Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

pas maar op tidak , morgen weet je weer waarom je op vakantie gaat met de camper , om erachter te komen hoe goed de bedden thuis zijn :P ( dan ben je wel handig als winkelhaak gezien je dan 90 graden staat :):) )

@jochem , nu is het zoeken makkelijker . het huis waar de hobby , westfalia , of kip voor de deur staat is fred z'n residentie.....

waar rook was, werkt nu iets niet meer

dus zoeken naar een huis met oprijlaan waar 4 auto's kunnen staan en een buitengevel met scheuren bij de 1e verdieping :) ( fred nu heb je ook mensen zat om die 20kva trafo op de zolder te zetten via de vlisotrap ... )

moet ik morgen mijn kettingtakel ook meenemen? Dan moet ik eerst even naar Amsterdam noord, aangezien ik daar mijn spullen al heb liggen :)

fred101

Golden Member

De stroomvoorziening is gelukt, Pieter en zijn vader zijn de hele dag bezig geweest, maar nu hangt het er ook perfect bij. Een paar permanente aansluitingen, de rest in drie groepen achter schakelaars. (een daarvan, 3 contacten, is voor de verlichting boven het werkblad)

Het zwaarste apparaat is 35 kilo dus een takel lijkt me niet nodig, met een heftruck lukt het ook wel ;-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

ha het wordt steeds leuker voor die jongens.

eerst was het een (kleine) verbouwing, nu mogen ze ook met zware trafo's en andere gewichten gaan slepen haaaa :)

Nou, ik denk dat ik het dan toch maar even tussen de planning pers ... Ben gek op zware trafo's slepen :D

If you want to succeed, double your failure rate.

ik zei trafo maar bedoelde eigenlijk de 5 cylinder 2,8 liter benzinemotor die nog in de tuin van fred stond , ben maar niet bang dat deze roestig is want hij is vet zat :P

of is het nu die souvenir pilaar die hij bij stonehenge had meegenomen , ach miss wel allebei :) :)

Gisteren een lekker dagje aan de slag geweest bij Fred. Het was schitterend weer dus lekker buiten gewerkt!
Nog een kleine sfeerimpressie van het resultaat:

http://fotografie.tubefreak.nl/elektro/fred101/1.JPG

De setup bestaat uit twee balken van 2m waarbij een aantal permanente en schakelbare WCD's opzitten. Per balk loopt een 1,5mm2 neopreensnoer naar de WCD in de kamer.

Opgehangen:
http://fotografie.tubefreak.nl/elektro/fred101/2.JPG

http://fotografie.tubefreak.nl/elektro/fred101/3.JPG

In totaal een wcd patchpanel met 34 aansluitpunten :)
Ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat Fred!

zonder prutsen kom je nergens!

Tjemig, nooit geweten dat je dat zo mag plaatsen ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

lijkt erop dat fred bij de karwei is gaan shoppen ( die hebben berker ) maar ondanks dat dit wel degelijker is als de oude situatie had ik voor allemaal dubbele wcd's gekozen en de plank 9mm multiplex met een lat 1cm hoog boven en onder de plank zodat je de draad aan de onderkant kon laten lopen in een p25 of k25.

Blue Sky

Cableguy

Dat snoertje zal lekker warm worden als alles is aangesloten..

Waar rook is, is stroom

@testman, dit is gemakkelijker vanwege haakse stekkers welke vaak in en uit gestoken worden.

@Blue Sky, hoezo lekker warm?
Alles is netjes met 1,5mm2 bedraad en loopt via twee stekkers naar de vaste wcd's. Overigens vertelde Fred dat hij nooit alles tegelijk aan heeft staan.
Maar mocht Fred nog eens zijn stapel Tek buizenscopes als kachel willen gebruiken zet ik de boel graag om naar 2,5mm2.

Dit was wat Fred en ik voor ogen hadden dus in dat opzicht is iedereen blij :)

zonder prutsen kom je nergens!

Waarom geen xmvk kabel gebruikt? Staat netter

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Ik was toch maar even gaan assisteren. Om 10:00 uur was ik er, en na de zoektocht de bovenverdieping gevonden, en even later ook Fred en Tidak Ada.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/vol.jpg
Vergeef me mijn telefoonfoto's, maar het fototoestel lag thuis..

