k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Transistor Transistor Logic=
0-0.8 v een logische 0
2.5-5v logische 1
dus zelfs met een schakelaar te realiseren
wat wil je ermee doen?
een LED met een TTL uitgang. Het kan wel hoor, maar sinds wanner heeft een LED een TTL uitgang nodig?
jaag er een X aantal mA doorheen en het is prima, voor de meeste LED's volstaat 20 mA. Kun je met elke weerstand regelen, hetzij er niet genoeg spanning voorhanden is
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
Op 23 februari 2004 18:05:53 schreef jeroen001:
gewoon zo'n parallele interface als op deze sitemaar dan zonder een pc
uhm... hoe??? wat is het nut hiervan? hoe wil je hem aansturen dan?.... beetje vaag vind ik zo..
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
> is er een manier om een TTL signaal te maken zonder een pc?
Een logische 0 is erg makkelijk te maken, ik kan je de benodigde onderdelen zo toesturen. Een 1 is eignelijk net zo makkelijk, mits je ee geschikte voeding bij de hand hebt.
Misschien kan je iets duidelijker zijn?
k.p.meinesz
Een schizofreen is nooit alleen!
Op 23 februari 2004 22:35:49 schreef Wouter van Ooijen:
> is er een manier om een TTL signaal te maken zonder een pc?Een logische 0 is erg makkelijk te maken, ik kan je de benodigde onderdelen zo toesturen. Een 1 is eignelijk net zo makkelijk, mits je ee geschikte voeding bij de hand hebt.
Misschien kan je iets duidelijker zijn?
ja een doosje logische nullen heb ik hier ook nog ergens liggen de enen zijn helaas op 
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 24 februari 2004 14:39:15 schreef jeroen001:
mar, ik heb geen µC
Maar wat wil je nu eigenlijk? Een parallele interface met schakelaars, om relais aan te sturen? Of ga je me schakelaars een printer aansturen?
Op 24 februari 2004 14:51:43 schreef Wouter van Ooijen:
[...]
Maar wat wil je nu eigenlijk? Een parallele interface met schakelaars, om relais aan te sturen? Of ga je me schakelaars een printer aansturen?
die 1ste
Wouter van Ooijen
> die 1ste
Dan moet je maar eens wat beter uitleggen. Waarom wil je relais aansturen als je al begint met schakelaars?
Wouter van Ooijen
dan neem je dus gewoon schakelaars, als je de data pinnen van een centronics poort wil nadoen tussen de pin en de 0, met een pull-up van 10k ofzo naar 5 Volt (of 3.3).
Jeroen Boere
IF you can't convince them, then confuse them!
ik begrijp die weddenschap niet echt...!?!?!?!?
een printerpoort is een printerpoort, daarom word dat ding ook zo genoemd, het is een onderdeel van een geautomatiseerd systeem waarin een aantal vast onderdelen zoals een processor, geheugen en andere pc aanverwante inzitten. dit noemen we dus een pc.
dus in mijn opinie ben je iets totaal nieuws aan het maken. een parallele interface zoals jij hier aan haalt is gewoon onmogelijk te maken, als je het wilt vergelijken met dat ding wat je aan de computer knoopt!!!
het zijn dan gewoon een paar relais die geschakeld worden met ene paar schakelaars, met dan nog een paar onnodige transistoren 
maar et idee is leuk 
PaWoN