Op 1 september 2011 15:33:34 schreef rrich:
meerweten.jij moet god zijn dan als je mijn haat aan spreken op mijn fouten .ik heb me daar voor veronschuldig.
dat ik type fouten maak
heb het dan ook niet op je typfouten maar op je zinsbouw en puntgebruik waar het niet nodig is.
iedereen maakt wel eens typfouten en daar kan met gemak overheen gelezen worden zonder enige problemen.
Op 1 september 2011 16:59:05 schreef DE OLDE:
Een foutje is helemaal niet erg, maar jouw intentie is: "Het kan me niet niet schelen of het duidelijk is of niet, ze zien maar en blijkbaar is degene die moeite heeft me jouw schrijven een "zeikert" "
totaal mee eens typfouten, zoals al eerder in mijn post, zijn makelijk te maken. iedereen maakt wel eens typfouten.
zinsconstruktie is daarintegen veel belangrijker.
Probeer ook als je eindigt met een "." (punt) op een nieuwe regel te beginnen op een forum, dat maakt het alemaal leesbaarder en kan je makelijker geholpen worden.
Op 1 september 2011 16:33:43 schreef rrich:
sorry .okee ik weet niet meer wat ik kan zegen, of liever niks meer kan zegen.Om dat u zich stoort aan mijn tekst.
Ik heb daar begrip voor,en zelfs voor de anderen die mijn wel begrijpen.Heb ik respect,dat ze ,en de moeite nemen om te begrijpen. En te helpen.
Ik moet wel zeggen dat u gelijk heeft. Over punt en kompas hoofd leters.Ik zal er nu zeker op letten.En mijn bericht na lezen voor ik hem verstuurd.
dit is dan al heel wat beter als het zo is is het voor iedereen duidelijker waarover het gaat :d
om terug over het probleem te beginnen, vooraleer je er iets aan kunt doen zul je toch of het schema moeten vinden op het internet of het zelf opstellen.
met zo'n klein schakelingetje moet het zelf opstellen geen al te groot probleem zijn.
eenmaal je een schema hebt (en mss ook hier plaatsen) is het altijd makkelijker om problemen te zien of om herstellingen te maken als de componenten niet meer duidelijk leesbaar zijn.
datasheet is reeds rap gevonden en kan meestal helpen:
http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/philips/TDA7052_CNV_2.pdf
een hoeveel watt versterker was dit?
de tda7052 is 1W maar hoeveel is het met die transstoren erbij? of is dat de voorversterker?
die transistoren vormen een voorversterker.
aangezien ik geen ervaring heb met print --> schema duurde het wat langer, maar eens moet je het leren.
dit heb ik ervan kunnen bakken adhv de fotos:
microfoon signaal komt links binnen. gaat door een eerste (kleine?) versterking heen dmv t1. dan door een 2e versterker (t2) met extra AC versterking (dmv c3). dan wordt het geintje ontkoppelt dmv c10 en gaat het de versterker in na de volumepotmeter.
hier en daar wat ontkoppeling zo te zien.
wat doet R4 hier eigenlijk? mee/tegenkoppeling?
edit:
moet C2 niet andersom? (gezien de dc aan de rechterkant staat)
Het spijt me .
Dat ik niks begrijp van websites,of waar ik mijn vraag moet plaatsen .Ik dacht eigenlijk dat ik nu niet meer verder kon met vragen.Maar nu antwoord ik dus gelukkig mag het nog wel.Ik kreeg bericht dat ik zou ,zegen dat het zeikers zijn , en nog wat beschuldigingen over hoe ik zou denken.Maar onterecht ik ben juist dank baar ,en weet soms niet hoe een wordt te type.Maar ik respecteer jullie hulp ,en dus probeer ik me best te doen lees baar en begrijp baar te zijn.
Okee ik heb net met contact reinigen en wat staafje rest van stift verwijderd.Tot mijn vreugde zag ik op 2van de bruine condensator s iets staan .100 meer niet.
maar ik heb bedacht een lijst te maken met de tekst op de componenten.en dan jullie weer vragen ,.Ik weet dat die bruine eerst een grote gele rechthoekige condensator was .dus zou nu eigenlijk willen weten hoe die man van winkel kon zien welke je nog meer kon gebruiken..Zo dat ik terug kan draaien wat hij heeft gedaan..Van bruin naar gele blokje.
