[IA] Grab-bags

Ik weet het, ik weet het... die smiley stond er niet voor niets.

Op zich zou het al mooi zijn als er zegmaar een heleboel bij zou zitten, maar dat (itt tot een grabbag) wel bekend zou zijn WAT je precies krijgt. Ik heb zelf toevallig nog 1000 metaalfilm THD weerstanden van 10K liggen. Die kunnen me dus gestolen worden. :)

Nee, het is gewoon eeuwig jammer dat je een full-time job ervoor op zou moeten zeggen om dit alles netjes uit te sorteren. Het is al prachtig dat je de mensen hier de krenten uit de pap gunt! De grote handelaar kan altijd nog.... ;-(

Maar even, ik dacht je laatst te hebben horen zeggen dat je al bijna een E24 reeks bij elkaar had?? (E12 zou al mooi zat zijn..)

If you want to succeed, double your failure rate.

Maar even, ik dacht je laatst te hebben horen zeggen dat je al bijna een E24 reeks bij elkaar had?? (E12 zou al mooi zat zijn..)

Klopt helemaal, maar niet in een hoeveelheid om er vele mensen te van kunnen voorzien.
Een flinke doos, met zakjes van veel verschillende waarden, maar niet per waarde genoeg om een groot aantal series op te zetten.

Ah zo, jammer..

Ik heb gisteravond je reclamespotje gezien trouwens, leuk! :)

If you want to succeed, double your failure rate.

Ik wil best wel een grote partij trim/condensators, elco's van je kopen op welk email adres kan ik je bereiken?

HF virus is hier aanwezig!

@ nulzeventig: Zie mijn profiel.

[Bericht gewijzigd door Kareltje op zaterdag 2 juli 2011 12:10:46 (31%)

Ik zie alleen je hotmail adres, als ik het me goed kan herinerren zei je dat mensen je niet op je hotmail adress moeten bereiken.

EDIT: @Ruud: Mijn diepste excuses voor deze enorme domme fout.

Ik heb je gemaild Karel.

HF virus is hier aanwezig!

In het profiel van Kareltje zie ik toch echt op de derde regel van boven zijn gewone email adres.

www.katruud.nl - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious....

Zijn de grabbags nog leverbaar?

Dit lijkt op een Signature, maar dat is het niet..of toch wel?
Lucky Luke

Golden Member

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Ja hoor, ze zijn er nog steeds, zolang de voorraad strekt.

Tijd om dit topic weereens uit het stof te halen.

Door omstandigheden zijn de grabbags een tijdje op een laag pitje komen te staan, en zeker dat SMD gebeuren.
Hier keek ik echt tegenop, en vooral om alle componentjes van een goede codering te voorzien.
Hierover zijn hier vele suggesties geplaatst, en vooral Jochem heeft hier nogal wat vrije tijd in gestoken.
Hiervoor is dan ook mijn dank groot.

Nu heb ik intussen nogal wat SMD componentjes hier thuis op reels, en 'gecodeerde' zakjes liggen, en ben nu van plan om dit soort grabbags eindelijk eens onder de liefhebbers te kunnen brengen.

Ik heb een doos met kleine etiketjes gekocht en wil het op onderstaande manier op de strookjes plakken.
http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/bsp122.jpg

Daar ik van SMD niet veel weet, wil ik van jullie weten, of dit voldoende info is.
Op de C's zet ik dan de waarde en voltage op.
Is dit genoeg, of welk nummer is het meest belangrijke?
Hier wat orginele labels

P.s. de gewone grabbags gaan ook weer terug komen, met als aanvulling lochische ic's

Ja, die extra foto's van de labels moet ik ook nog in mijn matrix verwerken. Ik zal dat komende week even doen, heb toch een paar dagen vrij.

Ik denk dat zo'n stickertje genoeg is zolang je met de info op het stickertje de originele info (fabrikant+fabrikantnummer) maar ergens erbij kunt zoeken.

[Bericht gewijzigd door Jochem op woensdag 28 december 2011 15:05:33 (10%)

If you want to succeed, double your failure rate.

Op 28 december 2011 15:05:07 schreef Jochem:
Ja, die extra foto's van de labels moet ik ook nog in mijn matrix verwerken. Ik zal dat komende week even doen, heb toch een paar dagen vrij.

Ik denk dat zo'n stickertje genoeg is zolang je met de info op het stickertje de originele info (fabrikant+fabrikantnummer) maar ergens erbij kunt zoeken.

