Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Op 28 oktober 2012 22:31:44 schreef Tidak Ada:
Verder een klein handje µA709's

Die liggen bij de o van opamps?
Ik zou bij god niet weten waar ik die moet zoeken.
En om Desiree daar met een loep op af te sturen zal ook niet in dank afgenomen worden.:(
Ik heb hier thuis ook nog een bakje opamps, maar weet niet welk type.
Zal eerdaags eens kijken

Sine

Moderator

Woah, die zijn er wel .... in metalcan, maar WAAR ik die krengen ook weer gezien heb, beats me.

Wat wil je overigens met een jellybean als een 709 aanvangen ?

[Bericht gewijzigd door Sine op 28 oktober 2012 23:50:54 (26%)

guidob

Overleden

Kan me die niet herinneren, maar dat zegt ook niet zoveel. Alleen 741's. Mijn buit van deze (derde) keer:

http://members.home.nl/baltusg/deurne3.jpg

Gaat best veel in 1 zo'n plastic bakje :)

Het meeste spreekt voor zich. Apart: 3x DC-DC converer van 5 naar -12 en +12. Een aantal meetstiften (verend). Daar zijn er nog veeeeeel meer van (achterste hok, achteraan tegen de muur in het midden. 3 witte doosjes). De twee dingen vooraan bleken inderdaad een soort broches te zijn; er zitten batterijen in (gaar) en als je die even vervangt door 3V, dan knippert er een ledje. Ook verkrijgbaar in wit, blauw en andere kleuren (een heel doosje vol).

Bij de metal cans 2 vreemde. Bleken filters te zijn ipv ic's. HF spul, niet voor mij ;) De normale ic's heb ik buiten uiteindelijk niet meer uitgezocht. Domweg maar van ieder een aantal gepakt. I2C extenders, op77, dac's, adc's etc. Het meeste goed bruikbaar. Wat ik niet kon thuisbrengen staat al op het forum. philips IEEE chips bijvoorbeeld.

En ook nog:

http://members.home.nl/baltusg/deurne2.jpg

O.a. een aantal catalogi van HP, Tek, W-G, R&S :) Erg handig.

Dan nog een kiekje van de programmer die ik eerder heb meegenomen.

http://members.home.nl/baltusg/all07.jpg

Na een re-cap weer werkend. De diagnostic pod heb ik nog bijgekocht, om later het schema op het internet te vinden.. Is niet meer dan een 40 pens dip waar pen 1 aan pen 40 hangt (etc).

Ook mijn dank aan Desiree en Karel om dit mogelijk te maken.

Op 29 oktober 2012 01:02:33 schreef guidob:
DC-DC converer van 5 naar -12 en +12. Een aantal meetstiften (verend).

Hm, die zet ik allebei dan maar op de verlanglijst. In de categorie 'altijd handig'.

@Tidak: dikke SSR's liggen er zeker wel, of die voor je puntlaskop bruikbaar zijn weet ik niet. Je wilt primair schakelen? Ik heb er destijds met Sine naar staan kijken, misschien weet die nog hoeveel ampere ze waren; ik ben het vergeten. Ik denk 60A, misschien nog wel meer.

If you want to succeed, double your failure rate.
haasje93

Golden Member

Ik was afgelopen zaterdag voor het eerst in mini rosmalen.
de heenreis duurde 3.5 uur maar allemaal dik de moeite waard.
mijn buit: o.a.
buizen met ic`s waaronder 7107, 232 en vele anderen
partijtje pluggen voor men scopes
ic voeten
potmeters
displays
probe
meetstiften
meetpennen
bakjes voor smd
stukjes printplaat (experimenteer)
kabeltjes

ook heel leuk dat ik nu een aantal gezichten achter de naam heb gezien.

If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Tidak Ada

Golden Member

@Kareltje :
Je hoeft ze ook niet te zoeken, maar als iemand ze tegen komt....
Weet je al wanner de 'graaidag' is gepland voor November ?
Ik loop ook nog naar zo'n Weller elementje te zoeken om die soldeerbout uit de loods te completerern.

@Sine :
Het is voor een speciaal projectje, dat alleen met die 709 kan. De compensatie-ingangen worden daarbij voor andere doeleinden gemaltraiteerd.

@Jochem en Sine :
Ik ik denk inderdaad primair te gaan schakelen. >332A secundair is een beetje veel. Primaire srtoom is 8A nominaal. Ik weet niet met wat voor pieken ik rekening moet houden, maar denk dat 40A wel voldoende zal zijn. Ik kan er eentje kopen in het land van Ming voor een €10 inclusief heatsink, maar bij Kareltje en Desiree kopen trekt meer....

Zou voor de lol ook met thyratrons kunnen, maar die vreten zoveel gloeistroom :(

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

Verdomme, ik ben vergeten naar dat elementje te kijken :(
De volgende 'graaidag' is nog niet bekend, maar ik hoop het betijds te kunnen melden.

Dikke SSR's heb ik wel zien liggen, maar die hebben 3-9VDC input.
schakelen 24-420VAC 95A

Tidak Ada

Golden Member

Die SCR's lijken me prima ;)

Die elementjes komen wel, samen met die cylinderkop van dat pompje :*

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie. ----> TUBE COLLECTORS ASSOCIATION - †

@Tidak Ada: dat zou zomaar de originele crackle box van STEIM kunnen zijn.

