Hoe meer informatie hoe beter, des de groter is de kans van slagen.
Zie alle info hopelijk wel in de mailbox verschijnen.

Mails zijn verstuurd.

Groetjes Hans.

Ik wens je veel sterkte, de ftp serie lijkt veel op de fm 33, niet de makkelijkste absoluut niet.

Hey don heb jij voor mij misschien het schema voor het stand alone draaien. Is het voor me iets duidelijker.
Alvast bedankt,
Alfred

Zijn die dan niet ontvangen? Ik heb ze wel verstuurd naar de e/mail in je profiel en ze zijn niet terug gekomen.

Groetjes Hans.

Elders over fm 23 of fm 24 heb ik de procedure geplakt welke voldoende is om de voeding stand alone te krijgen.
wanneer je hem niet kan vinden dan zal ik hem opnieuw plaatsen.
BIJ DEZE DUS.

Short circuit On/Off switch, pin 1 and 2 connector 319. 
Connect VCEGO (p13) and VSAGO (p15) of CN307 to a +2,5V from the +3,3v STBY SW.
For a regulated output voltage, connect test point VRS (pin 7) and VRA (pin 9) of CN307 to + 1V. Connect to the two solder island near connector 307 (flex foil connector). 
Load +3,3V stby with 15 Ohm resistor (I must be 0,2A). 
Load Vs with Lamp on CN323 pin 10. (lamp220V/75W I =176mA (82,3V))
Vs Min load between 0,1 to 0,5A, Max load = 0,5A
Load VA with lamp on CN 323 pin 1. (lamp 220V/100W I = 200mA (53,6V))
VA Min load between 0,1A to 0,5A Max load = 2A
Load Vcc (5V) with resistor 8,2 Ohm, the Max load for VCC = 7A.
Load 3V3 with resistor 3,3 Ohms or 1,5 Ohm
Connect power supply to mains, by connector 308. 

Hallo iedereen,'
Iedereen bedankt voor de reacties. Heb de voeding stand-alone laten draaien. Alle voltages waren aanwezig. Dus voeding toch goed. SSB board was ook goed. Dus bleef nog een ding over: Logic board. Besteld bij philips en voila, toestel speelt weer.

Je hebt geluk dat die er nog was, heb al velen moeten afkeuren vanwaar het logic board er niet meer was, gaat om het/ nummer

heb vandaag een 42" philips fm24 binnengehad , die moeilijk startte en uitviel soms . heb volgens andere topics de voeding voorzien van nieuwe elco's en de elco naast de tea1507 ? van 220 uf verhoogd naar 470uf .
ook zat de spanningsregelaar bovenaan de print waar 2 smd dioden onder de print zitten los in de soldeer . dit leek hitte kan dit door rotte 100uf uf 50v elco's komen erlangs ? ook de 2 elco's van 10uf op de xsus vervangen .

nu werkt hij zo te zien prima , echter komt er zo nu en dan een groene pixel in beeld , steeds ergens anders en is ook meteen weg dan . heeft dit een oorzaak of is dit 1e model kinderziektes ?

hij heeft 13225 draaiuren en is van okt 2002 . ik heb 25 kleine elco's tot 220uf vervangen , is dat goed ?

Kan panel slijtage zijn, kan ook een fout afgeregelde voeding zijn.
Ook x en y sus module kunnen fout zijn afgesteld.
Controleer eerst na vervangen van de div componenten de voedingspanningen.
De potmeters zijn van die oranje dingen en die waren nou niet bepaald stabiel

ik heb de voeding gemeten en meet tussen de va en chassis 79,3 volt .
ondertussen is het een met het beeld meebewegende streep groen geworden die ook verandert van plek , in horizontale richting .het is een doffe streep die lijkt op de strepen in een oude vhs
bandweergave .
ik kan ook niet vinden in het manual hoe de referentie van de va en vs spanning afgeregeld moet worden . wel lees ik dat de spanning ook wordt gestuurd door het paneel zelf .als deze te hoog staat krijg ik het effect wat m'n fm23 tv had net voor dat hij plat ging door de kapotte ysus module , een gekleurde ruis in beeld .

op de streep na werkt hij goed , en heeft gisteren 4 uur aangestaan .en geen uitval of inschakelproblemen .