Ik ga het helemaal omgooien :)
Alle foto's gaan van mijn site, en worden vervangen door foto's als onderstaand voorbeeld.
Ik ga komende dagen alle (probleem)reels fotograferen met bijbehorend strookje, dan kan er zeker geen misverstand optreden.
Wordt weer even een klus, maar dan is het wel overzichtelijker.
klikhttp://www.uploadarchief.net/files/download/resized/bss63.jpg

En wat die matrix betreft...die maakt het helemaal af.

Verder gaan alle componentjes met duidelijk opschrift zonder verdere codering gewoon in de zak.

die grab-bag zoals in je eerste voorbeeld, kunnen die nog geleverd worden?
en dan het liefste met een flinke lading 555, lm 741/341 en 4017 en prinplaat

[Bericht gewijzigd door Murmeltier op donderdag 29 december 2011 09:02:58 (35%)

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Karel, gewoon doen wat jou het minste werk oplevert.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Just find out what you like and let it kill you

Op 29 december 2011 13:57:45 schreef hadv:
Karel, gewoon doen wat jou het minste werk oplevert.
Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

Bovenstaande leek mij dan ook redelijk te doen, en voor de gebruikers het meest duidelijk.

Inmiddel heb ik ook een doos met strookjes ontvangen, keurig in zakjes met de waarden erop.
Deze kunnen al meteen in de pakketjes gestopt worden, en hiervan heb ik al een 10tal zakken klaar liggen.

@Murmeltier:
Ook de gewone grabbag komen er weer aan, hier ben ik ook al mee bezig.
Tja, met een flinke ladig xxx van dit en xxx van dat...
Wat ik heb wordt keurig verdeeld.
Waar ik er veel van heb, kan er ook veel bij, en wat ik maar weinig heb, wordt dan ook maar met beetjes verdeeld over alle doosjes.

Lucky Luke

Golden Member

Op 29 december 2011 08:50:41 schreef Murmeltier:
lm 741/341

SA1458n :) (Zaten althans in mijn grabbag, is eigenlijk 2x een 741 in 1 huisje)
(dus als kareltje die toevallig veel heeft maak je kans dat er veel van inzitten)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Klinkt heel interessant die gewone grabbags, heb ik ook wel oren naar. Naast een hoop weerstandjes, een paar condensatoren, een paar elco's en wat ledjes heb ik niet heel erg veel.

Diep nadenken is een kwestie van de goede baan uitkiezen

Ik hoop ze deze week weer op V&A te hebben staan, inclusief de SMD grabbags.

Ik meld het zeker op dit topic.

Goed bezig
De eerste grabbags waren zeker de moeite waard
Mijn onderdelen bakjes werden in eens te klein
Ook van de smd versie wil ik wel een afnemen.
Altijd handig wat voorraad.

mijn bakjes zijn nog lang niet vol :-D
als ze er weer zijn kun je ook een mailtje van mij verwachten dus karel:)
http://dl.dropbox.com/u/27000920/2011-09-09%2015.50.54.jpg
onderste 8 rijen heb ik pas vol met weerstanden, moet nog condensatorenreeks hebben en weerstanden aanvullen (en nog meer)

smd is ook leuk:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1338799#1338799

[Bericht gewijzigd door DutchEngineer op maandag 2 januari 2012 20:05:35 (14%)

moet nog condensatorenreeks hebben en weerstanden aanvullen (en nog meer)

Complete gesorteerde reeksen heb ik niet, maar dat zou je zelf aan kunnen vullen.

Leuk he, die kleine printplaatjes :) Die heb ik nog wel een xx.000
Helaas ben ik (nog) geen SMD leds tegen gekomen.

Verder heb ik nog vanalles te bieden, wat teveel is, om hier op te sommen.

mss kan je de smd ledjes bij ebay halen?
is goede kwaliteit voor lage prijs + meestal gratis verzending (uit china ofzo)

Eindelijk is het dan zover!!
De SMD grabbags staan op Vraag & Aanbod :)
Hoewel ik nog niet helemaal klaar ben met het fotograferen van alle reels, ben ik toch zover om SMD zakjes te kunnen leveren, en een mooi assortiment te kunnen brengen (hoop ik)

De meeste foto's van de reels heb ik inmiddels aangepast op mijn site
Veel informatie is ook te vinden op de matrix van Jochem
Vragen over de componentje zelf kun je het beste hier plaatsen.

Vragen over de levering etc. graag via mail

Wel zou ik het op prijs stellen, dat jullie je bevindingen even hier laat weten, het is niet alleen leuk, maar ik weet dan ook hoe ik bezig ben.

Ook de andere grabbags zijn er weer, met als extra: Logische ic's

en de eerste SMD grabbag is weer besteld

gezocht: nieuw potje " magische rook "