Ik heb hier nog 4 spoelkern-paartjes van het type "EFD 20/10/7" komt van bij RS-comp, zoeken op "647-9547p".
De kern word gebruikt in het magische oog ontwerp van elektor.
K'moet er niets voor hebben aangezien ik er niets mee ben en het toch geen compleet setje is.
Voor de overige bestelnummers, indien je ook het magisch oog wilt bouwen, zie deze post
Ik heb ook nog een aantal eeprommetjes (die met een venstertje) in de aanbieding.
En ik zoek nog mini-heatsinkjes met bijhorend mini-fannetje.
Liefst rond de 4cm x 4cm of 5cm x 5cm.
Ze dienen voor een schoolproject namelijk een temperatuur regeling met behulp van een peltier element.
Het element zelf is 4cm x 4cm.
[Bericht gewijzigd door watchout3 op (27%)]
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
ik heb nog 2 van die heatsinkjes geloof ik.
een heb ik onlangs van een atom bordje afgehaald (chipset koeler)
en van de ander weet ik niet meer waar hij vanaf komt
ik heb er ook nog een stel zonder fan
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 29 januari 2011 22:56:50 schreef _Danny_:
Gyrbo, ik heb Diamon een mailtje gestuurd. Mocht hij er van af zien en de cryptische opmerking van MAH niet de 120VA betreffen dan ben jij de eerste.
ik bedoelde inderdaad de 120va. Ik meende dat je had geschreven de 2 anderen zelf te gaan toepassen. Maar als ik nu te laat ben is dat niet heel erg.
@watchout: ik heb nog wel een mooi koelblokje maar daar zit geen fannetje op. Komt oorspronkelijk van een moederbord (bridge).
[Bericht gewijzigd door MAH op (14%)]
Het liefst zou ik er eentje (of 2 aangezien ik toch 2peltier elementen heb besteld) hebben met een fannetje.
Koelblokjes zonder fan heb ik redelijk wat van liggen (heb er ook 3 op school gekregen
)
Fan's (helaas zonder de netjes') heb ik ook genoeg liggen, maar dat zijn allemaal van die joekels 
@TA, Timberleek; Is het mogelijk om een fototje te krijgen? 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Heb ook nog een koelblok uit een peltierkoelbox, maar die is groooooot.
Zal zometeen kijken en foto's maken.
Helaas, de 486 koelblokjes zijn blijkbaar vorig jaar met chukie meegegaan. Sorry!
Ik heb nog wel 2 pentium CPU koelers liggen met fan. Die zou je op maat kunnen maken...
Waar heb je het voor nodig? Ik heb dus nog die peltierkoeler:
Element 12 V @ 4,5A Koelblok is c.a. 150×150 mm en 35,mm dik
Dan zit er nog een geleiderblok op van c.a. 45×45×30 mm on de warmte door de isolatie te transporteren.
[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (28%)]
|==>Watchi blogt: http://project-biosensor.blogspot.com/ <==|

Op school doen ze onderzoek op bepaalde stoffen.
Wij moeten een verwarmingselementje maken zodat ze de invloed van temperatuursveranderingen kunnen onderzoeken.
De 'opdrachtgever' had het idee om een peltier element te gebruiken omdat dit zowel kan verhitten als koelen.
De temperatuur instelbaar zijn tussen 10°C en 70°C, het te verhitten oppervlak is iets van een 5mm op 5mm.
Dus jou peltierkoelboxkoelblok is nogal zware overkill
, ik weet nog geneens of een fan nodig is, maar ik wil het zekere voor het onzekere nemen (en de leraar rade een fannetje ook al aan).
Tidak Ada
Fan is zeker nodig, want de peltier 'verplaatst' alleen maar de warmte. De andere kant moet dus op een constante temp gehouden worden (kamertemperatuur) door er omgevingslucht over te blazen. daarom hebben die koelboxen ook allemaal een fan, mestal van het radiale type, omdat de flow daarvan het hoogst is.
De opstelling die ik heb kan een temperatuurverschil van c.a. 20°C bereiken, net genoeg om de boter in de koelbox 'vast' te houden.
Voor grotere verschillen zil je peltiers moeten stacken en elektrisch in serie moeten zetten. In jou geval zo'n 3 stuks.
Dit als je convectirkolling wilt hebben. Met contactkoeling voor kleine samples kun je misschien wel met één element toe.
@Jochem hier onder:
Maar dan wordt ΔT wel een stuk kleiner....
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Een fan is natuurlijk het beste, maar een peltier kan natuurlijk ook zonder fan werken.
/e @Tidak: uiteraard, maar dat geldt voor elk koelblok waar je geen fan op zet.
[Bericht gewijzigd door Jochem op (34%)]
Ik denk dat we deze discussie beter verzetten op men blog 
(je kan ook reageren op posts)
Zelf heb ik nog nooit met peltiers gewerkt gehad dus ik hoop dat ik de boel niet ga opstoken
Vandaar dat ik er maar gelijk 2 heb besteld
, en een koelblok met een fannetje wil.
om on-topic te blijven:
nog steeds men opberg'doosjes' in de aanbieding (evt voor de CO stand maar daar heb ik nog niets over gehoord gehad)
http://www.circuitsonline.net/aanbod/6911/overige/opbergdoosjes.html
Ze staan me serieus in de weg dus over de prijs valt te praten:)
Gamesbond
Enige overeenkomst tussen wat hierboven staat en de werkelijkheid berust op puur toeval
Misschien niet het juiste topic, maar ik krijg plots een geniale ingeving.
