Juist wel ! Al die Teks, die je op een koude dag móet aanzetten, slurpen toch zo'n 400 à 500 W per stuk
Maar het is toch veel knusser dan een CV radiator
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 28 maart 2012 17:26:18 (21%)
Dit topic is gesloten
Juist wel ! Al die Teks, die je op een koude dag móet aanzetten, slurpen toch zo'n 400 à 500 W per stuk
Maar het is toch veel knusser dan een CV radiator
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op woensdag 28 maart 2012 17:26:18 (21%)
Fred, hier wordt je als rechtgeaarde elektronicus wel stil bij. Wat een walhalla... En wij allemaal weer groen worden.
Ik meen op de foto van de calibratiestand zelfs multimeter te ontdekken: dat moet een Schlumberger zijn. Met zijn oranje en blauwe knopjes. Is het niet? Hoeveel digits is dat ding??? 7.5 of zoiets?
Op 28 maart 2012 15:39:57 schreef kombucha:
veel stookkosten heb je ook niet in zo een kamer zeker?
Lol, als die mensen al hun apparatuur aanzetten volgt er, wat ze noemen, een exotherme reactie
En daarom niet zoveel warmte, maar ik heb hier ook Teks en Hps staan die nog redelijk wat herrie maken, bvb een TEK 2465B scoop die zich toch laat horen, maar de HP8116A overstemt alles. Daar moet nog eens een modernere fan in.
- - big bang - -
Golden Member
Dat is een solartron 7061 en inderdaad een 7,5 digit. Ik zet hem in de cal stand op de guildline, geef de cell waarde in als calibratie norm en dan gebruik ik hem als monitor. Hij is volgens mij goed, maar ik zou hem graag eens goed na willen kijken maar ik heb helaas nog steeds geen servicemanual gevonden. Maar ik ben niet de enige die daar naar zoekt.
Mooi opbergrekje voor soldeerbouten en ander gereedschap van MDF!
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 31 maart 2012 13:43:53 (58%)
Op 18 maart 2012 17:46:11 schreef Henry S.:
Bah, stofje op de lens...
Nee, da's een Orb.
Maarrehm, die ladekastjes links op de foto zijn wel erg praktisch.
Waar zijn die (nog) te koop?
na het zien van tidak z'n cdm-t downlighters kreeg ik het idee om er zelf ook 1 te bouwen in spotuitvoering .om bij klusjes bij te lichten waar alleen licht recht van boven niet genoeg is .
hier is het cdm-t35w lampje ( in gu10 uitvoering ) net aan . het vierkante bakje erlangs is de lednoodverlichting die ik onlangs heb gekregen , deze had behoorlijke waterschade ( printsporen weggevreten en via's waren opgelost )maar werkt nu weer prima .
hier is de lamp een 3 minuten aan , en geeft heel wat meer licht als de 2x tld 36 die boven de werkbank hangen .ik had eerst een vsa voor de cdm-t zitten , maar dat is later een evsa geworden omdat ik er defecte printen van had die ik weer aan de gang heb gekregen .
Lekker licht hè?
En de "Weller" in de spot
MVG Gerard.
het geeft wel een tiet licht voor die 35 watt idd , halogeenspots heb ik gehad , maar die geven ook een hoop stralingswarmte zodat het nogal klef werken wordt.
er ligt wel wat meuk op de werkbank , dat kwam door de verbouwing onlangs. nu zit de ups ook in de accubak gebouwd . er bleken nog wat accu's rot te zijn ( als in meteen 0volt bij 500ma ontlaadstroom ) dus nu weegt de kar helemaal een stuk minder.( was een 220kg nu nog 60kg ). de beste accu's zijn nog over ,maar door verschil in interne weerstand gaan de in serie staande accu's afwijken kwa klemspanning . dat zal niet lang goedgaan dus ga ik 3 gescheiden opladers bouwen om dit toch recht te kunnen trekken .
Moderator
Op 30 maart 2012 19:56:22 schreef MNM(tm):
Maarrehm, die ladekastjes links op de foto zijn wel erg praktisch.
Waar zijn die (nog) te koop?
Deze komen bij Leenbakker vandaan: http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1149018#1149018
Ideaal gebleken voor meetsnoeren, gereedschap, probes, lcd's, aluminium, printtrafo's etc.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 31 maart 2012 13:46:00 (14%)
Overleden
Wow! Veel apparatuur en vrij vol.
Edit:
Ik herken wel wat maar de foto's zijn niet duidelijk genoeg om alle apparatuur goed te zien.
