FYI, Ik heb 15 oktober iets bij DX besteld. 20 oktober stond het op "verzonden" bij DX. Hong Kong Post had hem de 25e of 26e op "processing", en de dag er na: "item has been shipped to its destination".
Gisteren bij DX gevraagd waarom het er nog steeds niet was. Ze hebben bij HKP geinformeerd, en nu staat ie ineens op:
The item (RT071xxxxx6HK) is being processed for departure from Hong Kong as of 16-Nov-2010
Raar!
Maar goed. Het schijnt daar ivm kerstmis heel druk te zijn. Je kunt zomaar 2 weken langer dan normaal op je pakketje moeten wachten.
Op 15 november 2010 21:39:06 schreef Tidak Ada:
Ver gis je niet: Spam is niet het ergste, maar ze zeggen dat ze ook IP adres, computerconfiguratie, cookiebestanden, koopgedrag (Gedetailleerder dan Air-Miles, AH, enz.) en dergelijke van je downloaden,
Dan zie je toch echt spoken die er niet zijn. Jou webbrowser stuurt: "ik ben webbrowser X versie Y" naar iedere webserver die je bezoekt. Vroeger werd dat wel eens gebruikt om bepaalde features die op 1 browser wel en op een andere niet aan en uit te zetten. Tegenwoordig zie je dat steeds minder. Maar goed... dat is dus een stukje "computerconfiguratie". Maar hoeveel RAM je hebt kunnen ze niet zien hoor! Voor iedere internet-transactie (i.e. opvragen webpagina) moet de andere kant je IP adres hebben. Net als wanneer jij ergens wat bestelt je je post-adres op moet geven. Anders kan je het resultaat niet ontvangen.
Cookies zijn als het goed is beperkt tot 1 domein. De website kan daar dingen inzetten als: deze user heet piet en z'n wachtwoord is XXX. Dan hoef je de volgende keer dat je daar komt niet opnieuw in te loggen. Als je dat niet wilt, kan je het uitzetten, en zul je zien dat eea niet meer werkt. Eigen keus. Het is niet zo dat "de brief die jij naar de gemeente hebt gestuurd om.... " in de cookiebestanden staat.
Natuurlijk houdt DX bij wat je gekocht hebt. Amazon doet dat ook. Ieder voor zich. En als je een keer een zwangerschaps-boek gekocht hebt, dan krijg je meer "suggesties" voor ouder-zijn-boeken. Net als wanneer ik SCIFI koop, ze gokken dat ze meer SCIFI boeken aan mij kunnen verkopen. Tja.
[Bericht gewijzigd door
rew
op dinsdag 16 november 2010 09:46:45
(59%)