thawebman
als je maar genoeg kracht zet gaat alles stuk http://www.thortech.nl/
Op 13 januari 2011 01:47:51 schreef guidob:
[...]Uiteraard is de weergave van een echte analoge scope veel gedefineerder, ruimtelijker en voller dan met zo'n moderne digitale...
jongens er is echte meet apparatuur voor dit soort gevallen
http://www.ap.com/products
en ook een leuke bron:
audiofilen weten meestal van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen met hun geld en daar komen volgens mij dit soort luxe MEUK op markt
kwam laatste een collega tegen die heilig ervan was overtuigt dat ferriet kralen om je ipod verloop heen je geluid echt verbeteren....
switchen met mijn verloop was er geen klank verschil..
naja...
Dat iemand de ene versterker mooier vindt klinken dan de andere, dat kan. En dat iemand alle versterkers mooier vindt klinken dan het origineel (de concertzaal of -hal) is een kwestie van interesse: eigenlijk gaat het zo iemand helemaal niet om muziek. Soit.
Maar zulke rare dingen als palladium-zilveremulsie (in polydiamantfiber sleeve) netsnoeren, dat lijkt toch vreemd.
Een dubbelblinde (dubbeldove, inderdaad
) test zou hierin duidelijkheid kunnen verschaffen.
Tot nog toe heb ik er NOOIT van gehoord dat iemand van de gouden-oren-beweging dat aandurfde.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Een goede vriend van mij is blind en heeft wanstaltig goede oren. Hij is muziek en audioliefhebber (maar niet overdreven).
Heeft een hele goede installatie en liet me een keer het verschil tussen twee CD spelers horen nadat ik hem voor gek verklaarde toen ik zag wat de nieuwe CD speler. Hij had al een erg goede. Hij liet een opname horen van een of ander klassiek stuk van een kamer orkest. Hij was zelf bij die opnames geweest. Hij vertelde dat tijdens de opname iemand iets liet vallen. Ik geloof een violiste die een glas om tikte. Op zijn oude CD speler hoorde ik niks, op de nieuwe ook niet
tot hij me het een paar keer liet horen en vertelde wanneer. Daarna weer de oude maar ik hoorde het daar helemaal niet. Er zit dus wel echt verschil in het spul.
Hij hoort verschil tussen luidspeakersnoeren. Maar volgens hem is dat beperkt. Een heel dik snoer klinkt beter dan een heel dun snoer. Ze probeerde hem toen ipv het huidig (dikte van dunne coax, gitaarsnoer) snoer van die dure goudkabel te verkopen, ze kwamen de boel bij hem aansluiten en hadden dat meegenoemen. De goudkabel mocht weer mee terug, hij hoorde absoluut geen verschil. Dat was 20 jaar geleden, toen waren zijn oren nog stukken beter dan nu. Als we onderweg via de zender (ik op de motor) praten verteld hij mij precies waar ik rij, dat hoort hij aan de achtergrondgeluiden
terwijl sommige denken dat ik thuis zit vanwege de goede noise canceling. (voor een blinde kan hij nog iets opmerkelijks, hij wijst je de weg in de auto !!!!!)
Ze zeggen wel dat ze blinde of dubbel blinde testen doen, maar aangezien ze niet ontvankelijk zijn voor wetenschap heeft de High-end kerk geen idee hoe ze zo'n ding nu echt uitvoeren. En anders wijten ze het wel aan ongeldige resultaten omdat een fabriek aan de andere kant van de stad een machine heeft ingeschakeld, en tja, dan zijn de resultaten overduidelijk onbruikbaar.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
treffend vergelijk met die kerk: http://www.aes-sda.org/cms/index.php?option=com_content&task=view&…
In het groene kader: spread the word 

Ik zit ff te lachen:
http://www.highendpassion.nl/epages/62310579.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Sho…
Kabeltje kopen?
Hoho!!! afgeprijsd (adviesprijs) van €1200 !!!! 
En kan zich meten met kabels van rond de €2500,-!!!!

1200 euro voor een tulpsnoertje en 1400 voor een XLR snoertje ....
Ik heb het verkeerde vakgebied gekozen ...
Zijn er nou echt idioten die die dingen kopen ? Nee toch zeker ?
fred101
Golden Member
Zien er grappig uit, die kabels.
De stekker is een coax type (aarde om een signaal-kern), terwijl de draad zelf ineens sterk de indruk geeft van een twised-pair.
En de afwerking ziet er ook erg high-end uit: krimpkous?!
En die XLR-versie dan: dat twisted-pair klopt daar al een stuk beter, maar waar is de gezamenlijke afschermingsmantel?!
