De multimeter kan geen kristal doormeten.

Op 7 maart 2010 22:59:30 schreef martijn A:
Is het kristal met positienummer X502?
dan is het een 32.768kHz kristal met als partnummer:176731711

het kristal heeft het positienummer X502. dus is het 32.768kHz.

bedankt

Ik ga nu wat verder testen aan deze radio, wat kan ik allemaal aan deze radio testen met de oscilloscoop? ,en hoe?

Alvast Bedankt :)

Ik hoop toch nog op een goede reparatie van deze radio, zucht :D

Als de radio gewoon spanning krijgt, komt er dan geen klok o.i.d. op het display? Dat hebben mijn sony's tenminste wel. Als dat al niet komt...

Vreemd dat een defect kristal er voor zorgen kan dat elco's heet worden, er rook uit de radio komt, er helemaal meer niets werkt in de radio (dus zelfs geen lampjes aangaan) Ik kan me wel voorstellen dat een processor dan niet meer werkt en de radio niet aanschakelt maar een defect kristal en rook gaan niet echt samen. Hier moet toch meer aan de hand zijn lijkt me. Ik denk dan bv die elco's en dat er daarna bij het in en uitbouwen iets met het kristal pootje is misgegaan.

Normaal begin je met een optische controle,
Dan meten , eerst bij bij de voeding, daarna alle testpunten meten die de fabrikant aangeeft.
Daarbij kom je ergens een probleem tegen. Je signaal verdwijnt of op een testpunt staat niet wat er moet staan. Dan wordt het moelijk want dan moet je in dat stuk het defecte onderdeel vinden door met het schema erbij te gaan beredeneren en berekenen wat voor spanningen of stromen je waar moet meten. Soms onderdelen er uit halen en los testen.

Wat je nu aan het doen bent is met hagel aan het schieten in de hoop wat te raken. Daar is dit ding veel te complex voor.

Op 22 juli 2010 00:25:11 schreef Luckyboy:
Ik ga nu wat verder testen aan deze radio, wat kan ik allemaal aan deze radio testen met de oscilloscoop? ,en hoe?

Kristal al vervangen?

En meten met de multimeter, een scoop is nu nog niet nodig.

het kristal is al vervangen nog altijd niets.