Opruiming elektronica'verzameling'

Dit topic is gesloten

Op 8 januari 2013 12:11:42 schreef Jochem:
Dan zal ik om verwarring te voorkomen maar afhaken dit keer ;)

Och, we ruilen gewoon de ene Jochem in voor de andere ;)

@HenryS: Toch maar bereid om de nodige kilometers te vreten?
Je staat er bij.

@Jochem2 (Darkpinguin) Roland v. Leusden, jullie staan genoteerd.
TA en Mbakker weten er al van.

En ja, het lijkt iedere keer weer een gezellige minimeeting te zijn, en vooral door de 'vaste bezoekers'

[Bericht gewijzigd door Kareltje op dinsdag 8 januari 2013 18:00:16 (12%)

Ik zou het ook wel leuk vinden om een keer te komen :)

-
guidob

Overleden

Ik heb me ook weer gemeld, maar dan wel als Helenaveen "geopend" is :)
Wellicht dan ook nog even Deurne bezoeken, zo te zien heb ik binnenkort een SMA naar BNC verloop nodig ;)

Op 8 januari 2013 18:53:16 schreef guidob:
Ik heb me ook weer gemeld, maar dan wel als Helenaveen "geopend" is :)
Wellicht dan ook nog even Deurne bezoeken, zo te zien heb ik binnenkort een SMA naar BNC verloop nodig ;)

Staat genoteerd, en ik ga op zoek naar die verloopconnectoren, die kunnen weleens erg gewild worden :)

Ben ook wel nieuwsgierig om eens te komen piepen ... kan je mij opzetten?
Kan wel zijn dat ik vrij laat moet afzeggen, mijn agenda durft wel eens overhoop gegooid te worden door biz. travel.

Ghole

aan wat voor prijzen kunnen we denken voor "losse" electronica componenten zoals ic's weerstanden enz..

gezocht: nieuw potje " magische rook "

nog een dergelijke vraag van mij en een vriend:

is er nog veel materiaal zoals een scoop, labvoedingen, functiegenerator en wat moet zoiets ongeveer kosten?
voor hem: er staan wat AM zenders op de site wat moet zoiets ongeveer kosten.

gewoon om eens een idee te hebben

Op 8 januari 2013 19:11:46 schreef Sine:
*vinger op steekt*

Ik zat op je te wachten :)

@Darkpinguin: prijzen waarvoor je het in Rosmalen niet kan kopen.

@Ghole: genoteerd

@Gideon_Wackers en allen: er staat nog 1 Elektor funktiegeneratortje en 1 kleine Philips labvoeding.
Zendapparatuur staat er nog genoeg, maar vraag me niet naar de specs die weet ik zo ook niet uit mijn hoofd.
Hier kunnen anderen misschien wat meer duidelijkheid over geven.

Ik heb ook interesse deze keer te komen.

Hm, mocht Helenaveen ook in het bezoekrondje zitten dan ben ik toch nog wel benieuwd.. daar ben ik nooit geweest. En dan kijk ik in Deurne toch ook nog even rond. :)

Op 8 januari 2013 22:49:31 schreef Kareltje:
er staat nog 1 Elektor funktiegeneratortje en 1 kleine Philips labvoeding.

Volgens mij weet zelfs jij niet exact wat er nog staat, misschien komt er onder een laag apparatuur nog wel een andere laag tevoorschijn >:)

Bedoel je met die kleine Philips labvoeding dat grijze torentje (bekend van menig natuurkundepracticum op de middelbare school)? Want die is al weg.

If you want to succeed, double your failure rate.
Schimanski

Golden Member

Ik denk dat Helenaveen deze keer nog niet gaat lukken. Daar moeten eerst wat caravans uit en dat zal pas voorjaar/zomer worden. Maar de bedoeling is dat spul van Helenaveen verhuist naar Deurne, maar daar moet dan eerst plaats worden gemaakt dus allemaal veel kopen in Deurne :+ In Helenaveen ligt ook niet zo heel veel interessants (veel antenne's, 1 kuub printplaat, wat los mechanisch spul, pallet ladenkastjes met onderdelen) Het is al eens eerder gezegd, het leuke spul is in Deurne.

