Nou nou heren *bloost* bedankt voor de complimenten ..
Maar zo spannend is het nou ook weer niet, een standaard doosje van grote C met daar een paar plaatjes plexi voor en het koelplaatje is een afgezaagd stuk van het profiel van een oude frequentie regelaar.
Waar vind je dat donkerrood plexiglas?
Ik heb het hier om de hoek bij http://www.daemenkunststoffen.nl/
De 3mm rood transparant die ze standaard op voorraad hebben, daarvan heb ik twee plaatjes op elkaar geschroefd om het donkerder te maken en om de schroeven te kunnen verbergen.
Hoe worden die segmenten aangestuurd?
Met een max1496, daar heb ik eerst een test metertje mee gebakken om eens te kijken hoe die zich gedraagt.
Maar als het niet zo klein hoeft doet een ICL7107 het zelfde.
Hier met groene displays, mijn originele idee was iedere voeding een eigen kleur te geven ( rood groen geel ) incl de potmeters en stekkerbussen.
Mooie voeding Sine, en dat noemt hij mini er zit 5x zoveel elektronica in dan mijn simpele labvoeding
Mini slaat op het formaat ... er zit eigenlijk niet heel veel meer in dan drie keer mijn enkele mini voeding.
Een labvoeding heeft minimaal een volledig van nul af regelbare spanning EN stroom, en dat kost een paar onderdelen, en hulpspanningen enz. En aangezien deze LED paneelmeters wat meer slurpen (ehem) dan de LCD-tjes moest die hulpvoeding ook wat spannender.
@Sine: Waarom heb je bij de spannings én stroom potmeter een led? Kan hij ook als stroombron werken?
Genau, de leds geven aan of de voeding in CV of CC mode staat.
Leuk, als kitje op de beurs in Rosmalen, kan ik er alvast een bestellen ?
Was een mogelijkheid, maar de DVM ic's zijn niet zo heel makkelijk ( zeg maar amper ) verkrijgbaar.
Maar schema's en layouts mag iedereen hebben ( nadat ik ze wat opgepoetst heb .. hum .. )
En displays MOETEN inderdaad licht geven, ik had dit ook met kleine LCD paneelmeters kunnen doen, maar dat is het toch net niet.