Op 3 maart 2013 16:43:17 schreef Benadski
chimanski, heb je die grote neonlamp nog meegenomen? (Die op de tafel staat op de laatste foto.) Als je 'm op je dak monteert kan ik er misschien ook nog van genieten.
Ja, die heb ik meegenomen. Kadootje van Desiree.
Als mijn zendmastje voldoende hoogte heeft hang ik 'm bovenin. Ding hoort echt buiten, als ik 'm hier op zolder aansteek lijkt 't net de Geleenstraat
't is een OBSTA Hi, dit model is al wat ouder en wordt niet meer gemaakt. De nieuwe types zijn compacter, hebben niet meer de grote HSP trafo eronder zitten.

De lamp wordt trouwens serieus heet, had ik eigenlijk niet verwacht voor een neonbuis.
Verdere aanwinsten zijn: o.a. krimpkous, ladekastje met o.a. HF pluggen, diverse klein spul en een originele Elektuur print voor de bekende 1982 labvoeding.
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
4x 4 digit starburst displays 111-V SI 35020C (0227-D HY-211). Waren deze nou pin compatible met de DL1416A?
Min of meer, ik ben er hier ook nog mee bezig.
Had het volgende gevonden:
1 D5 D6 20
2 D4 GND 19
3 D0 VCC 18
4 D1 nc 17
5 D2 nc 16
6 D3 nc 15
7 /CE nc 14
8 /WR nc 13
9 /CU nc 12
10 A0 A1 11the rest i got through try and error.
pin 1 is bottom left if you look on top of the display and
the label is readable. pincount is like a normal ic.don't connect pin12-17, vcc is 5V.
i don't know which function /CU has. keep it high.if you want to write a charcode keep /CU,/CE,/WR high.
put charcode on D6..0 and set position with A1,A0.
A1=1, A0=1 is left. A1=0, A0=0 is right and so on.to write the code: /CE=0, /WR=0, /WR=1, /CE=1. it's like
writing to a RAM.charcodes range from 0x20 to 0x5F. writing other codes will blank
the current position. charset is ASCII. it contains numbers, big
letters and +,-,?,... . no small letters !before you can write something on the display you have to do
a strange sequence, and i don't know why ! but it works for me.keep /CU,/CE,/WR high. then take /CU low and write code 0x20
like above to the left position. then take /CU high. do this for
all four positions !
darkpinguin
gezocht: nieuw potje " magische rook "
Was zeker een geslaagde dag. Een "kleine" greep uit mijn aanwinst:
8100 cm² experimenteer printplaat
>2000 transparant 5mm rode led's
500 vierkante groene leds
Foto's en overzicht komt nog.
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Op 3 maart 2013 19:10:29 schreef Kareltje:
[..]
Over een maandje weer een bezoekdag?
Ik dacht aan half tot eind April, ruim na Rosmalen.
Ik hoor het wel van jullie.
Ik zou graag ook eens komen kijken, mag ik ook op de lijst?
Het ziet er weer uit als een geslaagde "mini Rosmalen" 
Ik sta af en toe nog versteld van, wat er weer gevonden word.
Dat kleine slijpmachientje bijvoorbeeld, heb ik nog nooit gezien.
Op 3 maart 2013 16:43:17 schreef Benadski:
Desiree, Karel, Schimanski en Tidak Ada bedankt voor alles
Ook jullie uiteraard bedankt voor je komst.
Met name Schimanski weer hartelijk bedankt voor de nodige hulp, die ik die dag heel goed kon gebruiken.
We gaan weer gewoon verder met een nieuwe lijst.
@Tinus016 en janvanree: staan genoteerd, evenals onze huiskok TA
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Oh ja, nog even een waarschuwing aan allen, die zo'n backlicht hebben meegenomen (achterste ruimte, tweede helft na de wrakke plank links de eerste ladenkolom)
Er zit een voedingssoertje aan met een bruine en een rode draad. Op een exemplaar dat ik mee heb genomen *) staat "rode draad = - " !!
*) Blijkt overigens een defect exemplaar te zijn met een gebroken CCFL buisje.
