Werkplek, prutshoek, soldeertafel, knutselkamer Deel 5

Dit topic is gesloten

Wat moet je daar nu van zeggen. Jaloers is het goede woord denk ik :p
Ik ben op het moment aan het jagen op een HP3478 bench DMM op ebay. Luxer kan ik me niet veroorloven. Zie ik daar gewoon drie stuks 34401's staan. En dat stelt nog weinig voor vergeleken met de rest... Zal wel lekker werken zo alles bij de hand :D

Tja......

@ free_electron

Waar staan de sigaren en de scotch? :P

Componenten zijn gevuld met rook... Is het er uit dan werkt het niet meer.

het is idd een luxe werkplekje met alles binnen handbereik . hoewel ik zelf een wat bredere werkbank wel fijn vind . het staat nogal snel vol met een zelfbouw project of een agilentje reanimeren :)

waar rook was, werkt nu iets niet meer
fred101

Golden Member

Free zit dicht bij het vuur qua werk en silicon valley is natuurlijk een walhalla voor verzamelaars. Dat maakt het een stuk eenvoudiger om aan apparatuur en onderdelen te komen.

Mooi hok. Lekker veel ruimte.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Mooi hok Free! Toch vind ik dat je niet erg veel ruimte op de tafel hebt, zeker wanneer er een deftig apparaat ter operatie ligt. Maar daar zal je zelf wel oplossingen voor hebben.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Ja....uitbesteden.....lol

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

free, is dat een echte elektrische (elektronische?) open haard ??

Ik zou verwachten dat je je hok met een stel Eimac 3-2000 A3-'s zou verwarmen >:)

@MAH, gezien het microscoop, denk ik dat free zich met het kleine bezighoudt...

Wel indrukwekend al die ruimten !
Toch ben ook ik gelukkig met al mijn 'ouwe troep'.

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
chuckie

Honourable Member

Wowwww...da's nog eens een hobby paleisje Free...
Hoewel je bijna niet meer van hobby kunt spreken...

Zeker niet getrouwd...>:)

En kouwe winters, bij jullie is het toch koud als de temperatuur onder de 24 graden komt?? Celcius wel te verstaan...;)

Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde

Op 9 april 2012 12:24:23 schreef Tidak Ada:
@MAH, hezien het microscoop, denk ik dat free zich met het kleine bezighoudt...

Wel indrukwekend al die ruimten !
Toch ben ook ik gelukkig met al mijn 'ouwe troep'.

Dit is dan ook zowel bedrijfsmatig, als voor hobby doeleinden geschikt.
@ Tidak: En wat voor de ene 'ouwe troep' is, is voor een ander waardevol.
En ja....als je dicht bij het vuur zit ;)

Ik ben al jaloers op heel wat mindere ruimten en apparatuur, om over het 'Mekka' van Free nog maar niet te spreken.

En ik waag mij niet aan zo'n klein spul dat ik alleen onder zo'n (wel een mooie) microscoop kan bekijken.
Pfff..hoewel..mijn oogjes vragen er af en toe wel om :'-(

Kareltje, je weet dat ik zelf voor die 'ouwe troep' heb gekozen
Daarom voel ik me ook gelukkig :)

En dat is dan wel mede door die oogjes van mij, die dat 'zand' van free niet meer aan kunnen :'(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

Op 9 april 2012 13:25:58 schreef Tidak Ada:
Kareltje, je weet dat ik zelf voor die 'ouwe troep' heb gekozen
Daarom voel ik me ook gelukkig :)

Ik ken jou voorliefde voor nostalgie

free_electron

Silicon Member

sigaren en scotch. ik moet eers zo een plaid kamerjas en een ouwe houten zetel met hoger , leder bekleedde rugleuning vinden dan nog ergens een harnas en een wapenschild aan de muur en een ijsbeervel op de vloer. dan zit ik proper in mijne toren

ik weet niet of je het gemerkt hebt op die foto's maar er is geen plafond te zien .. ik ziet dan ook effectief in een toren ! die kamer is bijna 6 meter hoog.. en is van buitenaf gezien een toren.

appareten ter operatie landen niet op die werktafel. ik heb een mobiele metro cart. daar landt het toestel op. ik rol dat gewoon bij mij. als er een bord uit moet heb ik dan wel weer voldoende plaats op mijn werkbank.

de open haard is gas. knopje op de muur indrukken en woeft. warmte..
eimac.. glazen balonnnen met schroot in...

Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM

Scotch , dat kan toch ook met de schommelstoel van Kennedy ?
Sigaren zijn natuurlijk helamaal multiple purpose in de VS, heeft de gescheidenis bewezen >:)

Ik heb ooit eens een foto gezien van een versterker van een audiofool:
4 stuks 304TH en VT127A's als driver/phase draaier...
Moet je beslist een koude noordelijke winter mee door kunnen komen !

Heb dat als "een open haard voor audiofools" gedoopt :P

Lukt je nooit met halfgeleiders
Onvoltooid verleden tijd van halfgeleider is glazen bol

fred101

Golden Member

Hmm, Free zit dus letterlijk in een ivoren toren >:-)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Op 9 april 2012 00:05:24 schreef free_electron:
huppekee

Nog een geluk dat ik juist ingeademd had, anders had ik het misschien niet gehaald tot aan het einde van Free's post.

Nu even mijn eigen tafel ontkwijlen.

Suffering from wiseass oneliner blackout
fred101

Golden Member

http://www.pa4tim.nl/wp-content/uploads/2010/10/huiskamerlab.jpg
Mijn huiskamer labje. Kastjes gekocht voor de PC en mijn meest gebruikte boeken (komt ook nog een 2/70 cm transceiver in)
Op het tafeltje staat mijn mobiele vna.

fred , als je een echt in de huiskamer wil beginnen kun je beter eerst een aanbouw zetten , anders blijft er weinig huiskamer over voor de rest van de familie :) zet er dan meteen een verdieping op dan heb je in het lab boven ook meer ruimte ..

[Bericht gewijzigd door testman op woensdag 11 april 2012 15:59:14 (56%)

fred101, je maakt me trots, ik zie een wallpaper die ik jaren geleden een keer gemaakt hebt

Henry S.

Moderator

Op 9 april 2012 00:05:24 schreef free_electron:
huppekee

Boink!! Ik geef me over, silicon Walhalla! :9~

Maar eh, een klein werktafeltje (Jerker?), maar je zal wel geen TH gebruiken...

Edit: Ohja, Metro cart.

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
fred101

Golden Member

@Fred101:
Heb je in de keuken ook nog een eigen meethoekje? ;)

Sine

Moderator

Uiteraard ... experimenten op 2.4GHz, en dat bij niet te misselijk vermogen.

dat zal het afgegeven vermogen zijn , opgenomen is vast meer :)

Dit topic is gesloten