nog mooier is om dat met een deuveltje te doen.
Dit topic is gesloten
nog mooier is om dat met een deuveltje te doen.
Dan moet die hele kast uit elkaar om de plank er tussen te krijgen. En als je de kast ooit nog weer zonder die plank wilt gebruiken is een net gaatje van 2mm beter dan een deuvel-boring van 6-10mm.
Maargoed, probleem is opgelost met een ander scherm
Op 28 december 2011 18:21:22 schreef Zanussi52:
Haha, dat is Ubuntu.
Bedankt voor de tip.
nog meer ubuntu liefhebbers!
ook handig voor het programeren van avr's, geen extra instalatie nodig buiten een domme compiler
Overleden
Fred, ik snap het probleem.
Er zijn heel erg grote verschillen tussen de werkplekken van de CO gebruikers.
@Meerweten: In het begin zit je alleen maar te vloeken, daarna wil je niks anders meer.
idd, ik heb in het begin ook veel zitten vloeken,
vooral omdat ik werk met een dualboot,
heb windows nog altijd nodig om mijn games te kunnen draaien anders had ik al lang windows weggedaan, linux draaid veel sneller (zeker op een overpowerde laptop )
Op 28 december 2011 22:00:06 schreef Meerweten:
idd, ik heb in het begin ook veel zitten vloeken,
vooral omdat ik werk met een dualboot,
heb windows nog altijd nodig om mijn games te kunnen draaien anders had ik al lang windows weggedaan, linux draaid veel sneller (zeker op een overpowerde laptop )
En dan krijg je dit soort perikelen.
MVG Gerard.
idd dan krijg je zo iets,
gelukig werkt mijn laptop nog altijd
nog steeds niet kaptop geklopt
Op 28 december 2011 20:54:53 schreef Jochem:
Dan moet die hele kast uit elkaar om de plank er tussen te krijgen. En als je de kast ooit nog weer zonder die plank wilt gebruiken is een net gaatje van 2mm beter dan een deuvel-boring van 6-10mm.Maargoed, probleem is opgelost met een ander scherm
Het is ook mogelijk de deuvelgaten in de verticale planken door en door te boren. Dan hoeft de handel niet uit elkaar.
(je ziet dan wel een paar gaatjes natuurlijk)
Bij deze post ik mijn werkhoek ook maar eens.
Dit word gebruikt door mij voor elektronica en beoefenen van DJ.
Voorlopig alles nog handgeschakeld maar automatisering is in aantocht, eerst GIP afwerken en dan in vakantie eens wat tijd in steken.
Automatiseringsplannen:
- Roldeur afwerken met RFID sensor.
- Automatisch licht aan + muziek starten bij binnenkomen.
- Gestuurde stopcontacten, plus alles uit knop, gestuurd door RFID.
- Muziek bedieningspaneel ligt al deels klaar op tafel, nog kleine fout in.
- ...
Alles aangestuurd door middel van een Arduino of de Chipkit max32.
Oudere staat:
http://afbeelding.im/tKn8dW
Vernieuwde staat:
http://img685.imageshack.us/img685/3060/fotozolder.jpg
http://afbeelding.im/eaG
http://img263.imageshack.us/img263/2214/fotozolder2.jpg
http://afbeelding.im/aWi
Ik hoor graag jullie meningen hierover.
Grtz,
Kenny.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op woensdag 7 maart 2012 17:56:22 (1%)
Lekker veel ruimte, dat treft niet iedereen. Ik heb jaren op zolder gezeten maar heb inmiddels een kleinere kamer verkozen, vanwege de hitte op zolder in een goede zomer. De zolder gebruik ik stiekem nog voor opslag
Overigens zou je je abri-posters in echte thumbs kunnen wijzigen die linken naar de originele foto. De foto's zijn overigens van dusdanige kwaliteit (ruis etc) dat er net zo goed een hogere jpg-compressie toegepast had kunnen worden om de bestandsgrootte in te perken.
@Darkkiller: mooi veel ruimte, daar kan je echt nog wat in!
Let wel even op, ik meen aan je linkertafel een buis bevestigd te zien waarin je je soldeerbout deponeert. Indien dit zo is, let op dat, indien deze eens ingeschakeld blijft (bij vergetelheid) je je werkhoek niet omtovert tot een verkoolde ruimte, daar de warmte geleid wordt naar een houten tafel.
- - big bang - -
@Darkkiller:
Of neem er een zoals deze houder voor de soldeerbout, dan is het een stuk veiliger.
MVG Gerard.
Overleden
Aangezien het aantal boat anchors uit de klauwen begon te lopen, maar eens bij de jippy-ja-ja-jippy-jippy-jee langs geweest bij het roda stadion. Zie hier het resultaat (het rack dus). Ik had er eerst nog wieltjes onder gezet, maar dat leek me toch te link met al die zwaargewichten. Het rolde niet meer zo lekker
Van onder naar boven; arantech fft, hp timing analyser, kode timing analyser en een nog te repareren 7704a. Eronder komt een scheidingstrafo. De apparaten zijn 1 voor 1 langsgekomen in het mooiste meetapp topic. Boven de arantech kan nog een plank voor nog een apparaat. Voeding heb ik aan het rack vastgeschroefd.