Welke hoogte de spanningen moeten hebben, staat doorgaans op een sticker op het paneel vermeld.

ik heb de spanningen goed ,( sticker gevonden , ik dacht echter dat dit preciezer kwam als 50-70v en 75-90v ) maar de streep blijft komen .heb er ondertussen de ysus uitgehad en de xsus , deze ook voorzien van de oude smd elco's ( bovenaan )en nagesoldeerd maar geen verbetering .

het beeld is netjes verder , en de streep is er niet met een witte achtergrond maar wel als er meer rood inzit . hij blijft op dezelfde plek maar verandert kwa kleur met het beeld mee steeds . met bepaalde achtergronden is hij ook weg . ook lijkt het als de tv net aan is dat het even weg blijft om daarna weer terug te komen .

@tvdon , de xsus en ysus zijn ook af te regelen dus , maar kan zo'n rare streep komen door een foutief afgeregelde module ? ik zou zeggen dat het hele beeld dan een bijwerking heeft zoals paarse gloed oid .

alvast bedankt

50-70 en 75-90 volt staat op de hoofdsticker van het scherm, er zit als het goed is ook een calibratiesticker op met de precieze spanningen.

er heeft links op het chassis een smalle sticker gezeten , maar deze is weg :( ik heb net eens een computer aan de tunerbox aangesloten via de rgb ingang en hiermee is het streepprobleem weg . het enigste wat ik nog kan zien zijn wat losse veranderende spikkels groen , die zijn niet storend en op 4 meter afstand zie je ze niet .

http://i578.photobucket.com/albums/ss226/zoalshetis/IMG_2205.jpg

dit is de streep met de tv op een caizender .

betekend dit dat het streepprobleem uit de tunerbox komt?

na het uitsluiten van een aardlus heb ik de tunerbox geopend en terwijl ik die aan het uitpluizen was, wist ik ineens wat het was.
stom genoeg stond er achter de tunerbox een dect telefoon , en toen de stekker van de dect eruit was was het probleem ook weg .

dus de boel weer inelkaar gezet en goed.

wie wil mijn 42pf9966 repareren ?

bekend probleem, start niet op.
aanzetten vervolgens na 1 tel valt hij uit.
de bedieningpaneel licht blauw op en dan hoort je "tiktik" waarschijnlijk de tuner box.

ik kan voor €105 de Power Supply / Philips 42PF9966 PSU 3104 303 50161 3104 313 61281 vervangen. of kan het goedkoper.

maar is dat wel de probleem.
tv don help me.

Voor die 105 euro zou ik zeker die voeding kopen en plaatsen.
Een 9966 heeft geen losse tuner box.
Niet starten kan ook komen door sluiting in de autdio PWM versterker waardoor er een speaker is verbrand.

Hoi TV DON,

ik ga dan de Power Supply / Philips 42PF9966 PSU 3104 303 50161 3104 313 61281 vervangen.

Vraag aan je ; jij hebt heel veel ervaring, respect man.

de probleem die ik omschreven heb, heeft dit wel dan wel met de voeding te maken.
Uit je eerdere revieuws blijkt het wel.
Maar voor een leek als mij, is het toch tobben.

Ik volg jou advies, heb alle vertrouwen.

ik laat je het weten zodra de voeding vervangen is.

