes gefinancierd door CO kunnen worden, en geleverd aan de shops.

op een beurs zouden dan enkele pakketjes met componenten kunnen worden aangeleverd door deze ondernemer en achter af welke verkocht zijn worden betaald, de rest kan terug (alles bij voorkeur omniet natuurlijk, i.v.m. goodwill en sluik reclame) Hoewel ik dnek dat de meeste bezoekers niet naar een beurs gaan en liever online bij een van de populaire shops bestellen.

(off topic: word het niet tijd om CO in een rechtsvorm onder te brengen, ik denk dan aan een stichting. hiermee kunnen we de continuïteit meer garanderen als bij een privé initiatief. ook komt de financiële (en andere) verantwoordelijkheid voor een gedeelte los van een natuurlijk persoon)

Rob W.

Honourable Member

Kitjes zouden erg leuk zijn.
Zelf zou ik wel een paar van die vermaarde smd zaklamp kitjes willen. En een rgb-moodlight zou ik ook niet kunnen weerstaan, zeker als het een KIF ontwerp is :)
Het idee om dat in de vorm van een IA aan te gaan bieden zou voor mij de laatste drempel om tot aankoop over te gaan wegnemen.
Ik ben niet zo'n beursganger..

Voor wat betreft usb sticks en pennen, een degelijk geval is wel leuk maar niet echt iets wat een hoog gadget gehalte heeft. Daar bedoel ik mee dat ik eigenlijk wel zat pennen en usb sticks heb.

Tot zover even mijn gedachten..

Leest mee sinds 19 augustus 2001..
klein is fijn

Moderator

Als iedereen die zo'n zaklamp kit wilt nu even mij een mailtje stuurt met hoeveel je er wilt, dan kan ik een schatting maken hoeveel ik er ongeveer moet samenstellen. Hebben we in ieder geval 1 probleem opgelost in dit topic.

Henry S.

Moderator

Op 3 januari 2010 20:47:45 schreef 6502:
Nou, zonder gekheid, gezien de vele vragen hier op het forum zou een kitje voor de labvoeding wel eens een doorslaand succes kunnen worden.

Dat zit er niet in, dan moet je denken aan iets universelers (wordt aan gewerkt), en de rechten van deze labvoeding liggen nog steeds bij Elex/Elektor.

Zoiets kan alleen samen met een leverancier of als IA.

Op 3 januari 2010 21:05:37 schreef 6502:
Kristalradio kitje voor de beurs?

Dat is er eigenlijk al: Bij Van dijken, hierover zit ik te brainstormen voor een artikel.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
Lucky Luke

Special Member

Hier komen mijn ongezouten 2 cent: (zelf zout toevoegen waar nodig dus)

Op 3 januari 2010 17:33:47 schreef watchout3:
[afbeelding]
persoonlijk vind ik de laatste toch wel iets leuker (en niet omdat ie een lampje heeft:+).

Die heb ik, van ABB. LED zonder weerstand op 3 knoopcellen en plastic bithouder (kun je dus geen kracht mee zetten). Wel handig als je 'n lamp op moet hangen (draden in de fitting vastdraaien), door dat lichtje zie je dan wat je doet. Daar is de mijne dus ook voor gebruikt. Maar je kunt er geen kracht mee zetten en de LED wordt mishandeld.

Ledlichtjes ben ik tegen. Dat wil zeggen: tegen die made-in-china led-zonder-weerstand-op-3-knoopcellen flutdingen. De KIFKIT ledlamp ben ik wel voor maar ik heb er dus al een. Die wel ontzettend handig is trouwens.
http://www.uploadarchief.net/files/download/kifkitwled_resized.jpg

'n pen komt altijd wel van pas (mits 'ie schrijft).

USB sticks en muismatten heb ik niet nodig, dus zal ik wss ook niet kopen. Is ook niet echt een CO item (is al gezegd)

Een leuk bouwkitje ben ik dan weer wel voor, al heb ik al een fm bugje (die ik eigenlijk niet eens gebruik...) en een voeding (die ik wel gebruik en nog wel wat verbeterd kan worden). Dat zijn wel de dingen die veel mensen bouwen. Samenwerken met een webshop voor zoiets is (naar mijn mening) wel een goed idee, aantal van die dingen laten maken en vervolgens alles wat niet verkocht is door de webshop laten verkopen.