Even flink doorgewerkt en toen Dirkie ook arriveerde was het hok al half leeg. Na een bakkie nog even doorgeploeterd en de rest vrijgemaakt.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/leeg.jpg
edit: thumb-link was foutief
Na wat schuiven met de tafels was het tijd voor lunch, en voor mij tijd om naar huis te gaan. Er stond nog wat (binnen)schilderwerk te wachten thuis.

Ik ben benieuwd naar de 'na' foto's... :)

Op 10 april 2011 16:58:01 schreef WilToyo:
Waarom geen xmvk kabel gebruikt? Staat netter

of de lat wat breder en een stukje p25 precies boven de wcd s, kunnen daar de draadjes door

Voor Fred?! Hoe kom je er bij?
Gewoon zoals vroeger: in de lat groeven frezen, daarin de draden (met rubber/katoen-isolatie, of gewoon naakt) leggen, en een dun plankje er bovenop.
Wel rekening houden met het feit dat er nog bevestigingsschroeven voor de WCD's in de lat terechtkomen...

@dirkie: bedoel je getwiste draad, bevestigd op porceleinen isolators? Ja, dat zou ook nog kunnen... :-)

[Bericht gewijzigd door pros op 10 april 2011 20:12:25 (16%)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Nee gewoon 2 draden gespannen door de kamer, en een aardrail onder het bureau :)

@pros: ja op die manier

[Bericht gewijzigd door dirkie op 10 april 2011 20:29:26 (14%)

fred101

Golden Member

Omwille van de flexibiliteit, nu kan ik als nodig zo een conact toevoegen of verplaatsen. Dit is dus omdat ik het zo wilde.
Ik geef ook niets om gootjes of weggewerkte draden. Het moest stevig , flexibel en praktisch zijn. En dat is gelukt. Het is netjes gedaan, de kabelklemmetjes zitten zelfs geschroeft, overal zitten kabelhulsjes omheen. Het zat altijd met doorgeluste bouwmarkt verlengdozen en dat bleef ook heel.

En voor de mensen die bezorgt zijn vanwege warme draden. Er staan meestal maar een paar dingen tegelijk aan. Als er 5 tegelijk aanstaan is het al veel. Ook al heb ik een voorliefde voor glaswerk, de enige apparaten met buizen (anders dan nixies of beeldbuizen) zijn mijn yaesu tranceivers. Het meetspul is allemaal post-buizen tijdperk.

Dankzij de enorme inzet van Jochem, Dirkie en Tidak is het nu een 100 % verbetering. Mijn eeuwige dank hiervoor. Ik ben nu te ver heen om nog fotos te maken. Dat doe ik van de week. Er staan nu nog wat kratjes met klein spul wat nog een plaatsje moet krijgen en ik moet nog wat opruimen aan de andere kant maar dat is geen zwaar werk. Alle meetapparatuur staat op zijn plek. De nieuwe tafel ook. Er zijn extra plankendragers bijgehangen en Dirkie heeft ze met enorme slagpluggen aan de muur gemaakt. Het gewicht wordt nu beter verdeeld.

Ik heb ineens ruimte over terwijl alles er weer instaat.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
Tidak Ada

Golden Member

't Is al weer vol op de tafels bij Fred :P

@Fred:
Het Novar voetje past ! :)

edit:
Was dit de Jerry die je bedoelde ?: Jerry Vanicek [ audion@ameritech.net ]
Hier zijn foto en van zijn maatjes: http://tubecollectors.org/

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Op 10 april 2011 20:12:07 schreef fred101:
Ik heb ineens ruimte over terwijl alles er weer instaat.

Kijk, DAAR moet je dus snel een foto van maken. Zal niet lang duren namelijk. >:)

fred zal eens der dagen een briefje hangen in huis , dat er niet gegooid mag worden met deuren anders vallen de adapters uit de wcd's ( of meer pcd's :P )

als dat tidak is met de blauwe trui , dan had ik gelijk over de winkelhaakfunctie zo te zien.... ( maarja had ik vanmorgen zelf ook last van )

maartenbakker

Golden Member

Ik zou denken dat Tidak de man in het geruite overhemd is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

die blauwe trui had ie nog aan voor de 700 kilo aan scopes verzet werd :P

nu nog en paar tl's achter de balk voor de wcd lat , kan fred zien wat hij doet.

Dit topic is gesloten