[Bericht gewijzigd door rbeckers op zaterdag 31 maart 2012 23:23:43 (61%)
Niet zo vol als bij fred101, maar jij hebt ook véél meer ruimte ! Daarom lijkt het alleen maar dat je minder apparatuur hebt Ik tel er in de gauwegheid al zo'n 52 apparaten. het zullen er wel meer zijn
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op zondag 1 april 2012 00:17:21 (24%)
Golden Member
Dat is helemaal correct, maar het is natuurlijk geen wedstrijd.
Ik heb ook niet de handicap van een schuin dak. Tevens ben ik vrijgezel zodat er ook een zekere rem ontbreekt. Ik durf eigenlijk geen foto's te plaatsen van de zolder en de rest van het huis (dit staat ook redelijk vol als gevolg van uit de hand gelopen hobby's en een brede technische interesse).
Overleden
O.a. veel bekende HP, en een Racal Dana, apparaten.
Mijn hobbyruimte is groter. En wat andere apparatuur.
Golden Member
Volgens mij staat er bij jou twee keer zo veel als bij mij, alleen al die gevulde 19"racks al. Mooie ruimte en een mooie collectie. Ik herken een laru en een karu op de foto en volgens mij staan er ook een paar HP rubidium tijd standaards
Golden Member
Nee, helaas geen HP 5065's, deze zou ik graag nog eens aan mijn T&F collectie toevoegen net als een cesium standaard. Wel een R&S XSRM en SRS PRS10 rubidium. Verder nog enkele Thunderbolts, en een Z3801A.
Tevens nog enkele niet onverdienstelijke xtal standaarden (HP, Oscilloquartz, Racal) die de tand des tijds zeer verdienstelijk hebben doorstaan.
Mooi hoor Stijn! Tuurlijk is het geen competitie. Ik ben erg benieuwd wat je zoal ontwikkeld! Volgensmij niet veel Rf want dat is niet veel in 19 inch modellen gemaakt. Repareer je zelf ook veel apparatuur of heb je alles werkend verkregen?
Golden Member
Nou toch ook wel RF, maar ik ben vnl. bezig met reparatie. Het is ooit begonnen met het radio virus. Vervolgens wil je dan wel eens wat meten, je koopt een scope, later een spectrum analyzer. Liefst alles natuurlijk defect, want dat maakt het betaalbaar.
Aan het einde van het liedje ben je meetapparatuur aan het verzamelen om de verzameling meetapparatuur aan de gang te houden. (ik vermoed hier een soort van vicieuze cirkel)
Het meeste is toch wel op HF gericht, daar mijn oorspronkelijke en huidige radiohobby het verzamelen en herstellen van militaire communicatie apparatuur vanaf de jaren 70 tot heden is.
De ontwikkeling die hier plaatsvind is vnl. op het gebied van allerlei perifere schakelingen om het leven wat aangenamer te maken en tevens modificaties voor apparatuur bij de baas.
Overleden
Die vicieuze cirkel ken ik...
Mijn verzameling heeft o.a. een tweetal Thunderbolts en Fred heeft er ook een.
Golden Member
Zo begon het hier ook, ik ging een te restaureren ontvanger bij een surplus verzamelaar halen en reed naar huis met een auto vol defecte meetapparatuur. Het repareren van dat spul bleek leuker dan reparatie van zendmateur spul ( is toch een heel andere kwaliteit van bouwen en documentatie) . Niet alles op mijn website heb ik nog. Ik heb ook het nodige gratis gekregen, soms werkend, meestal niet zo zonder meer, maar ik heb ook weer het nodige weggegeven of geruild. Ook niet alles staat in mijn hok.
Ik heb een HP105 tijdstandaard en idd ook een Thunderbolt. Ik moet daar nog steeds eens een display voor maken wat de gps tijd uitleest. Bv met 7 segment leds zodat ik een heel preciese klok heb. Ik kan wel de 1 pps gebruiken voor mijn nixieklok maar dan zit je nog steeds met het instellen van de excacte tijd.
Zo'n HP atoomklok met voorop die rode led klok is gaaf.
Silicon Member
ik ben begonnen met mijn vinger te verbranden aan een hete transistor toen ik een jaar of 7 was ... zat in een defect 'transistorradiotje' wat op een 4.5 volt batterij werkt...
ik had op een namiddag waar ik mij verveelde mij beziggehouden met al de 'vijzen' vast te zetten ( de ferrietkenren van al die toko spoeltjes ... ). en plots werdt die transistor warm.. later kwam er rook uit. en ik weet vandaag nog steeds niet waarom die zo warm was...
Golden Member
Welkom op CO Stijn. Mooi spul heb je staan, zeer indrukwekkend.
73, Mans PA2HGJ (ook SRS)
Dit topic is gesloten