Ik heb nog geen PIC/AVR demoboardje... Een leuk SMD boardje met een ATMEGA, een 16*2, een toetsenmatrixje, een ledmatrixje (zelfde matrix, spaart pinnen), en een stuk gaatjesprint. En last but not least: ICP header en CO logo...

't zijn maar wat meningen en ideën, er kunnen uiteraard geen rechten aan worden ontleend en ik ben ook nergens aansprakelijk voor. Drukfouten voorbehouden, niet op de openbare weg deponeren en niet voor inwendig gebruik.

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Toch noh even een klein vraagje wat betreft de KIF SMD led lamp.

Is het veel aan pas werk om er een 3 1 watt luxon led op te maken? zodat hij lekker veel licht geeft. Of geeft hij nu al veel licht?

Edit: 3 Watt is idd teveel voor penlites. 1 watt geeft ook al lekker licht dus als dat mogenlijk is is dat ook prima.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

dan nog steeds op penlites zeker :)

Waar rook is, is Roel. 5e jaars EE student @TU delft met een uit de hand gelopen buizenhobby!

is een pet me co er op niet iets iederen.
de meeste mensenn (jongere) draagt wel eens een pet.
http://www.uploadarchief.net/files/download/pet%20co.jpg

Die pet is leuk :P hebbe hebbe hebbe

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op 4 januari 2010 18:27:17 (37%)

Tidak Ada

Golden Member

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 4 januari 2010 16:21:32 schreef Lucky luke:
'n pen komt altijd wel van pas (mits 'ie schrijft).

Ben ik het helemaal mee eens. Ik zou ze ook zo (weer) kopen. Het enige is dat je het waarschijnlijk alleen verkoopt aan mensen die CO een warm hart toedragen en niet aan de rest van de beursbezoekers.

USB-sticks denkt iedereen tegenwoordig van: och, die heb ik al zat, of, die krijg ik wel een keer gratis. Via een relatiegeschenken-site zijn de 2GB stickjes zonder opdruk al veel duurder dan de 8GB variant bij de mediamarkt. Ik geef d'r weinig kans aan.

Rest van de 'gadgets' zijn meestal maar van matige kwaliteit, zo niet wordt het te duur.

Petten... ik doe al geen pet op, en ik denk dat het jongere volk dat een pet opdoet niet opteert voor een CO-logo. Zal waarschijnlijk nog slechter lopen als de T-shirts, sorry.

Ik zou zeggen (my €0.02): doe geen moeite, of ga voor de pennen maar verwacht geen aantallen.

Kitjes zijn altijd leuk, maar valt m.i. in een andere categorie dan CO-merchandise.

If you want to succeed, double your failure rate.
free_electron

Silicon Member

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Ha, zeker niet zien liggen op Rosmalen.. you're missing all the fun! :)

If you want to succeed, double your failure rate.
Tidak Ada

Golden Member

Kog een ideetje:

Logoschildjes van CO om op je creaties te plakken....

Kan heel, goedkoop en dan per zakje van 10 à 25 verkopen.

Even checken hoeveel animo daar voor is!!

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 5 januari 2010 14:53:16 (42%)

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †
GJ_

Moderator

Volgens mij dwalen we nogal af. Het ging om pennen.

Mag ik er op wijzen dat het logo dat nu op de site staat ongeschikt is om op pennen de drukken. En op textiel kun je het zeker schudden.
Dus voor er iets gedrukt gaat worden zullen we sowieso bij onze zeer gewaardeerde opper-CO langs moeten om te kijken of daar een oplossing voor is. Bijvoorbeeld:
-het oude logo gebruiken
-zien of de ontwerper van het nieuwe logo een aangepaste "drukbare" versie kan/wil maken.

@TIDAK hieronder:
mooi, maar nog steeds "ondrukbaar"

Tidak Ada

Golden Member

Op 5 januari 2010 15:00:36 schreef GJ_: -zien of de ontwerper van het nieuwe logo een aangepaste "drukbare" versie kan/wil maken.

Zoiets?

http://www.uploadarchief.net/files/download/logo_co.jpg

@GJ_
Je bedoelt vanwege de pixels, of vanwege het aantal kleuren??

