Rosmalen 2010

flash2b

Special Member

Ben ook weer terug.

Mijn buit:

• 50 Watt / 1% weerstanden van Dale 13 en 20 ohm
  • Zak vol (70 stuks) met 5 Watt weerstanden tussen de 0.15 en 68 ohm (maar 3 EUR en nog kwaliteit ook)
  • LCD 2 x 40 in een behuizing
  • 6 low ESR 1000uf/100V condensators (1 EUR)

In totaal was ik 18 EUR kwijt.

Ik heb ook nog wat IC pijpen opgehaald bij de CO stand. Er waren meer gegadigden, maar bedankt Wouter v O. voor de tien stuks die ik nu heb.

De KIF zaklamp was er jammer genoeg niet.

Echt veel PIC/AVR spul was er niet. Die stands met stekkers waren soms rete duur.

Toch wel een leuke dag vond ik.

They say attention is a shovel. It's time to dig 'em out.
guidob

Overleden

En de volgende is weer thuis..

Heb het volgende mee naar huis genomen:

Setje kleine schroevendraaiers
Wat BNC verlooppluggen, attenuators
7A22 plugin voor tek scope.

Dat laatste heeft mijn dag helemaal goed gemaakt. Die zocht ik al lang en deze is in zo te zien in een goede conditie. Is ook een vrij jonge uitvoering, zo te zien 1989 :-)

Idd veel meuk en soms best dure onderdelen (die een paar stands verderop weer voor normale prijzen lagen). Buizen, weerstanden en condensatoren zat, maar spoelen ho maar. 10H nog altijd niet gevonden, 4H was de grootste waarde die ik vond na lang zoeken.
Volgende keer maar echt vroeg komen om echt te kunnen graven bij een aantal stands. Had er wat weinig tijd voor.

Die iwatsu 4 kanaals scope (o.k. er stond leCroy op, maar het is een iwatsu) was kwijl. 600 euri, paar honderd minder en ik had hem niet laten staan..

Alweer terug, Nederland lijkt op googlemaps veel groter...

De score :

4x16 displays
Cinch doorverbinders
Hp4 plus laserprinter (is de andere wat minder eenzaam)
Pci usb kaartjes 2x van de co stand
12+5 volt adapter (altijd handig)
Megagroot lcd display
1 draaitafel
50 aanstekers
en nog wat klein spul.

Leuke beurs, volgend jaar neem ik een stand.

mijn buit:
soldeerstation van eleshop
2 koelribben
1 2x16 lcd
demon cd speler(nu aan het reinigen)

vond het weer gezellig.
ja het co t-shirt was er niet in mijn maat dus helaas.
die tassen, sieraden en heli's vond ik wel een beetje absurt

[Bericht gewijzigd door RetroRammdd op zaterdag 13 maart 2010 18:38:53 (25%)

mijn verzameling mijn updates www.retrogamer.punt.nl

Mijn buit:

WiFi adapter
elco's philips
MKT condensatoren philips (gele blokjes)
SMD meetpincet
adapters
Ram geheugen voor laptop

[Bericht gewijzigd door Luckyboy op zaterdag 13 maart 2010 18:40:28 (11%)

Terug van een lange dag Rosmalen.

Rond 7 uur vertrokken vanuit Zeeland, rond kwart over 9 in het Autotron.

Toen ik de zaal binnenliep kwam er meteen een iemand op mij afstormen, jij moet Piet_elektro zijn!!!
Die onbekende was Mans Veldman, welke mijn bijdrage op het forum gelezen had, want ik zou mijn camera meenemen haha!
Na een gezellige babbel zijn we beide een kant opgegaan, en kwamen we elkaar weer tegen op de CO-stand.
Zijn de mobo's nog kaalgebakken Chuckie?

Wat me opviel was dat er erg veel handelaren waren, en de sfeer daar ook naar was.
Veel spullen voor hoge prijzen. Het was dus echt zoeken naar de leuke 'rommelstands' met een leuke hobbyprijs.

Mijn buit:

-Zwart/wit video quad met processor.
-CCD zwart/wit camera
-Zak elco's voor 3 euro (alle gangbare waardes)
-Aantal zakjes met trimpotmeters (6 voor 1 euro)
-Pigtails N->SMA
-Zak dual-layer koper expirimenteerprint (2,50 euro was een koopje!)
-Doosje met DDR2 geheugen en nog een paar interne WIFI kaartjes voor laptops.

Verder wel een leuke en vooral gezellige dag gehad!