Op 23 maart 2010 23:45:19 schreef TV Don:
Niet starten kan ook komen door sluiting in de autdio PWM versterker waardoor er een speaker is verbrand.

je zou na moeten gaan hoe de klacht ontstaan is.
Is deze plots ontstaan ? dan zullen het de elco,s niet zijn.
Is de klacht dus geleidelijk ontstaan dan is de kans heel wel aanwezig dat de kleine 100 uf en 47 uf elco,s (SMD) rot zijn.
vervangen van deze elco,s al dan niet door normale is dan de beste oplossing.
Is de klacht ineens ontstaan dan zou ik zonder meer de audio module eerst los nemen.
Geen resultaat dan is het verstandig om de voeding stand alone te laten draaien zoals beshreven bij fm 23, fm 33 en fm 24 alsmede de FTP reeks met soortgelijke voedingen.
Draait de voeding stand alone wel dan KAN het logic control module defect zijn, dit is meetbaar door de go signalen na te meten.
Het SSB zelf is zelden oorzaak van het niet starten van de TV.
Voeding verdere klachte zo bekend :transistor 7092 meen ik in de LLC voeding, sluiting is een BC 817 of 816 (CONTROLEREN) de voeding zal niet starten.
Voorts 2 keer 10 NF SMD uitvoering 500V in pre conditioner, doorgaans speelt de tv dan wel in koude toestand waarna hij gaat brommen en uitvalt.
Succes

Hallo TV Don,

ik heb de voeding zoals gezegd vervangen, plasma doet het weer.

Dus heeft het in de voeding gezeten zoals je al uit ervaring zei.
Bedankt

Mijn dank ook andere aan alle mensen die mij hierin hebben geadviseerd.

Graag zou ik de vervangen voeding willen laten repareren,
wie durft en voor welk prijs ?

Graag verneem ik.

hallo

de 42" fm24 tv waar ik hier over gepost heb was pa na 3 weken door de eigenaar aangezet , en gaf dezefde fout als eerst die ik nooit heb gezien . ook stond deze niet in het errormenu . het is bij aanzetten gaat de tv even aan een witte flits en dan gaat de led rood knipperen en dan moet de stekker eruit . dit begon met het niet aangaan maar dat kon je gewoon meerdere keren doen en dan deed hij het uiteindelijk goed. ik heb alle elco's op de voeding vervangen en de 2 verhoogd in de 5v , is er meer wat dit kan veroorzaken en geen error geeft ? of wordt de errorlijst na zoveel tijd gewist automatisch , gezien hij al 4 maanden uitwas toen ik hem binnenkreeg .

bij mij heeft hij gewoon goed gewerkt en uren lang . ik denk dat het iets is met temperatuur of de connectie tussen de tunerbox en tv .

Op 5 april 2010 09:05:41 schreef wand/plafondspuiter:

http://www.circuitsonline.net/aanbod/

Op 5 april 2010 12:09:34 schreef testman:
hallo

de 42" fm24 tv waar ik hier over gepost heb was pa na 3 weken door de eigenaar aangezet , en gaf dezefde fout als eerst die ik nooit heb gezien . ook stond deze niet in het errormenu . het is bij aanzetten gaat de tv even aan een witte flits en dan gaat de led rood knipperen en dan moet de stekker eruit . dit begon met het niet aangaan maar dat kon je gewoon meerdere keren doen en dan deed hij het uiteindelijk goed. ik heb alle elco's op de voeding vervangen en de 2 verhoogd in de 5v , is er meer wat dit kan veroorzaken en geen error geeft ? of wordt de errorlijst na zoveel tijd gewist automatisch , gezien hij al 4 maanden uitwas toen ik hem binnenkreeg .

bij mij heeft hij gewoon goed gewerkt en uren lang . ik denk dat het iets is met temperatuur of de connectie tussen de tunerbox en tv .

Vervang de elco,s boven in de X sus module eens van 10 uf, heel grote kans dat deze defect zijn.
Ook vervangen de 47 uf elco,s in de voeding

Op 5 april 2010 09:05:41 schreef wand/plafondspuiter:

Zou het wel willen maar heb er de tijd niet voor.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (11%)]