Ik weet dat er in Helenaveen nog wel prof. lab.voedingen (ik meen Systron Donner) liggen 0-70V / 0-1,5A maar bij het testen gaven 3 van de 5 al problemen dus die zijn niet plug-en-play.

Zenders: Er is nog veel CB spul, 2mtr apparatuur (Yeasu, Kenwood, Condor, ook Condor draagsets en desktop-sledes), een niet werkende Collins transceiver (synthesizer doet 't niet, waarschijnlijk moet al het tantaal en andere C's vervangen worden), buizenversterkers (Philips, Geloso), Voedingen (waarschijnlijk 12V en veel amp. ,moet nog getest worden), boeken en heel veel onderdelen (C's, R's, tor, IC, schakelaars, chassisdelen, lampjes, relais, pluggen, enz. enz. enz.)

Prijzen: Er wordt niet per stuk geprijst. Je zoekt wat je leuk vind bij elkaar en daar wordt dan een totaalprijs voor bepaald. Tot nu toe alleen tevreden klanten :)

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Op 9 januari 2013 07:48:39 schreef Jochem:
[...]Volgens mij weet zelfs jij niet exact wat er nog staat, misschien komt er onder een laag apparatuur nog wel een andere laag tevoorschijn >:)

Bedoel je met die kleine Philips labvoeding dat grijze torentje (bekend van menig natuurkundepracticum op de middelbare school)? Want die is al weg.

Qua apparatuur zal Deurne niet meer voor verrassingen zorgen (denk ik) GuidoB heeft inmiddels ook de onderste lagen weten te doorspitten.
Hooguit in het linker voorste hoekje, en helemaal achterin de onderdelenloods zou mij nog enigzins kunnen verrassen.
Als ik echt nog verrassingen tegen zou kunnen komen, dan is het wel in Helenaveen, diegenen die daar zijn geweest weten wel waarom :)

Die 2 voedinkjes... http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pe1514.jpg http://www.uploadarchief.net/files/download/resized/pe1509.jpg
Eentje hiervan is zeker weg, die heb ik zelf verkocht, maar weet zo niet meer welke (ik dacht die PE 1509)
De andere heb ik niet zien gaan, maar sluit het ook niet uit.

@Schimanski: prima uitleg! niets meer aan toe te voegen.

Ik weet dat er in Helenaveen nog wel prof. lab.voedingen (ik meen Systron Donner) liggen 0-70V / 0-1,5A maar bij het testen gaven 3 van de 5 al problemen dus die zijn niet plug-en-play.

Desiree dacht dat dit de enige 5 waren, maar ik was de eerste keer helemaal achterin 'geklommen' en daar stond een pallet met +/- 20 stuks van deze voedingen.(of meer)
Eentje heb ik ooit aan iemand verkocht.
Hiervoor moest ik ook een 2de uit de loods halen.
Het eerste exemplaar gaf ook problemen, die gaf een min. spanning van 7V.
Helaas heb ik er geen foto's meer van, die zullen nog wel ergens op m'n gecrashte HD staan.

Hoeben

Golden Member

Liggen daar ook grotere aantallen IC's? Ik koop en verkoop die. Maar met kleinere aantallen zijn amateurs blij, hoef ik dan niet.

voedingen, transformators en buizenversterkers en dergelijke klinkt erg spannend :) ik weet alleen niet goed of ik zou kunnen, doordeweeks zit ik met studie en in het weekend moet ik vaak werken. meestal weet ik pas 1-2 weken vantevoren of ik tijd/vrij heb.

Liggen daar ook grotere aantallen IC's?Ik koop en verkoop die.

Vraag me af of dat de bedoeling is, om deze spullen straks weer op marktplaats tegen een fors hogere prijs terug te zien ...

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Op 9 januari 2013 19:09:14 schreef Roland van Leusden:
[...]

Vraag me af of dat de bedoeling is, om deze spullen straks weer op marktplaats tegen een fors hogere prijs terug te zien ...

Dit is niet de bedoeling, en wil het graag onder de amateurs houden.
Tenzij je een goed bod doet op de hele loodsinhoud >:)

Hoeben

Golden Member

Roland,

Ik ben wel elektronicus en knutsel ook flink wat.