Foto's van vandaag volgen nog.

zonder prutsen kom je nergens!
Lucky Luke

Golden Member

Wat was de mysterieuze mysterykit eigenlijk?

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)
Sine

Moderator

We zijn weer thuus...

Zometeen de foto's eens aan elkaar plakken .. maarrrr, eerst een hapje eten.

Was weer een top beurs, nogmaals bedankt aan ieder die op welke manier dan ook meegeholpen heeft.

Op 13 maart 2010 18:47:06 schreef Lucky luke:
Wat was de mysterieuze mysterykit eigenlijk?

Die was er helaas niet, net als de andere kif kits.
De pcb's waren verlaat, dus die zullen waarschijnlijk via een inkoopactie op het forum verkocht gaan worden.

[Bericht gewijzigd door Sine op zaterdag 13 maart 2010 18:49:03 (43%)

mijn buit:

dell optiplex gx280 (5 euro)
2x100W rms auto versterker(25 euro)
een 24 ports cisco switch( 10 euro)
en een 120Gb HDD voor de dell(15 euro)

was bij elkaar 55 euro kwijt, en 6 euro voor entree:). was wel een leuke dag. en 3 time lapse cameras gezien :P

Ik vond het ook flink tegenvallen dit jaar; veel handelaren (vooral ook veel Duitse die geen woord Nederlands of Engels spraken), daarmee gepaard gaande hoge prijzen, en heel erg veel van dezelfde meuk. Losse onderdelen die duurder zijn dan bij Farnell (die op zich al duur is), vrachtwagen ladingen batterijen, tig stands met dezelfde connectors en zo, ik werd er een beetje moe van.

Ik heb dan ook maar weinig buit; een paar meetsnoeren voor 5 euro. Er stond 10 euro op, maar die domme Duitse muts gaf je 5 euro terug. Prima joh. Verder 2 buisjes SMD onderdelen van de CO stand, een nieuw CO t-shirt, 2 dubbel gewikkelde ringkern spoeltjes, en uiteindelijk toch maar 2 van die thyristor gelijkrichters van de CO stand meegenomen.

Kosten: 20 euro op de CO stand, 7 euro elders, entree, wat eten, en een beetje brandstof. Vorig jaar had ik iets van 150 euro uitgegeven.

@tolunay: is dat zo'n Cisco Catalyst 2900XL? Zo een heb ik vorig jaar op de beurs bij Zwolle gekocht. Wilde eerst alleen op 10Mbps lopen. De RJ45 connector op de achterkant (config) is geen netwerk, maar RS232, aansluiting is te vinden op de website van Cisco. Na een factory reset doet ie het prima.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op zaterdag 13 maart 2010 18:54:51 (15%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken

ik ben al een tijdje thuis mijn aanwinsten :

dremel set met boorstandaard, en freesstandaard, (15,-)
lcd bij de co stand (0,50)
male lpt poort (0,20)
18 16 segment displays (4,-)
veel dipswitches(1,-)
entree(6,-)
eten (6,-)
dmv van een duitser werkt op 5v max 30V in voor mijn verbeterde voeding(8,-)
totaal : 40,70 als het goed is

met tolunay ook 3 timelapse camera's gezien

RoboticProgrammer

Voor ICT Problemen of Webdesign mail me;) http://www.briansservice.nl

Na wat uurtjes hebben rondgelopen, en wat leuke gesprekjes met de mensen achter de stand,

4x PCL84
Een EM84 met voet
PMW kitje van CO
Voltmeter kitje van een duitse stand.
En 2 nixie's

Theo Dooms: "gezonde nieuwsgierigheid is leerzaam. "

Ik vond het ook weer hard tegenvallen dit jaar...

(ik weet het ook niet precies, maar het is ieder jaar traditie om te zegggen dat het tegenvalt)

Het is dan ook een zendamateursbeurs, dus het aantal FPGA-bordjes zal vast wel tegenvallen...

Dat gezegd hebbende kan ik niet ontevreden zijn. Een 60V 1A voedinkje voor 10 euro. Dat is toch echt goedkoop.
Verder nog +/- 80 knopjes (mooie) voor 4 euro.
En een hoop klein grut. Ik had ook niet zoveel nodig.

Hogepriester in het genootschap der mexicaanse hond. // // Aan 2% van de mensen is 50% van het bezit ; 1% van het bezit is aan 50% van de mensen.
Lucky Luke

Golden Member

Op 13 maart 2010 18:47:25 schreef Sine:
Die was er helaas niet, net als de andere kif kits.
De pcb's waren verlaat, dus die zullen waarschijnlijk via een inkoopactie op het forum verkocht gaan worden.

balen..., YES, balen, YES yales.
Enerzijds jammer, anderzijds weet ik nu wel zeker dat ze niet uitverkocht zijn voor ik de kans krijg...