Just find out what you like and let it kill you
Tidak Ada

Golden Member

:* sssst

Heb jij daar ervaring mee ?

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op 29 oktober 2012 17:28:39 (66%)

Jawel, ik heb ooit via MP een paar 709's op de kop getikt in de hoop de originele na te bouwen. Echter, ik kreeg dat ding niet aan de praat. D'r kwam gewoon geen geluid uit en op de scope zag ik ook niet veel. Zal wel aan mij hebben gelegen natuurlijk.
Die frequentie compensatie maakt natuurlijk een essentieel onderdeel uit van het oscillerend circuit, maar kan ook best gevoelig zijn voor andere invloeden. Ik denk ook dat de bedrading en de plaatsing van de electroden onderling bepalend zijn voor het resultaat.
Ik heb nu 'gewoon' de kraakdoos uit de Elektuur HG van 1977. Vele exemplaren van gebouwd omdat iedereen dat malle ding wou hebben. Makkelijk na te bouwen, altijd resultaat, maar ook hier, grote onderlinge verschillen (gebruikte transistoren en condensatoren).

Ik heb nix gezegd ;-)

[Bericht gewijzigd door hadv op 29 oktober 2012 19:30:32 (10%)

Just find out what you like and let it kill you

Die SCRs en solid-state-relays liggen in de loods met losse onderdelen, in de bakjes tegen de linker muur, ongeveer in het midden, bovenaan.

Als ik het me goed herinner ;-)

Website -- Slopen is ook een kunst...
Sine

Moderator

Tjek ... lagen, ik denk niet dat er nog veel in die bak zit, en dat waren zero cross SSR's, toch al niet ideaal

Op 29 oktober 2012 09:14:56 schreef Tidak Ada:
@Kareltje :
Weet je al wanner de 'graaidag' is gepland voor November ?(

Op 29 oktober 2012 17:08:34 schreef Kareltje:
De volgende 'graaidag' is nog niet bekend, maar ik hoop het betijds te kunnen melden.

Inmiddels is besloten dat pas in het voorjaar van 2013 weer bezoekdagen geregeld worden.

De temperatuur, eind November, en tijdgebrek spelen een grote rol om in November nog een dag te organiseren.
Ook Sinterklaas heeft hier zijn staf tussen gestoken :)

Wanneer we weer verder gaan, laat ik dan weer weten.

Tidak Ada

Golden Member

Ah, dan kan ik nog wat sparen ;)

In Maart vóór Rosmalen gaan we hier gewoon weer verder.

http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/kerstkaart2013.jpg

Op 21 december 2012 11:25:52 schreef Kareltje:
In Maart vóór Rosmalen gaan we hier gewoon weer verder.

[afbeelding]

Schrijf mij maar alvast in voor dit jaar!
Ik kon vorig jaar niet en ben het ook helemaal vergeten!

mvg,
Yordi

Everyone can solder!!!
Tidak Ada

Golden Member

Ik neem aan dat ik al voraan op de wachtlijst sta ;)

Ik ga binnenkort weer een inschrijflijst maken voor begin Maart.
Het had met dit "winterweer" elke maand nog gekund, maar ja, het Nederlandse onvoorspelbare weer...

Diegene die vorig jaar door diverse omstandigheden niet konden komen, genieten de voorkeur, en tegen de vaste bezoekers kan ik nooit geen nee zeggen, dus Tidak.. ;)
Het gaat weer net als vorig jaar, in groepjes van max. 10 pers.

Voor diegene die belangstelling hebben, laat maar weten.

Graag zou ik ook willen komen. Gr Jochem

gezocht: nieuw potje " magische rook "

Dan zal ik om verwarring te voorkomen maar afhaken dit keer ;)
(Bovendien heb ik tijdgebrek door m'n nieuwe huis waar ik 1 februari aan de bak mag.)

If you want to succeed, double your failure rate.
Henry S.

Moderator

Zet mij er maar tussen, ijsch en weder dienende.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

Ik begreep al van Kareltje dat het soms een soort meeting van 'the usual suspects' lijkt. Zo was ik vorige keer Tidak Ada misgelopen, die ik graag eens de hand had geschud. En er is natuurlijk altijd dat ene hoekje waar je nog even in had willen kijken, of die spullen die je achteraf beter had willen bekijken en wellicht ook aansachffen dus ook voor mij een reden dat ik toch weer heb gevraagd om op de lijst te komen. Met natuurlijk de voetnoot dat het niet uit de hand moet lopen, het gaat er tenslotte ook om dat iedereen een kans krijgt en eigenlijk in de eerste plaats dat de opslag op een gegeven moment leeg komt.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Vondt het erg leuk om te komen de laatste keer, vermoed dat ik nog wel een doosje kan vullen, kortom zet mij ook maar op de lijst.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Tidak Ada

Golden Member

Op 8 januari 2013 12:40:32 schreef maartenbakker:
[....] Zo was ik vorige keer Tidak Ada misgelopen, die ik graag eens de hand had geschud. [....]

Die moest toen vlug door naar Heerlen voor het eerste bezoek aan 'CRT' aldaar en daarna vlug door naar La Louvière voor de grote beurs.
Mijn handen zijn nog niet afgehakt ;), dus wie weet kunnen we nog wat over spotwelding babbelen....

Dit topic is gesloten