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 5 januari 2010 19:14:20 (12%)

marcob

Golden Member

Ik heb het een beetje gevolgd, maar we vergeten een belangrijk punt. Wat was de vraag, is de opbrengst ter ondersteuning van CO? of wil CO ook nieuwe leden aantrekken?
Wanneer het voor extra ondersteuning van CO is, moet je niet voor pennen gaan. Op beurzen krijg je pennen of je krigt ze wel op een andere manier. Ik kan me niet heugen dat ik ooit een pen gekocht heb.
Er zullen altijd leden zijn die natuurlijk wel een pen kopen, maar denk dat het aantal de 50 niet haalt.

People tend to overestimate what can be done in one year and to underestimate what can be done in five or ten years

Voor leden werving hoeven we het volgens mij niet te doen (met alle respect hoor) we hebben inmiddels al meer dan 33000 leden.
En ik wil gerust voor zoon mooie CO pen betalen hoor. Mits het wel eentje is van een beetje degelijke kwaliteit. en dan graag een met het oude logo :)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Hoor ik gadget en labvoeding? Sine's leuke blauwe voedingkje: http://www.circuitsonline.net/forum/view/72509/1/ Echt zo'n ding wat je niet kan laten om te kopen, maar de prijs...

zoals de meesten heb ik geen pennen nodig

daarintegen zou een schroevendraaierkitje wel handig uitkomen :p

Tidak Ada

Golden Member

Zo'n setje zie ik graag

http://www.uploadarchief.net/files/download/schr_dr_setje.jpg

Inhoud:

http://www.uploadarchief.net/files/download/schr_dr-inh.jpg

klein is fijn

Moderator

Ik denk dat iedereen in dit topic ondertussen wel weet dat je graag schroevendraaiers ziet Tidak. ;)

Het probleem is alleen hetzelfde als bij de pennen, iedereen die een beetje serieus bezig is heeft al een collectie schroevendraaiers, en die zijn heel waarschijnlijk van betere kwaliteit dan de setjes die jij aan blijft voeren. Die liggen hier altijd voor 1 euro in de grabbelbak bij de gamma.

Als het iets wordt als een schroevendraaierset, dan moet het iets worden waar je echt iets aan hebt. Iets waarvan de doorgewinterde hobbyist zegt "hee, das handig, die had ik nog niet!".

Als ze bijvoorbeeld die schroevendraaiers ook in degelijke kwaliteit en exotische maten (tri wing, square, torq-set, spanner head, polydrive en whatever er nog meer is), dan heb je een leuk setje. Dat is ideaal voor de hobbyist die hoofdpijn krijgt van exotische schroeven. Zoals ik.

Tidak Ada

Golden Member

Op 5 januari 2010 21:55:11 schreef klein is fijn: Als ze bijvoorbeeld die schroevendraaiers ook in degelijke kwaliteit en exotische maten (tri wing, square, torq-set, spanner head, polydrive en whatever er nog meer is), dan heb je een leuk setje. Dat is ideaal voor de hobbyist die hoofdpijn krijgt van exotische schroeven. Zoals ik.

Dit laatste ben ik volledig met je eens!!

Het eerste niet:

1. Ik probeer alleen te zoeken naar iets wat je nou niet direct op iedere straathoek vind.
  2. Het setje wat ik laat zien kostte echt veel meer dan een Euro en is niet van de brakke kwaliteit, die jij in je hoofd hebt (bedoel ik dus niet de inhoud van je hoofd mee ;) ).
    Het leeft al dertig jaar en juist die kleine sleuteltjes zie je niet zo vaak.
  3. Ik heb er dus al eentje ;)
  4. Ik zie dit specifieke setje nergens meer, helaas. Ook niet bij HBM

Laatste punt is een nadeel: het zal moeilijk zijn iets vergelijkbaars te vinden.

Overigens zijn je tri-wings tegenwoordig in iedere giga-bitset bij de Gamma (met overeenkomende kwaliteit) Het zou wel prettig zijn tri-wings e.d. met lange dunne schacht te krijgen, omdat de meeste van die schroefjes in diepe gaten zitten, waar je met een bitje niet bij kunt.

Gereedscahp is altijd beter dan een pen.

Misschien eens op de site van Herman Buitelaar kijken voor een leuk stukje gereedschap??