Ik heb een siemens wasmachine type XL1230. Als ik een programma selecteerd en deze aanzet brand alles zoals het hoordt maar zo gauw als deze water zou moeten innemen hoor ik alleen een brom aan de achterkant en komt er geen water in de trommel.Ik heb de toevoer slang aan de achter kant van de wasmachine losgemaakt en hier komt geen water uit terwijl de kraan wel open staat en het programma loopt. Waar de slang aan de kraan vast zit is er een aquastop alleen weet ik niet of deze stuk is of dat deze niet door de wasmachine open gestuurd wordt. Wie kan mijn verder helpen deze probleem op te lossen??
Nardje
ooit 'n normaal mens ontmoet..? en..? beviel 't?....
beste Fuzzy,
Je aqaustop is waarschijnlijk in werking geweest en heeft dus de boel geblokkeerd....
Draai de waterkraan dicht....even de aquastop 'n stukje losdraaien en weer vastdraaien. Bij 't losdraaien hoor je als 't goed is 'n klik. Kraan weer open en wassen maar! De aquastop staat nu weer op standby.
Succes met ophangen(van de was...hahahahaha....grapje)
Dag Nardje,Geek enDE OLDE,
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb net een slang zonder aquastop gehaald en nu draaid de wasmachine als vanouds. Toch die waterstop dus. Een nieuwe slang met waterstop kost 113 euro daarom wilden ik deze niet kopen totdat ik zeker was dat dit de boosdoener was. Mijn wasmachine is al 7 jaar oud maar hiervoor nooit problemen mee gehad.
nogmaals bedankt.
die aquastop is niet echt verplicht maar kan wel zijn nut bewijzen.
Zoals bij een gesprongen darm of iets dergelijks(wateroverlast)
Mvg danny
Nardje
beste Fuzzy,
Fijn dat je weer schoon ondergoed aan kunt doen.....hahahaha
Advies: koop 'n losse aquastop! Kost rond de € 15 !!
Maar.....die stop in de oude slang is die werkelijk stuk of moet die alleen gereset worden???? En de vraag is dan hoe doe je dat??
Met vriendelijke groeten
ben
Athoom
Zijn er voor een gekke vraag meer dan 10 wijzen nodig voor een juist antwoord?
Het kan ook zijn dat de machine al een weinig lekt, hetgeen de vlotter/het contact onderin de wasmachine heeft laten aanspreken.
Daardoor wordt de aquastop geactiveerd.
Met een gewone slang doet de machine het goed, alleen de lekkage blijft en wordt waarschijnlijk steeds erger.
Wat er dan gebeurt laat zich raden.
Gr.
Peter.
De vlotter onderin had ik gecontroleerd en deze was, en werkte, goed. Ik heb ook de aquastop open gemaakt maar de kern is gegoten waardoor je niet bij kan komen. ik heb de aquastop op alle manieren geprobeerd goed te krijgen zonder resultaat. Ik ga een universeel aquestop kopen en deze inderdaad tussen de aanvoerslang en de kraan zetten.
Nogmaals bedankt voor al je suggesties. Ik zal morgen in ieder geval schone sokken aan kunnen trekken.
Nardje
Beste Fuzzy,
lekker om morgen weer met schone sokken op stap te kunnen gaan.
Heb je ook geprobeerd om de ouwe slang met stoppie gewoon weer op de kraan te draaien?? Misschien is ook hier losdraaien en weer vastdraaien de oplossing!!!??
groetjes ben
sommige aquastop's hebben een rest pin in het midden als je de slang eraf draaid, pinetje even indrukken en klaar.
Ook eenmaal voor gehad met een electronische aquastop, hier was intern het membraam lek, niet rubbertje eringezet en ook weer klaar.
suces
Er bestaan elektrische en mechanische aquastops. Als 't een elektrische is (dat vermoed ik aan die prijs) dan heb je wel goedkopere reparatiesets zoals deze:
http://cgi.ebay.nl/Aquastop-ELEDRO-800-Typ-329-8-f-MIELE-u-a-Spuelmasc…
Nieuw kosten die sets zo 'n 40-50€.
, wat ik niet aannneem.