Hey allemaal,
Ik zoek een schema of manier om 2 knipperlichten te maken die elkaar afwisselen. Voor in de wagen. soort van extra gevarenlicht...
ik heb het schema zien staan bij de schakelingen, maar ik vermoed dat dit nog anders licht voor 12 volt...
Je kunt dit waarschijnlijk wel kopen in de winkel, maar zowaar 100€ dan voor betalen vermoed ik...
Geo Bruce
Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
Velleman heeft zo'n kit voor €4.25 de MK102
je kan hem makkelijk aanpassen voor eigen doeleinden
knipper snelheid is ook regelbaar dit was m'n eerste velleman kitje
[Bericht gewijzigd door Geo Bruce op (18%)]
jahma, das toch ma voor 9 volt batterij? of kan dat gene kwaad die 14V.... Ken nu wel een beetje van electronica maar niet zoveel hoor...
Geo Bruce
Sorry Voor de schrijf fouten maar ik heb dysorthografie
dat kan niet zo'n kwaad denk ik
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (80%)]
SparkyGSX
Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Zo'n schakeling (de standaard astabiele multivibrator) is leuk, maar niet direct geschikt om grotere belastingen mee te schakelen. Je kunt beter een 555je of zo nemen, met een NPN torretje erachter als inverter en 2 redelijke BJTs of MOSFETs, afhankelijk van de maximale belasting en zo.
Een paar vragen: wat voor belasting komt er aan (max. stromen), en wil je perse de 12V schakelen, of is de ground schakelen ook goed? Met andere woorden: zitten de lampjes met een kant al aan het chassis vast, of niet?
neenee, all connected with wires...
de lampjes zouden kunnen verplaatsbaar zijn met velcro...
Het aanstuurdoosje kan ik perfect in een holle ruimte steken in de koffer met rechtstreekse 12v want ik heb daar stroom zitten voor mijn versterker