Ernaast op de desk de 500 series pulse generator en de voeding, die meegaan naar rosmalen voor fred en sparkygsx. Het gat in de TM502 is voor de funktie generator
Golden Member
Mooi rack. Je zou elke plank nog 3 of 4 posities kunnen laten zakken. Dan kun je nog net een ectra apparaat kwijt.
Ik heb een 19" rack staan. Dat zit vol Racal. Die zijn al in geen jaar of meer gebruikt. ( gebruik dan meestal de losse racal die er op staat) Ik denk dat ik die ingebouwde eens weg ga doen. Dat rack zou mooi zijn om mijn RF spul in te hangen. Die staat op goed werkende zwenkwielen. Dan kan mijn 7704 weer naar binnen en ook meer ruimte voor bv de TM504 , kan mijn meetbrug er staan ipv op de prullebak, ect. Als de VNA's, SA, noise analyser, 18GGz counter, tijdstandaard in dat rack hangen en ik er een klein licht tafeltje voor zet heb ik een mooi afregel plekje.
Dan de zenders inkrimpren tot FTdx , 2/70 set en FT950 en de calibrators in dat zware metalen rek. dan heb ik daar ook gelijk een werkblad voor. Dat hoekje waar ze nu staan is dan perfect om op planken mijn meter collectie te plaatsen ( Tidak, Jochem en Dirkie hadden daar bij de verbouwing al rails tegen de muur geschroefd)
Lijkt me weer een mooie verbetering in ruimte. Het zender/racal spul kan ik wel in de garage kwijt tot ik het verkoop. Helaas praat ik hier over apparaten ( die racals, op twee calibrators na is dat calibratiespul niet zwaar) die gemiddeld 25-40 kilo wegen en nogal groot in omvang dus het zal voorlopig wel bij een idee blijven.
@guidob: netjes, ziet er indrukwekkend uit zo. Heb je wel een werkblad, vanuit waar je gemakkelijk de schermen af kan lezen? Het lijkt me dat je daar vanaf het zichtbare blad links of rechts een wat stijve nek van krijgt?
Moderator
Nice rack!
Je hebt daar wat letterlijke en figuurlijke zwaargewichten staan.
Op 7 maart 2012 17:58:02 schreef Henry S.:
Nice rack!
LOL. Gelukkig is de nick van GuidoB duidelijk mannelijk, anders zou er twijfel kunnen ontstaan naar de werkelijke aard van je antwoord
Maar ik geef je gelijk, dat is een nette oplossing. Als die dingen niet zo verdomd duur waren had ik er ook al een paar gekocht.
Overleden
Op 7 maart 2012 08:42:38 schreef fred101:Je zou elke plank nog 3 of 4 posities kunnen laten zakken. Ik heb een 19" rack staan.
Ik heb nog een plek over voor een plank (die moet ik dan wel nog even gaan halen) boven de fft. Ik heb voorlopig weer even plek genoeg. Overigens is de afstand en de gaten hierbij ook 19"! Alleen denk ik dat je geen zware spullen kan ophangen. Op een plank kan 60kg
Op 7 maart 2012 09:32:53 schreef Jochem:
@guidob: netjes, ziet er indrukwekkend uit zo. Heb je wel een werkblad, vanuit waar je gemakkelijk de schermen af kan lezen? Het lijkt me dat je daar vanaf het zichtbare blad links of rechts een wat stijve nek van krijgt?
Werkblad zit er idd rechts naast. Met een bureaustoel met wieltjes. Ff op en neer schuiven. En dit spul wordt toch minder veel gebruikt dan voedingen en scopes die achter het blad staan.
@ fred: als er met spullen gesleept moet worden geef je maar een gil
Overleden
Hornbach. Probleem met b.v. een gamma rack is dat het te smal is op de kopse kant. Dan passen de spullen net niet goed genoeg. Die apparaten zijn erg diep, dus je kijkt eigenlijk tegen de zijkant van het rack.
Was 127 euri bij elkaar als ik me goed herinner. Meer dan 2 van de apparaten.. Wel had ik dus ook die wieltjes gekocht die ik nu niet gebruik. En een zakje schroeven die ik heb vervangen door bouten die ik nog had liggen (tsja). Die kan je beter aandraaien.
Golden Member
@Dirkie, Gil zou tof zijn. Heeft geen haast, als je een keer tijd hebt. Is ook niet zoveel werk als de vorige keer. Zeker niet met jou tempo. Alleen zijn die twee racals zwaar, iets van 25-30 kilo) ik zal wel eerst een tekening maken.
Op 7 maart 2012 20:45:13 schreef guidob:
Hornbach. Probleem met b.v. een gamma rack is dat het te smal is op de kopse kant. Dan passen de spullen net niet goed genoeg. Die apparaten zijn erg diep, dus je kijkt eigenlijk tegen de zijkant van het rack.
Snap ik niet, als ik de foto's vergelijk zijn ze even breed, evenals de staanders. Je moet niet die hebben met de stalen bladen, maar die met spaanplaat inlegbladen, die zijn dieper en kunnen aanzienlijk zwaarder worden belast.
Dit topic is gesloten