Heb ik bij 3 accud gehad, twee minder dan een jaar oud en de originele fabriek-af. (bmw R1150RT, Honda GL1800) weken lang goed en dan bv stoppen om te tanken en accu leeg, of 'savonds naar huis en leeg, de week erna probleemloos.
Bij een oude laro, zelfde verhaal, toen ging nieuwe accu defect, oude er weer een voor nood. Helaas staat de uto al drie jaar stil vanwege pingelen wat ik niet vind door mijn lichamelijke gesteldheid, maar voor de winter starte ik hem nog even, de accu was zeker een half jaar niet bijgeladen. Maar deed het gewoon. Is zeker 10 jaar oud.

Ik denk dat het gevallen van een los of brak contact intern is. Niet van chemisch op zijn of puin van de platen onderin wat kortsluiting geeft. Daarvoor waren die twee te jong, begon al na een paar weken. Accu teste ged bij de dealer, geen lekstroom in de motor, dynamo goed ect. Zelfs de draadboom bij de GL was vervsngen. Ik zei dat het de accu was, uiteindlijk kreeg ik gelijk ( na 3 maanden tobben)

Accu zo dood als een pier natuurlijk,

Is dat natuurlijk? Als het een mooie zomer is, dan staat wordt mijn vierwieler ook wel ingeruild voor een tweewieler. En staat dan ook wel eens 2 of 3 maanden stil zonder aandacht te krijgen. Tot op heden altijd zonder protesteren op eigen kracht weer weg gekomen... Laatste keer was 2011 en de accu is van 2004... (en zit er nog steeds in!)

Even een update. Vandaag de optimate 100 Ah accu weer eens gemeten. Hij heeft nu zo'n anderhalf jaar aan de desulfator gehangen en iedere dag een paar uur aan een lader.

De open klem spanning zonder desulfator, was na een aantal uur staan zonder lader maar met desulfator, 11,9V (dus de open klem spanning gemeten zonder desulfator)De impedantie op 1 kHz was : Z=(0.18+0j), 4x zo hoog als een splinternieuwe (die was 44 mOhm)

Van de week ga ik nog wat load testen doen. Ik ben benieuwd, deze accu, zoals je in eerdere posts kunt lezen, liet zich totaal niet meer opladen en kon ook geen stroom meer leveren. Hij was echt dood.

In theorie zou hij nu dus 66A moeten leveren bij kortsluiting. Dat ga ik dus maar niet proberen.

Op 19 januari 2014 23:37:46 schreef fred101:
Hij heeft nu zo'n anderhalf aan de desulfator gehangen

Anderhalf wat? Uur? dag? Week? Maand? Jaar?

De open klem spanning zonder desulfator was ..... maar met desulfator 11,9V

Zonder of met desulfator?

Fred studeert voor politicus :+

Geachte leden van de CO kamer:
Ik heb het aangepast. Anderhalf jaar, twee komma's en een verduidelijking.

Hij is heeft eerst een tijdje zonder lader maar met desulfator gestaan. Dat kost dus wat lading.

Toen ging ook de desulfator er af en heb ik de open klem spanning gemeten. Als de desulfator er nog aan zou hangen was het geen open klem spanning geweest ;-)
Maar je hebt gelijk het stond er wat vreemd.

Een tijdsduur zonder grootheid erbij is in een aflevering van een Amerikaanse tienercomedy ook wel eens als running gag gebruikt. Ik bewonder de schrijvers van dat soort spul altijd om hun vindingrijkheid.

Het script van de big bang theorie gaat naar een natuurkunde professor die dan het script krijgt. ipv een tekst staat er dan [something technical] en hij mag dat invullen. De formules op de white boards en andere dingen worden ook door hem verzorgt. Hij heeft zo ook een keer als grapje de antwoorden van een examen er op gezet (wat natuurlijk na het examen werd uitgezonden)

Best knap wat die acteurs doen. Dat zijn soms pittige stukjes tekst die ze er soms er uit moet gooien.

Ze maken ook wel eens foutjes, er staat in en van die kamers een HP scoop uit de jaren 50/60, lijkt op een 122 en deze staat volgens mij op zijn kop ;-)

Dat doen ze met opzet, zodat scoop geeks als jij er weer over praten ;).

Zelfs een leek kan letters en woorden op die scope zien, dus ik vrees dat Henry gelijk heeft :)
Welke aflevering was het? Ik zit nu bij S05E11 (ik kijk ze tijdens de saaie ritten op de hometrainer), dus misschien ben ik inmiddels al te ver om er op te gaan letten?

De impedantie op 1 kHz was

Is dat frequentie afhankelijk? Ik vind eigenlijk de impedantie op 1kHz niet zo interessant. Op 1Hz (of eigenlijk: DC) wel.

Maar goed, toch wel benieuwd naar het resultaat. En of zo'n desulfator nou echt werkt...

Energie rekening meegerekend :p ?