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Overigens vond ik het PWM kitje niet echt geweldig; de FET gaat veel te langzaam open, dat kon je ook duidelijk op de scope zien. De opgaande flank op de uitgang zag er niet echt geweldig uit. Die 660 ohm pull-up aan de gate is niet echt optimaal, en doordat de gate direct naar de voedingsspanning gaat, kun je ook geen voeding hoger dan de Vgs(max) gebruiken, tenzij je de belasting extern aan een hogere spanning hangt, en een aparte voeding maakt voor de regelaar. Ik vond het ook een beetje jammer dat die overgebleven opamp niet gebruikt is voor een feedback circuit, zodat je er een schakelende voeding (buck, boost, stroombron, etc.) van zou kunnen maken.

Ik snap best dat het een beetje low-budget moest, en het is ook best een aardig dingetje hoor, maar ik vond het net niet helemaal af.

Het is inderdaad meer voor radio amateurs, dus FPGA's zul je er niet snel vinden, en microcontroller spul was er ook maar weinig, vond ik. Nu denk ik dat er ook maar relatief weinig amateurs zijn die FPGA's gebruiken hoor, en op zo'n beurs vind je toch een beetje de grootste gemene deler. Ik vind het alleen jammer dat er vooral radiobeurzen lijken te zijn, en nauwelijks beurzen voor de andere takken binnen de elektronica.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op zaterdag 13 maart 2010 19:04:54 (21%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
fred101

Golden Member

Het was weer gezellig, beetje heel erg vermoeiend maar wel leuk. Speciale dank aan de rest van het team die mijn spullen geschouwd hebben. Ik heb alleen een kort rondje boven gemaakt. (maar had natuurlijk eerste keus op CO stand :-) ) Ik heb echter wel weer wat spulletjes gevonden. Een hoop los klein spul zoals LED displaytjes, schakelaars, buisjes, connectors, elcotjes, potmeters enz. Bananendoos met trafo's Paneelmeters, wat snoertjes, twee van die enorme belker draadgewonden weerstanden, IC voetjes, 1KV/6A mosfets, stroboscoop, ledtestertje, twee kastjes met schakeklaars/meters om iets anders in te bouwen, een 300V scoopbuisje om een klok te maken, printplaat. Een 23cm ontvanger set met nog wat spul erbij (met waterschade), cavityfilter, twee oscillator oventjes, doos pnp torren nog meer leuk spul wat ik nu even vergeet en natuurlijk de tektronix curvetracer.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Zo Wij (ik en omhpi) zijn inmiddels ook weer thuis. Was een gezellige eerste keer Rosmalen.

Alleen de KIF kitje waren er niet maar dat gaat goed komen heb ik begrepen :)
Verder nog even met High met Henk gepraat.

Mijn Buit:

Tektronix 2225 50Mhz scoop
2X40 lcd
De pwm regeling van co
12V 7Ah accu
3x 4x16 LCD's van help
twee UVtl buizen van Technoob12
Een antennetje van 80cm

Edit Foto toegevoegd

[Bericht gewijzigd door Tinus016 op zaterdag 13 maart 2010 22:27:07 (12%)

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ook weer terug. Inderdaad minder leuk spul dan vorige jaren, meer kralen en speelgoed maar er was toch nog wel wat te vinden.
Mijn buit: een paar buisjes met smd's en het PWM kitje (CO), wat gemixte hf torretjes en een paar 2x20 lcd's, zo'n schud zaklantaarn en een 26led zaklantaarn, twee kleine xcelite schroevendraaiers (twee euro per stuk, is toch dubbele prijs tav. vorig jaar).
Het leukste kwam toen ik een goedkope auto-houder kocht voor mijn nokia n97. Goed advies van iemand die voorbij liep en dezelfde nokia en houder bleek te hebben!
Jammer dat de KIF kits er niet waren maar zo hebben we nog iets in het vooruitzicht. Al met al toch weer een nuttige beurs geweest.

Op 13 maart 2010 19:01:59 schreef SparkyGSX:

[...]

Ik vind het alleen jammer dat er vooral radiobeurzen lijken te zijn, en nauwelijks beurzen voor de andere takken binnen de elektronica.