Rijd er iemand met de auto vanuit regio Brussel, met de auto naar rosmalen (carpoolen)
(dit vormt geen bedreiging voor gybro z'n trafo
)
edit:
@MAH hieronder: is toch nog altijd een goed stukje rijden.
hoe ik het ook draai en keer, rijsteid en kosten blijven hooog. Volgend jaar brengt een vakantiejob hopelijk een oplossing.
[Bericht gewijzigd door Gamesbond op (32%)]
@gamesbond, 20 euro is toch niet veel dacht ik zo: ik ben een veelvoud kwijt aan brandstof als ik rijd. (vandaag had ik een koopje: slechts 70 euro in de tank)
[Bericht gewijzigd door High met Henk op (21%)]
ik zal even wat schade inhalen:
@_Danny_
het duurde even, maar dan toch wat foto's (als je nog interesse hebt)
Het is overigens een pm3207 ipv 3206.
2 kanaals, 15MHz scoop.
de vuile schakelaars etc zijn gereinigd (ultrasoon) en opnieuw ingevet.
er zit alleen een beschadiging aan het front de behuizing, dat was al zo toen ik hem kocht:
de pm3206 is nog in reparatie, maar ik moet eerst een galvanisch gescheiden meetprobe regelen op school
en wat betreft de koelblokjes heb ik dit in de aanbieding:
volgens mij 2-4 stuks (oude p3 koelers):
2 stuks:
eentje: (hij is wel aan de kleine kant als je een sterkere peltier hebt)
en 2 zonder fan (maar daar kun je mee knutselen
)
@Timberleek,
Ik heb inmiddels een tweekanaals 10Mhz, 15Mhz is toch weer 50% hoger
Hoeveel wil je daarvoor hebben?
@MAH,
Ik had in eerste instantie vijf trafo's, twee daarvan gebruik ik zelf, een gaat naar gyrbo en dus zijn er nog twee over.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Op 31 januari 2011 21:02:59 schreef Gamesbond:
Misschien niet het juiste topic, maar ik krijg plots een geniale ingeving.
Rijd er iemand met de auto vanuit regio Brussel, met de auto naar rosmalen (carpoolen)
(dit vormt geen bedreiging voor gybro z'n trafo)
Geen idee of je nog transport nodig hebt (wegens doorstreept). Ik kom van Leuven en was van plan om via Mechelen te rijden. Eventueel kan ik wel een stukje via Brussel omrijden. Als er nog mensen mee willen rijden, laat maar iets weten via mail.
Jochem
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Fluke 8000, vers gecalibreerd en ik hen een een HP3445 of 65 (uit mijn hoofd even, in ieder geval de 4,5 digit niet true rms)
Ik hen al twee HP-3435' s en die gebruik ik het meest en nog een goede fluke 8000 maar met de 10A meet optie (en nog een defecte)Dus de twee andere gebruik ik eigenlijk nooit.
Jochem
Klinkt goed. Een overschot aan bench-meters dus..
Die 3435 is auto-ranging he? Doe je je tweede daarvan niet weg? 
Ik zal de voeding vast voor je apart leggen!
Er blijft nog een voeding beschikbaar voor degene die voor mij een mooie functiegenerator heeft. (En de laatste voeding van de drie houd ik natuurlijk zelf!) 
fred101
Golden Member
Die 3435' s ben ik erg aan gehecht en die doe ik niet weg. Dat zijn mijn meest gebruikte meters. (niet mijn enig, ik heb nog een grote HP en een Philips met nixies, die is erg gaaf. De rest zijn specifiec voor iets zoals TRMS, DC uV of AC uV enz.
[Bericht gewijzigd door fred101 op (44%)]
Jochem
Haha, is goed hoor, ik wil niet ondankbaar klinken 
Die 3465A is verder in goede toestand? Heeft hij nog nadelen tov die Fluke 8000A? Ik neig namelijk naar de HP, vind hem voor het oog ook wat mooier.
MAH
Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Op 1 februari 2011 00:32:14 schreef _Danny_:
<<>>
@MAH,Ik had in eerste instantie vijf trafo's, twee daarvan gebruik ik zelf, een gaat naar gyrbo en dus zijn er nog twee over.
Ahzo, zal wel ergens een foutje hebben gemaakt. Nee, dikke trafo's heb ik zelf ook wel.
@gamesbond: de eerste jaren ben ik zelf met de trein van (voor ) groningen naar den bosch/eindhoven gegaan en van daar met de bus. uurtje of 4 meen ik.
ipa heb ik inmiddels.
Nog gezocht wordt een weller soldeerpincet. moet werken op een magnastat/wecp20/ag701/ds100 en als iemand een LCR meter heeft die in de weg staat mag het ook gezegd worden.