Op 11 januari 2011 11:54:54 schreef plantrekker:
[...]
3x3x3
5x5x5
6x6x6
7x7x7

Ze zijn je zo ongeveer al 8x8x8 keer voorgeweest :)

je bent de 1x1x1 vergeten :+

Bwa, je kan de 1*1*1 RGB versie dan nog steeds uit vinden :)

Op 11 januari 2011 14:56:45 schreef plantrekker:
In feite is dat 3x1x1 :)

Nee want een 3x3x3 RGB led kubus is nog steeds 3x3x3=27 ledjes. Het gaat per ledje en niet per kleur.

Gaat het per kleur dan is het (mits 16miljoen kleuren model) 3*3*3*16miljoen = veel!

http://paradoxdgn.com/junk/avatars/trollface.jpg

haha laten we dat maar niet doen he:P.

Ik heb het schema eens bekeken.
Mij is iets nog niet helemaal duidelijk.
Waar gaat SV1, SV2, SV3 naartoe?

Op 12 januari 2011 13:11:36 schreef Guus Berens:
Ik heb het schema eens bekeken.
Mij is iets nog niet helemaal duidelijk.
Waar gaat SV1, SV2, SV3 naartoe?

Je moet wel lezen he ;)

SV1 is een RS232 poort, dus deze gaat naar de pc. SV1 en IC2 kan je dus helemaal weglaten eigenlijk.

SV2 gaat naar het multiplexerboard. Deze stuurt de 64 kolommen aan van de ledjes.

SV3 gaan ook naar de ledjes, maar dan de verdiepingen, hier zijn er dus maar 8 van nodig. Als je even de tijd neemt om het te lezen is het echt niet zo moeilijk! De software daarentegen...

Okee dank je. Ja ik wist het niet helemaal zeker. thanks

Ik ben nog een vraagje over het elektrische schema.
bij het schema "multiplexerboard".
Hoe moet ik dat schema maken met die losse schema's links ervan?
Alvast bedankt.

[Bericht gewijzigd door Guus Berens op (26%)]

Ik heb een vraag. Misschien is het helemaal niet moeilijk maar ik kom er niet uit.
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het zit met AVR ISP van het avr_board. Verder begrijp ik het wel maar ik weet niet wat ik met dit aanmoet. En waar komt JP1 vandaan en hoe zit het met dat aansluitpunt JP2?

En waar zijn IC1P t/m IC9P voor? Wat moet ik ertussen aasluiten?

Kan iemand mij dit uitleggen?

Alvast bedankt.

[Bericht gewijzigd door Guus Berens op (31%)]

Ik besef dat dit al een oude thread is, maar misschien leest iemand het nog.
Ik wil ook graag een 8x8x8 kubus maken. Ik zag aan het begin van de thread dat Boudemaniak de schema's en alle overige informatie online had staan. Helaas werkt die link niet meer.
Heeft iemand die gegevens nog of misschien kan Boudemaniak het nog even online zetten?

Vriendelijke groet,

Patrick

Ik kan je alsnog de pdf van instructables bezorgen als je dat wil.

dat kan hij zelf ook. even registreren bij instructables en je kan de PDF zo downloaden.

het kost absoluut geen geld.

hallo,

ik ben ook van plan om een ledcube 8x8x8 te maken en zie hier dat 1 van jullie de pdf van de instructables heeft... ik kan hem niet downloaden op de site want dan moet je een pro member worden en dat kost geld.... zou iemand zo vriendelijk willen zijn en mij de pdf willen sturen

zou iemand die pdf eens terug ergens op het net kunnen uploaden of hem me kunnen doorsturen?

alvast bedankt voor de moeite.

Heel fijn al die mensen die zichzelf speciaal registreren om de pdf te requesten, maar zorg dan in ieder geval dat je je email adres aan heb staan?

Ik stuur de pdf op verzoek door naar iedereen die hem wilt, `mits je profiel is ingevult, en je minimaal 3 nuttige berichten hebt gepost op circuitsOnline :)

Zelf heb ik een 3x3x3 led kubus gemaakt. Ik ben al vaker bezig geweest om een grotere te bouwen, maar nog zonder goede bouwbeschreiving.
Nu ik je post lees zou ik je willen vragen of je hem naar mij toe zou willen sturen?

Alvast bedankt!

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (46%)]

@Martijn222
Zal je eerst je email adres in je profiel openbaar moeten maken, of me een mailtje sturen :p

[Bericht gewijzigd door CrashO op (14%)]

O sorry, ik dacht dat hij openbaar stond.
Heb je ook even een mail gestuurd.

Op 11 januari 2011 15:10:12 schreef Boudemaniak:
[...]
Nee want een 3x3x3 RGB led kubus is nog steeds 3x3x3=27 ledjes. Het gaat per ledje en niet per kleur.

Gaat het per kleur dan is het (mits 16miljoen kleuren model) 3*3*3*16miljoen = veel!

[afbeelding]

hmm actually http://www.youtube.com/watch?v=4MGKhFIujM4

of beter: http://www.youtube.com/watch?v=f1YNyQqbiF0

Op 14 augustus 2011 12:39:08 schreef Martijn222:
Nu ik je post lees zou ik je willen vragen of je hem naar mij toe zou willen sturen?

Ligt in je mailbox :*

Requesttopics met dubieuze bronnen, een website loopt niet op water, zijn niet gewenst.