Dat vind ik nou ook! Er zou een beurs moeten zijn ala "algemene hobby elektronica" en "maker-faire" gecombineerd. Met standjes met eigengemaakte kitjes enzo. En veel show-projecten! :)

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

En hoe zit het nou met de prijsvraag? Ik kwam er niet helemaal uit. M'n vader dacht dat die 1 MΩ verkeerd zat, Ik vond de PNP wat vreemd. Uiteindelijk maar allebei ingeleverd :P

De buit:
- 2 van die V&A clamp meters van eleshop
- 3 rolletjes zuiglitze bij idem
- 2 frequentie generator bouwpakketjes
- Wat onderdelen bij van dijken
- Rood/Groen spotjes
- Een hele hoop HV caps (die oranje) voor 5€, wel zelf sorteren

En mag ik zowel Tinus 0-1-6 als De Schemateek feliciteren met hun omroepbericht? En natuurlijk TechnOoB12 met z'n plekje achter de stand :P
Die omroeper was wel geniaal, met z'n S-M-D - soldeerstation :)

@ degene met die leds in z'n RAF tas: Lag het nou aan of knipperde alleen de blauwe maar? De rode stonden volgens mij gewoon altijd aan.

Denk simpel, doe moeilijk

idd, was mijn eerste keer en vond het ook tegenvallen.

eleshop had het goed voor elkaar dat je daar kon pinnen...

veel oude meuk en zend amateurs.

Hoewel ik het niet echt nodig had heb ik van schrimanski (volgensmij?) een aantal smdweerstandensets gekocht. + nog wat donatie om CO in de lucht te houden:P

het verbaasde me dat jullie nog zoveel overhadden. Ik was elders op de beurs waar de smd-setjes als warme broodjes over de toonbank gingen, binnen een uurtje al weg.

ik miste een hele hoop digitale electronica. Ik was op zoek naar een grafisch display met een t6369 controller of in die aard maar GEEN EEN gevonden...

fred101

Golden Member

Op 13 maart 2010 19:59:47 schreef VWG3JB:

veel oude meuk en zend amateurs.

Ja raar he, dat verwacht je niet olp een radiovlooienmarkt georganiseerd door zendamateurs ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Heb vandaag ook rond gelopen in Rosmalen, nog even bij de CO stand geweest maar niet erg lang, was overigens de eerste keer dat ie die zag. Vond de beurs over het algemeen wel erg leuk, het was al weer 3 jaar geleden dat ik daar geweest was. Ben die jaren daartussen wel in Apeldoorn geweest en vorig jaar een keer op de DNAT in Bad Bentheim in Duitsland. Heb nog even overwogen om een 2 kanaals 100Mhz Occiloscoop te kopen, bij een duitse handelaar voor 100 euro, maar met die scope bleek het niet helemaal pluis te zijn. Dus heb dat niet gedaan (Time/Div Schakelaar was ral)

heb weinig onderdelen gekocht hoewel dat wel mijn bedoeling was, maar ben thuis gekomen met onderandere 2 mooie dingen en wat Hard Disks

Mijn buit:

1 x Aoyue 3 in 1 Soldeer station met SMD Fohn
1 x Aoyue Desoldeer Station
1 x Aoyue Printhouder
4 x Extra Aoyue Soldeer punten voor verschillende werzaamheden
3 x Maxtor 160 GB HDD's

Heb heel even gesproken met Jochem over de timelaps camera's, ben benieuwd naar het resultaat, en heb even gepraat met Shiptronic.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot ik weer naar Apeldoorn kan

A Near Sighted Miner In Shaft 39, Lit His Sigar And Blew Up The Mine http://www.htfelectronics.nl/nl

Op 13 maart 2010 19:03:10 schreef fred101:
beetje heel erg vermoeiend maar wel leuk.

Vermoeiend Fred. Ik heb je paar zien liggen in je strandstoel. En terwijl aan het uitleggen tegen de andere CO leden!

Heeft iemand daar een foto van?

Pff Elke beurs moet ik een paar lcds kunnen mee pakken. Ik begin er een heel verzameling van te krijgen.

[Bericht gewijzigd door robint91 op zaterdag 13 maart 2010 20:08:44 (16%)

tja te weinig electronica. en het hek bij de bushalte was dicht (maar er zat een gat in het gaas)

verder weinig buit maar me wel vermaakt. ik verbaas me de kramen met echt rommel....waarom staan die lui daar.

moeten we bij CO geen speciale afdeling inrichten voor mensen met onverzorgt lang haar? (inclusief mezelf)