Wil deze afkoppelen en er zijn 3 aansluitingen aan.
Aangesloten op een 3 pool (transistor achtig), met kleuren rood, geel, groen. Wat is de voeding enz.. Op de sensor staat S18 927.
Iemand ervaring?
Hoi,
Een duidelijke foto doet wonderen.
Merk en type fiets is ook wel handig om te vermelden.
Een aanduiding als "een 3 pool (transistor achtig), met kleuren rood, geel, groen" kan van alles zijn.
Over de sensor is niets te vinden op het net , klopt het nr. wel.
bert.
NV.Lambik
Als men in België alle huizen waar de elektrische installatie niet volgens de regels is zonder stroom zou zetten dan kan men een kerncentrale sluiten.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Simpel, elektrisch fietsen zonder trappen. Afkoppelen van die sensor is niet genoeg, je zult de controller moeten misleiden met een fake sensor signaal.
NV.Lambik
Als men in België alle huizen waar de elektrische installatie niet volgens de regels is zonder stroom zou zetten dan kan men een kerncentrale sluiten.
ruts heeft het over "elektronisch reedcontact voor rem elektr fiets".
Als het echt de bedoeling is om zonder te trappen toch vooruit te gaan moet hij voor straf kletsen op zijn bloot gat krijgen.
Het is onderdeel van een fietsombouwset.
Merk: Golden Motor
Wat doet die sensor? Die staat op de remhendel en schakelt de aandrijfbox uit als er wordt geremd. Er zijn zo 2 sensoren.
Ombouw is nog in test fase en wou ik tijdelijk deze verwijderen( toch zeker één).
Momenteel doe ik een test met loodaccu's. Een eerste ritje heeft aangetoond dat de radius zeer beperkt is. Maar ja, zo'n li_ion bat is nogal aan de dure kant, dus eerst zo eens proberen. Tips over deze energiebron zijn welkom.
Een foto... Nog niet gedaan om die hier in te plakken, maar dat kan blijkbaar.
Ik heb zelf ook een china-kitje gebruikt voor het ombouwen van mijn fiets naar electrisch. Daarbij heb ik ook maar één van beide remmen aangesloten, de andere kon ik gewoon afkoppelen zonder problemen.
Blijkbaar was het bij mij gewoon een normale schakelaar.
Heb je al geprobeerd om het zonder rem aan te sluiten?
[offtopic]
Zelf rijd ik overigens op 4 stuks 12V 9Ah loodaccu's (2S2P). Het motorvermogen zou 500Watt zijn, maar ik vermoed dat de efficiëncy tamelijk laag is. In deze configuratie is het vergelijkbaar met een 250Watt Sparta motor. Bij een steile heuvel ben ik echter wel in het voordeel.
De radius is zo'n 20 kilometer, maar dat is wel met meetrappen.
Bij rustig weer kan ik zonder meetrappen 10 kilometer afleggen voordat de accubeveiliging aanslaat. Maximale snelheid ligt dan op 15 kilometer per uur. Ideaal voor in de stad dus.
Wat de accuduur bevordert is rustig optrekken, als ik meteen vanuit stilstand vol gas er op gooi dan trekt dat de accu bijzonder snel leeg. Doe ik het rustig dan wordt mijn bereik een stuk groter.
[Bericht gewijzigd door mbbneon op (11%)]
bedankt voor de uitleg
sorry, ben er even uit geweest vanwege een overlijden.
Ja, men kan gewoon de remsensor losmaken (doorknoppen) en dan werkt het nog > heb het geprobeerd.
Heb ook loodaccus voor test namelijk 3 stuks van 7ah. Max radius 10 km. Speed is ts de 20 en 25 km per uur.
4 stuks loodaccu dat is 48 volt, zou dat mogen voor alle sturingen?
op de papieren staat 35 volt. hoe is dit bij u (mbbneon)?
Overweeg jij ook van een andere soort batterij te kopen? Spijtig dat ze zoveel kosten. Ideaal zou zijn 15ah/36 volt, maar ja... de prijs!
mijn wiel heeft 155 euro gekost en de sturing ook nog eens 155 euro.
zo'n li_ion kost zeker 500 euro denk ik?
Je actieradius komt aardig overeen met mijn cijfertjes. Door de hogere spanning zal de gemiddelde stroom wat lager uitvallen waardoor je relatief meer kilometers krijgt, je snelheid is ook netjes.
Ik heb mijn accu's per 2 parallel, dus het hele spul loopt op 24V bij 18Ah.
Nu zit ik er wel over te denken om het als test op 36V te laten werken, dan zou een hogere snelheid mogelijk moeten zijn. Aan de andere kant, hij gaat nu al snel genoeg.
In het begin heb ik overwogen om LiFePo4 accu's te gaan gebruiken, maar dat is me toch te duur, zeker voor een eigen bouwsel. Daarna heb ik NiCD overwogen, of eventueel een 'defect' accupakket van een Sparta of zo.
Uiteindelijk ben ik eigenlijk wel gelukkig met mijn loodaccu's, ze hebben me maar 10 euro per stuk gekost. Inmiddels heb ik ook een kleine lader gemaakt welke ik op mijn werk kan gebruiken. De fiets is na werktijd weer lekker vol en mijn actieradius is hierdoor verdubbeld.
Pas op met die chinese LiFePo4 accu's (van die ducttape modellen), het komt vaak voor dat dit LiPo accu's zijn die van een ander label zijn voorzien. Mij zie je niet zo snel met zo'n bom achterop de fiets rondrijden... En ze zijn inderdaad erg duur, 400 euro ben je zo kwijt.
[Bericht gewijzigd door mbbneon op (13%)]
moest je ergens goedkoop zo'n stel kunnen bemachtigen dan mag je altijd een mailtje sturen. De kans is echter wel klein.
Die LiFePo4 kunnen naar het schijnt ontploffen als ze niet goed worden gebruikt. Mischien is nimh ook al beter? Prijs loopt toch ook al op. adres zie profiel.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (9%)]