Ik heb een Miele novotronic W149 die niet altijd het water na een wasprogramma helemaal afpomp, hierdoor blijft het wasgoed na het centrifugeren nat.
Als ik vervolgens de machine op alleen centrifugeren zet komt het wasgoed er wel droog uit.

Ik heb de pomp al gecontroleerd,deze pompt goed af.
Wat kan hier aan de hand zijn?

met vriendelijke groeten,
Piepaa

Heel waarschijnlijk zal de wasmachine de was niet goed kunnen balanceren, hij probeert het wel maar geeft het natuurlijk ook wel een keer op. Probeer wat minder was in de trommel te doen, of staat er echt nog een laag water in de trommel?

dit doen fijnwasprogramma's erg vaak . ik zet altijd even apart nog de centrifugestand aan , dat scheelt wat uren drogen .

ook kan het zijn dat je pomp wat verstopping heeft , komt het meer voor op hete programma's ?

de pomp is schoongemaakt, er zat een pleister in. Echter een witte was die direct daarna gedraaid heeft op 60°, had ook weer een extra centrifuge beurt nodig. Kan niet zeggen dat het bij hogere temperaturen vaker voor komt.

Al eens de slang gecontroleerd welke de hevelbuis van de pomp ontlucht naar zeepbak toe?? vaak deze verstopt. Kort slangetje achter de zeepbak. Indien verstopt ook ontlucht mechanisme reinigen in zeepbak. x je er uit trekken met punttangetje, let op groene kogeltje

Ik heb het slangetje gecontroleerd door er in te blazen.
Bij rustig blazen is dit slangetje open, blaas ik wat harder dan is er een blokkade(waarschijnlijk dat groene bolletje).
Vandaag weer een witte was 60°nat. Wat ik aan alles zo vreemd vind is dat tijdens het programma de was regelmatig nat is en bij alleen centrifugeren is de was droog?

Het lijkt er veel op dat je verstopting heb in de ontluchtskanalen van de pomp.
Je zegt bij een wasprogramma is het nat, vermoedelijk ontstaat er schuimvorming tijdens of bij tussen centrifugeren waardoor de elektronica hierop reageert stopt met centr en/of schakelt in toeretal terug. Bij apart centr is dit stukken minder.
Succes