.Dan nog antwoord op vraag hoe veel watt hij is.Ik weet niet hoe veel ,maar er moet een koptelefoon op en een condensator mic.
Z'on klein rond knopje.En hij versterkte echt bizar .Voor beeld .Tien meter kabel tussen printje ende mic.Mic lag in bij keuken .Dan had je woonkamer ,en slaap kamer.Alle maal deur open.Als ik dan per ongeluk iets te hart zetten met oordop in dan begon hij fluiten fluiten.Zo als een mic bij de box doet als je hem er bij hou.Zo goed versterkte hij.Soms leek het wel ,als het stil werd .Dat hij dan automatisch versterkte tot je iets hoorde .
Maandag ga ik proberen alles desoderen .en een lijst maken.Nogmaals sorry voor mijn nederlands.En bedankt voor jullie moeite.
de condensator is geen probleem.
die gele was een foliecondensator en nu is het een ceramische.
werkt beide prima. alleen is folie wat beter voor audio naar ik heb begrepen (kwa geluidskwaliteit), maar voor de werking maakt het helemaal 0,0 uit
hoi .
Niet lachen he ?!!!
hoop dat nu schema duidelijker is ,
Nouw ja duidelijker dan eerst,
Ik had de C6 verkeert om zitten , hihi,
Ik heb bij de condensators waar een plus je staat in blauw er bij ge zet ,bedankt fijn weekend .
volgens mij heb ik hem dan goed afgelezen. zo op het eerste gezicht lopen de aansluitingen hetzelfde als ik had gezien
probeer het schema eens te tekenen met een programma roals tinycad of eagle, dat is veel duidelijker
ik het het schema op de vorige pagina staan:
dat is toch wel duidelijk?
en de print is volgens mij zo:
HOWE WAAAAAAAT .SORRY
Maar ik kan het niet bevatten .Die eerste schema tekening.Dat kan ik niks mee .Ik bedoel ik begrijp het niet.Maar de tweede.ga ik morgen eerst na kijken nouw ja vergelijken haha.
Even nu echt he.!!Jullie zijn tog wel een stel knappe koppen bij elkaar.En dan niet figuurlijk bedoeld.Ik vindt het altijd zo knap ,als iemand een printje zie hij weet wat het doet.
Bedankt echt waar ik kom steeds verder.
Ik heb ook de condensator op gezocht die de bruine zou vervangen,En jess dat is hem.nu nog een rode vlak bij de draai knop.Ik moet de waarde natuurlijk eerst geven.
Oja ik zag bij Google ,wel de lingk naar conradelectronic toe maar die werkt niet meer.haha .ik zag ook 25 gulden staan en dat klopt.
Ook weet ik hoe dit printje in de catalogus genoemd werdt.
Parool microfoon versterker .Je kon er ook een schotel bij kopen.
Ik zag hier op forum,dat jullie het echt druk hebben .Niet normaal zo veel vragen .Ik ben echt over dondert hoe bet hier draait.Petje af.
Hoi.
op de print schema.staan de c5 &c6niet goed .En de r met vraagtekens is r 5.
De condensator naast de r5 is de
c6 En de condensator naast draaipopmeter.
is c5.
En nu de rest van de component gegevens.ook zat er in het rijtje.Van c9/c7/c5
orgineel ook een recht hierin blokje.Kan rood of geel geweest zijn weet ik niet.
dit staat nog op de componenten.
c1 -100
c2 -2,2 50goot
c3 -2,2 63volt
c4 -100
c5 -100 uf 16volt
c6 -2,2 uf 100volt
c7 -104
c8 -1 uf 63volt
c9 -102
Mod-edit: Lees de FAQ nog een keer, topickicks zijn niet toegestaan.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (24%)]
die gele en rode blokjes zijn gewoon folie condensatoren geweest. die worden vaak toegepast in audio. volgens mij zijn die wat beter voor de geluidskwaliteit, maar voor de werking maakt het echt niks uit.
als de huidige condensatoren niet kapot zijn kan hij er gewoon mee werken.
ik zie trouwens wel een fout in mijn schema. R? zit daar aan de linkerkant van R8, maar die moet aan de rechterkant.
en een puntje dat ik 'expres' heb gedaan.