Maar ik ben geen marktplaats sjachelaar. Ik koop grotere voorraden oudere componenten waar niet meer aan te komen is en verkoop die aan bedrijven, industrieel. Ik heb veel klanten die vaak een groot probleem hebben als ze een oudere serie pcbs niet kunnen produceren. Tegenwoordig kan een component binnen een paar maanden zelfs obsolete worden en is de hele markt een half jaartje later leeg.

Ook heb ik klanten die het wel aan zagen komen en daarom zeer grote hoeveelheden componenten hebben ingekocht. Die later dan overblijven. Ik help ze die weer te verkopen.

Hier is niets mis mee, het is zelfs de ultieme recycling. Maar absoluut geen marktplaatsgerommel. Wat ik doe met wat in mijn ogen "rommel" is maar wel leuk voor de amateur: ik verkoop dat op radiomarkten tegen heel interessante prijzen. Iedereen blij.

Handel in obsolete componenten is absoluut nuttig werk, het lijkt me dat het werken met losse groepjes liefhebbers op een gegeven moment niet meer zo zal lonen en dat Kareltje de boel dan graag in grotere partijen of in zijn geheel ziet vertrekken, dus daar liggen wel mogelijkheden vermoed ik...

(maar natuurlijk niet v'o'or de komende sessie >:))

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Schimanski

Golden Member

Ik denk dat er v.w.b. Hoeben betreft zeker wel mogelijkheden zijn. Het is uiteindelijk wel de bedoeling dat de loodsen leeg komen en een klein beetje van de investering van Desiree's vader terugkomt. De huidige inkomsten zijn in ieder geval al leuk omdat daarmee ook de maandelijkse huur van de loodsen betaald kan worden.

Dat CO meeprofiteerd van het aanbod in Deurne is erg leuk voor de members en uit de reacties blijkt ook dat het zeer op prijs gesteld wordt. Maar het is uiteindelijk niet de bedoeling dat Deurne een langlopend onderdelenmagzijn wordt voor CO members. Voorlopig zal er wel worden doorgegaan met de Deurne sessies maar als uiteindelijk iemand een reëel bod doet op alles, of als alle krenten uit de pap zijn en niemand meer interesse heeft zal het toch over zijn.

Ik denk dat de discussie met Hoeben niet hier op het forum gevoerd moet worden. Het is iets tussen evt. koper en verkoper. Ik raad Hoeben dan ook aan om per mail in contact te treden met Kareltje. Via hem kan dan het contact met eigenaresse Desiree gelegd worden.

En nog voor de duidelijkheid: Mijn rol in deze is dat ik Karels lieftallige assitente ben, en voor Desiree optreed als adviseur.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Als het in een weekend valt zou ik ook graag een langs willen komen (en naar dat flip-klokje zoeken). Het gat in mijn bankrekening is weer bijna gedicht dus kan ik binnenkort weer iets uitgeven.

Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!

Ik heb ook een keer interesse om wat leuks op te snuffelen :).
Gelukkig is het niet al te ver weg.

De eerstvolgende loodsbezoek is gepland op Zaterdag 2 Maart of 9 Maart (onder voorbehoud.
Lokatie Deurne (Nbr.)

@Hoeben: als je ook interesse hebt om een keertje te komen kijken, altijd welkom.
Je krijgt dan ook een betere indruk waar we over praten.
Ik kan zowieso niet van hieruit zeggen welke ic's er nog liggen, en in welke hoeveelheden, dat is toch zelf beter te beoordelen.

@Benadski: Ik wil je wel op de lijst zetten?
@Teuno: bij deze.

Op 10 januari 2013 12:29:12 schreef Schimanski:
En nog voor de duidelijkheid: Mijn rol in deze is dat ik Karels lieftallige assitente ben, en voor Desiree optreed als adviseur.

Altijd leuk een lieftallige assistente te hebben, maar eentje met een baard....? ;(

elmowww

Golden Member

Ik ben ook nog steed geïnteresseerd om in Deurne te komen kijken indien mogelijk.

PA0EJE - www.eje-electronics.nl - e.jongerius[aapje]eje-electronics.nl - EJE Electronics - Elektronica/firmware ontwikkeling

Dit topic is gesloten