Deze kabel is op een bijzondere wijze in staat intrumenten en stemmen volledig uit elkaar te trekken. Er ontstaat hierdoor een echt holografisch geluidsbeeld.
Instrumenten en stemmen uit elkaar trekken? Is dat überhaupt wel goed voor het geluid om daar zulke acties op uit te voeren?
En WTF is een 'holografisch geluidsbeeld'? Krijg ik dan het orkest live in m'n huiskamer geprojecteerd ofzo?
Sponcebert
Ik ben er klaar mee voor
Ja, dat is troep. Ik heb liever Nordost Valhalla 3300 dollar per meter.
Er staat ook een beamerscherm voor €1500,- waar je dan nog een (eventueel akoestisch) doek voor moet aanschaffen van €500,- ....
En ja, er zullen ongetwijfeld mensen zijn die het spul kopen. Al is een internetwinkel in dit soort gevallen wel een vereiste, want zoals je kan lezen, heeft ie bijna niets op voorraad.
Tis gewoon al een genot om het te lezen, die gozer heeft er echt verstand van :
http://www.highendpassion.nl/epages/62310579.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Sho…

[Bericht gewijzigd door knapestaart op (26%)]
fred101
Golden Member
Maar dan moet je wel eerst golden reference caps monteren, daarbij treedt het geluid een stuk beter buiten de boxen . De simpelste manier om het geluid buiten je boxen te krijgen is volgens mij, ze domweg aan te sluiten. Je moet ook je gouden bruggen op de speakers vervangen door patch kabels met banaanstekkers. Yes, laten we meer weerstand toevoegen.
Die link hierboven is echt bizar, zou zo'n kerel dat echt menen, en zelf geloven, dat kan ik me niet voorstellen.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (14%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Either way, you'll want to be completely happy with your electronics and speakers, which is likely given the megabucks Valkyrja and Valhalla will set you back.
Als je zoveel betaald moet je wel blij zijn met je audioset ...
De Verastarr Silver Reference is de stroomkabel met de beste prijs - kwaliteits verhouding. Deze kabel presteert op een zeer hoog niveau. Je kan hem vergelijken met stroomkabels rond de 1.200 euro. Ik heb veel ervaring met stroomkabels om deze kabel op de juiste waarde in te schatten. Kabels als van de Hul Mainstream, Oyaide Tunami, Gemkow proffesional, Analysis Plus, Shunyata Taipan halen niet de kwaliteit van deze kabel. Je moet deze kabel echt met duurdere kabels gaan vergelijken.
Ik lever de Silver Reference in 1,5 meter uitvoering voor slechts 295 euro. Voor dit geld is er simpelweg geen betere kabel verkrijgbaar.
Een stroomkabel is de basis van je installatie, hij bepaalt hoeveel je uit je component haalt. Met deze kabel maak je een betaalbare instap die enkel met stroomkabels van rond de 1.500 euro pas noemenswaardig zullen verbeteren. Gebruik je momenteel de standaard stroomkabel of heb je een stroomkabel van rond de 200 a 300 euro, dan zullen de verbeteringen met het vervangen van deze kabels voor de Silver Reference groter zijn dan bij een componenten wissel. Ik weet dat er voldoende discussie is omtrent het effect van stroomkabels. Probeer deze stroomkabel en je bent absoluut overtuigd.
Wat mag je van deze Silver Reference verwachten?
De Verastarr Silver Reference is razend snel, dit karakter hebben alle powercords van Verastarr. Dit is ook direct merkbaar, zeker als je meerdere stroomkabels heb vervangen. Er is meer slam en dynamiek. Het laag wordt over het algemeen een heel stuk strakken, gaat dieper en geeft veel meer klankkleuren weer in de lagere regionen. Het geluidsbeeld wordt een stuk luchtiger en transparanter. Je merkt dat het geluidsbeeld verder los komt van de speakers. De microdetails nemen toe. Vooral in deze microdetails zit veel informatie die een vertaling van de ruimte geven waar de opname is opgenomen. Met een goed powercord zul je meer betrokken raken bij de opname. Bovenstaande eigenschappen zijn zeer goed waarneembaar. Het is niet zo dat je een uur moet luisteren en jezelf voor de gek moet houden of je nu wel of niet een verschil hoort. Voor wie geen ervaring heeft met powercords zal een wereld open gaan.