C5?? zit eigenlijk andersom. nu staat de + aanduiding aan de onderste aansluitpen. die zit eigenlijk aan de bovenste. maar ik kon die condensator niet vinden in eagle.
overigens zou ik deze print niet meer gaan repareren. als ik zie wat een schade hij nu al heeft van eerdere pogingen, kun je beter een nieuw printje (laten) maken en daar alles op zetten. dan ziet het er ook meteen weer een stuk netter uit. De layout is toch bekend
[Bericht gewijzigd door timberleek op (18%)]
Hoi .ik heb er alles af ge haald.
Wilde foto plaatsen maar lukt niet.
ik kan zef geen print maaken,en in buurt zit geen electro winkeltje meer ,all jaarn niet.
I zag dat inder daat op print schema hier op forum, de plus en min fout zit van c6.
Maar de r7 zit wel goed,
Als ik nu mijn printje tegen het licht hou en er naast de foto op me mobile,van dit printschema.Dis dat het zelfde ,behalve de plus en min bij c5 ,(wel had ik op foto zo aangesloten die zat dus verkeerd)
E n alls ik het aller eerste antwoordt op mijn vraag na leest.
Zegen ze dat het lijkt op een condesator met plus en min verkeerd,alleen zgen ze dat hij in de out zit ,maar denk wel dat hij gelijk heeft ,
Gek is dat tog he dat ze dat zo weten ,knap.
ik zou graag nieuw printje willen maar weet niet waar van daan ik die moet halen.
Waar kan ik vinden hoe ik alle componenten ka na meten ,net als condensators,?
transistor,
Ik ga het nieuwe bestelen maar wil ook graag kijken nu of het werkt met c5 omgedraaid,
Ik heb hem nu wel leeg gehaald ,groetjes
condensatoren nameten kun je met een multimeter waar deze functie inzit
anders kun je het volgende doen:
weet niet of dit zal gaan met mkt, keramische of andere condensatoren, maar met elco's test ik deze zo.
om een nieuwe print te hebben kun je idd een nieuwe set bestellen of je kunt iemand in de buurt zoeken die voor jou een nieuwe wilt ontwerpen en etsen voor een kleine prijs
en mss kan hij/zij ook de componenten meebezorgen die je niet meer hebt of deze die vervangen moeten worden
Hoi.
ik zal eerlijk gezegd niemand weten op dit gebied .Die een printje kan maaken ,Durf bijna niet te vragen of ieman hier daar zin in heeft.
Gezien iedereen al zo geweldig hebben geholpen.
Iheb trouwens alle componenten de gegevens kunnen af lezen ,hahah.
ik zag op google een bericht staan uit 2005 van .
( Gepost woensdag 19 oktober 2005 22:19:39 |
Op 19 oktober 2005 20:18:29
schreef FJKler:
kijk eens op conrad.nl
Dat ding heb ik zo'n 15 jaar geleden eens aangeschaft bij Conrad. Het is leuk als soldeerproject, voor de rest werkt hij maar heel mager als richtmicrofoon. Je hoort meer herrie uit de omgeving dan uit de richting waarheen je de parabool richt. Zonde van het geld)
Ik denk dat dit het zelfde printje is,?
je zou het kunnen maken op expirimenteer print al zal de kwaliteit van een geetste print beter zijn dan van een expirimenteer print
Hoi ik snap het schema niet om te testen ,
als ik u vertel dat hij warm werd en geluid steeds zachter ,de koptelefoon warm werdt.
E dat blijk baar c5 verkeerd om zat .wat is er dan zoie zo nu stuk wat er op zat,?
gezien de ic bloed heet zijn geworden die zo ie zo,
maar transistor? of condesators ?
.
ps .ik ben er een beetje niet echt bij ,Ik heb mijn pup van 9maanden moeten laten inslaapen.Kan het niet bevaten ,
het was bouvier tje ,(42kilo en 72 schoft hoog 9maanden nog maar)
ik mis hem heel erg, van 24 uur verzorgen op voeden naar niks meer .
Ik probeer maar het printje als afleiding nu want ,
die transistoren zou ik vervangen.
ook al zou het kunnen dat ze niet kapot zijn, voor die prijs kun je beter toch nieuwe erinsteken
als een elco verkeerd was aangesloten kun je deze beter vervangen
het ic zou ik ook vervangen, voor de rest een weerstand kan je makkelijk met een multimeter doormeten en weet je (rekening houdende met de tolerantie) of deze nog goed is
Ganzz
-
Ik heb nog precies zo'n opgebouwd printje liggen. Deze kun je gratis komen afhalen. De laatste keer dat ik hem gebruikte werkte hij in ieder geval, maar hij ligt al lang in de junkbox.
