Dat een leraar met betreking tot microcontrollers niet alles meteen goed begrijpt, snap ik.
Maar mijn robotje heeft als onderdelen: 2x led 2x ldr 2x transistor 2x relais 2x motortje en wat draadjes.
na 2x uitleggen snapte de beste maar het allemaal wel hoor, ik heb het misschien in eerste instantie iets te overdreven geschetst.
en u heeft natuurlijk gelijk, de leraar moet er eigenlijk vanuitgaan dat de helft van de klas er eigenlijk niks aan vindt, en dus niet te uitegbreid dingen gaan uitleggen, de leraar hoeft dus ook niet alles toto in de puntjes te weten.
Maar naar mijn idee is deze leraar een beetje een profiteur van de vernieuwde 2e fase, hij legt niet eerst iets uit maar geeft gewoon opgaven op en als je het niet snapt, leest hij vaak het antwoord uit het antwoordenboek op.
Het probleem is niet dat de leraar echt niet kan uitleggen, maar hij doet het alleen als er weer eens een toets slecht is gemaakt, achteraf.
We kunen de leraar er niet van overtuigen dat het beter is om eerst uit leggen, en ons dan de vragen te laten maken,
in het begin van vorig deed onze leraar het ook precies zo als deze leraar nu, we hebben haar toen gevraagd om van te voren uit te leggen hoe het zat, vanaf dat moment zijn de cijfers gemiddeld met meer dan 1 punt omhoog gegaan.
Maar gelukkig hebben we ook nog 2 toa's en als we het niet snappen kunnen we hen buiten de lessen om wel vragen.