@Kareltje :
Welke soep deze keer
?
guidob
Overleden
709: achterste ruimte meteen rechts na binnenkomst. Ergens in een platte componenten doos in een stapel. In de doos in een vak rechts, samen met nog een hoeveelheid van een andere component. Er liggen er nog wel een aantal 
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
@Kareltje: Ik zal je een dezer dagen nog mailen met wat specifieke vraagjes, maar kan je alvast weer een plaatsje voor me vrijhouden op de lijst?
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik sta af en toe nog versteld van, wat er weer gevonden word.
Ik ook, erg blij met de paneelmeter printjes voor de ICL7107 die ik de eerste keer gevonden had.
Op 3 maart 2013 20:32:00 schreef Schimanski:
[...]Ja, die heb ik meegenomen. Kadootje van Desiree.Als mijn zendmastje voldoende hoogte heeft hang ik 'm bovenin. Ding hoort echt buiten, als ik 'm hier op zolder aansteek lijkt 't net de Geleenstraat
't is een OBSTA Hi, dit model is al wat ouder en wordt niet meer gemaakt. De nieuwe types zijn compacter, hebben niet meer de grote HSP trafo eronder zitten.
De lamp wordt trouwens serieus heet, had ik eigenlijk niet verwacht voor een neonbuis.
Verdere aanwinsten zijn: o.a. krimpkous, ladekastje met o.a. HF pluggen, diverse klein spul en een originele Elektuur print voor de bekende 1982 labvoeding.
Op dat koffietafel fotootje dacht ik dat het een distilleermachine was 
Ik zou er ook wel een keer bij zijn, bedankt voor de Xenonbuisjes in ieder geval Kareltje, Stijn had ze gevonden zei hij.
Tidak Ada
Op 3 maart 2013 22:56:47 schreef guidob:
709: achterste ruimte meteen rechts na binnenkomst. Ergens in een platte componenten doos in een stapel. In de doos in een vak rechts, samen met nog een hoeveelheid van een andere component. Er liggen er nog wel een aantal
Er lag, geloof ik, nog eeen hele zak in een van die archiefladen rechts...
Klopt dat Sine ?
Op 3 maart 2013 23:05:38 schreef pe5ocb:
[...]Op dat koffietafel fotootje dacht ik dat het een distilleermachine was
Ja, daar lijkt het wel een beetje op.

709's zijn er en masse .. inderdaad in de grabbel bakjes, en in verschillende archief laden, voor de liefhebber ook 741's in metal can.
7107 printjes waren er ook nog verschillende ( in de gekleurde bakjes )
Jep, dat blijft een leuk ding Mans ... Je hebt geluk dat ik hem het eerste bezoek al als 'te lomp' bestempeld had, anders was ie waarschijnlijk weg geweest.
Die direct van de hoogspanningslijnen gevoede lampjes zijn ook erg ... apart.
Fransen hebben toch al iets met neon, de stoplichten in Parijs waren vroeger ook opgerolde neon buizen.
Vorig jaar lagen er overigens op Rosmalen wat vergelijkbare buisjes, blijkbaar spul voor timing lampen.(auto ontsteking)
Damic
Ben Belg sowat :D :: plaatjes zijn meestal klikbaar
@Schimanski: Ziet er zo meer uit als een condoom droger (als ze gemaakt worden wel te verstaan, niet na gebruik).
stefbef
'Elektronica werkt op rook, eens die er uit is werkt het niet meer'
Op 4 maart 2013 00:14:03 schreef Sine:
Die direct van de hoogspanningslijnen gevoede lampjes zijn ook erg ... apart.
Fransen hebben toch al iets met neon, de stoplichten in Parijs waren vroeger ook opgerolde neon buizen.
Vorig jaar lagen er overigens op Rosmalen wat vergelijkbare buisjes, blijkbaar spul voor timing lampen.(auto ontsteking)
Ik reserveer alvast de kwikoscillator als iemand die tegenkomt 
Op 4 maart 2013 00:14:03 schreef Sine:
709's zijn er en masse .. inderdaad in de grabbel bakjes, en in verschillende archief laden, voor de liefhebber ook 741's in metal can.
Ik heb eigenlijk wat teveel van die 709's... Ik kan wel wat meenemen naar Rosmalen (dan moet de belangstellenden me even mailen).
chimanski, heb je die grote neonlamp nog meegenomen? (Die op de tafel staat op de laatste foto.) Als je 'm op je dak monteert kan ik er misschien ook nog van genieten.