Mail anders maar.
Hoi
hahah .Dat vindt ik nog een mazel hebben ,Ik wil er ook gewoon voor betaalen hoor ,Wel aardig dat u hem aan bied .
ik ben al blij.
Ik heb u gemailt
@timberleek: Ik heb een rev.A versie met IC1= TFK U420B wat enigszins afwijkt van het ontwerp met de TDA7052. Niet correct in jouw schema is de R1/C1 combinatie. Die hoort vóór C2 te zitten en verzorgt de spanning voor een electret microfoon.
@rrich: Je hebt mij op 4 september per e-mail persoonlijk benaderd zonder vermelding van dit topic. Uit je schrijfwijze en vraagstelling kon ik nauwelijks opmaken wat je wilde. Uiteindelijk, toen ik wist waar het over ging, heb ik je de componentgegevens van mijn printje gestuurd en herhaald laten weten niet meer over de bouwbeschrijving die je zo graag wil hebben, te beschikken. Nu ik aan het eind van de rit dit topic onder ogen krijg, omdat je me nu pas de link ernaar stuurt, vind ik niet zo netjes. Het siert je niet om eerst anderen hier op CO voor je aan het werk te zetten om vervolgens nog eens een derde van alles voor je uit te laten zoeken. Had mij direct gewezen op dit topic, dat had me de nodige inspanning gescheeld. Vanaf nu mag je er zelf mee aan de slag wat mij betreft.
???????????// ik denk dat u verkeert heeft gelezen.Als u kijk naar de datum u bericht heb ik op googel later gezien.Ik ben blij met u lijst je van componeneten,
En dat is tog super nu heb ik een lijst van componenten van u gehad,Enbedankt daar voor .
maar snap niet wat u nu bedoelt met laten uitzoeken voor niks , ik Denk dat u vergist in datum,
Ze heb n me geholpen zo ver te komen.
En zelf werd aan geboden ,heel printje,
ik heb die man gemailt en hoop dat het echt is ,
Heb ook gezegd er voor te willen betaalen .
PS N u lees ik pas goed u berichtje ,en sorry daar voor .ik wist niet dat u mijn berichten wel of niet las.Ik denk ook niet dat dat uit maakt ,Omdat u zei er een teheben.Heb ik u gevraagd om even tu weel info.EN hier had niemand zon printje ,Maar goed sorry hoor voor u tijd ,Tog bedankt
ik heb nog geen respons gehad ,Na dat mijn aderes is gevraagd .Ik wacht rustig gespanen af.
Ik dacht dat hij studerde in andere stad dan zijn woonplaats .
Dus wacht ik geduldig.
Wel heb ik alles terug geplaats.
Nu heb ik wel als ik hem aan zet dat er een plop te hooren is.
Maar normaal als je over de achter zei de ,
Bij de mic in gang met je vingers ging.
Hoorde je dat al .
Nhoor ik niks ,ook niks als ik de mic.
In en uit plug.
Transistors zijn nieuw weerstanden nieuw ,condensators nieuw ,behalve de ceramiche,weerstanden nieuw.
Het blijft een vak apart haha ,
snik ,
ik krij geen reactie meer van ,de studerende forum gast.
Die mijn vertelde dat ik hem wel mogt hebben.
Ik heb hem nog eens aangeboden,om er voor tebetalen,
Maar heelaas,niets meer gehoort,
En mijn versterkertje ,krijg ik niet werkend.
Nu hoor ik wel dat ik hem inschakel,maar er is duidelijk niks wat verserkt wordt.
Want normaal als je iets aan raakte hoorde je dat .
Nu niks.
pfffffffff.
ik was hele maal blij dat ik zo geholpen ben,door jllie alle maal.
Ik ben bijna iedere dag op googel aan het zoeken maar nergens.
Tog allemaal bedankt,voor jullie supper hulp.
Echt supper top.
Door jullie let ik nu met type beter op hahaha.
Ik ga een andere vraag stelen op forum.
Ook dit gaat over ongeveer het zelfde.
Alleen is dit een orgineel set je van een sloten maker,
Stetescoop .setje kost 400 plus dollars,
500 euro.en die heb ik hier voor mijn/
Alleen kan er geen andere mic op .
svp .kijk naar mijn nieuwe vraag.
hoi allemaal.
Ik heb een email gekregen .
En het printje wordt zelfs op gestuurd
Helemaal happy.
zal ik dan een foto maken ?