Bovenstaande eigenschappen zijn over het algemeen op iedere wat betere powercord van toepassing. Als mensen de kwalificaties trachten te omschrijven zal er dus in de tekst niet zoveel anders staan als ik boven probeer aan te geven. Het verschil zit hem in de intensiteit van de verbeteringen. Hoe ver gaat een powercord op deze verschillende deelgebieden. Dit is het punt wat de Verastarr Silver Reference zo'n fantastische kabel maakt. De Silver Reference laat deze verbeteringen horen op een niveau die je normaal enkel bij powercords ver boven de 1.000 euro zal tegenkomen. Al mijn kabels worden geleverd met een niet goed geld terug garantie. Het proberen van deze kabel zal zeker de moeite lonen.
Ze hebben een leuke babbel, hij had makelaar moeten worden, of in de politiek... 
Zouden dat soort verkopers ook bijeenkomsten hebben? Waarbij ze tegen elkaar opscheppen voor welke prijs zij kabels verkocht krijgen?
Op 13 januari 2011 16:31:22 schreef Dominic:
1200 euro voor een tulpsnoertje en 1400 voor een XLR snoertje ....
Ik heb het verkeerde vakgebied gekozen ...Zijn er nou echt idioten die die dingen kopen ? Nee toch zeker ?
Ik denk niet veel, maar als je er een paar verkoopt heb je meteen al een hele vette winst.
WilToyo
Maak me niet gek, ik ben al gek.
Ik wist niet dat ze ook gratis kosten aan konden bieden, dat is inderdaad service...
Gratis kosten... 
Nog één:
http://audiofest.net/2010/video_player.php?video_id=10&Sid=10c06a43bf2…
[Bericht gewijzigd door knapestaart op (36%)]
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
en wat ligt er in de muur ?
ik herinner me een aflevering van 'Keeping up apperances' waarin 'the bucket woman' aan de telefoon is met de elektriciteits maatschappij ( slimline telephone with auto redial function ).
ze klaagt erover dat ze absoluut niet wil dat er stroom door haar nieuwe wasmachine loopt die van bij de geburen komt, want wie weet waar die allemaal doorheen gelopen is...
audiofools
Willis
So far...so good...KABOEM! | Cars, motorcycles and metalworking => Visit Willy's website!
Nou, het is dus geen oplichting of bedrog, want ze zijn heel eerlijk over wat het is:
De Verastarr Grand Illusion...
Even een definitie opgezocht in Wikipedia:
Een illusie is een schijnbare werkelijkheid of een onjuist idee van de werkelijkheid.
fred101
Golden Member
Op 13 januari 2011 17:35:09 schreef knapestaart:
Nog één:
http://audiofest.net/2010/video_player.php?video_id=10&Sid=10c06a43bf2…
Ze zijn wel heel creatief in het bewerken en weergeven van grafieken. Mij viel op dat niet alle grafieken de zelfde schaal lijken te hebben. Daarnaast praten ze over iets wat in een cd speler ontstaat en bestaat uit dingen die volgens mij niet hoorbaar zijn. Een 5-15uS delay (en blijkbaar kan het geluid ook op de cd speler voorlopen) Dan praat je over dingen ver boven de gehoorgrens. Ook snapte ik het plaatje niet helemaal. Verticaal was de tijd fout maar even later in het verhaal tegelijk de amplitude tegen de tijd horizontaal (een scoop beeld dus) maar er werd steeds gezegd dat ze een heel nieuwe techniek toepaste. En inderdaad als je op de Y as de delay en de magnitude in een punt kunt weergeven heb je iets unieks denk ik....nieuwe natuurwetten misschien wel. Hoge tonen schijnen ook trager te zijn bij opnames dan lage tonen want eerst kwamen de bassen en als laatste de hoge tonen die dan het beeld uit elkaar rukte want in werkelijkheid hoorde je het tegelijk.
Het mooiste was nog dat ze zeiden dat deze "enorme hoorbare" fouten die door het powercord wel met 5 uS worden gecorrigeerd, in het niets vielen bij die van de versterker om over de speakers nog maar niet te spreken. Dus met andere woorden ze laten meettechnisch iets " significants" zien zo ongeveer op bit nivo, wat helemaal overeenkomt met de "luister ervaring" maar blijkbaar zo klein is dat het in het niks valt met de "fouten" in alles erna. Met andere woorden dat kun je dus niet horen lijkt me. Het zwakste schakel verhaal ? En waarom gebruiken ze tracks van buddy holly, waren die opname spullen toen zo geweldig ?
Ze zijn ook sterk in het roepen dat iets niet relevant is.
Ik dacht altijd dat het wat overtrokken was, een beetje grappen en afgeven op de audiofielen, maar dat het waarschijnlijk wel meeviel in werkelijkheid maar volgens mij is het nog veel erger dan ik dacht.
Dit zijn de bioresonatie mannen van de laagfrequent electronica.