Voor een project moet ik een -15,0,+15 volt hebben (zoals een labvoeding) voor me schakeling voor een paar LM411.. en TDA2030..

Weet iemand een IC waarmee dat kan

LM411 ? bestaat die ?

Je eindtrappen hoef je niet gestabiliseerd te voeden ( dus doet men dat ook niet )

sorry LF411

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (90%)]

dat zou inderdaad mooi moeten werken

Ik vind een boek slecht als ik binnen een bladzijde een fout vind. Ik vind een website slecht als ik binnen een paar seconden een fout zie.

In het tweede schema is ie even de buffer elcos vergeten. (maar verder is het eigenlijk helemaal prima hoor!)

Nou heb ik zelf een trafo uit een halogeen lamp gehaald maar deze heeft maar tweee aansluitingen! Hoe zit dat dan met de "0" ?
Tlijkt me ook dat ik hiermee de lm'etjes niet voldoende kan voeden klopt dat?

Heb ik echt een trafo met middenaftap nodig?

meet eerst maar eens de spanning die die trafo afgeeft.

dan weet je al snel genoeg of deze geschikt is

[Bericht gewijzigd door timberleek op (80%)]

Op 6 juni 2011 08:38:18 schreef melkpak1:
Heb ik echt een trafo met middenaftap nodig?

Nee, en denk daar maar eens over na.

Halogeentrafo: Eerst even meten want het kan een verrassing opleveren.

Op 6 juni 2011 10:14:15 schreef Henry S.:
Nee, en denk daar maar eens over na.

Oei, ik wilde hem bijna inschieten, maar ik zie net op tijd dat hij in schoolvragen staat.

Wel even uitgaan van een gewone gewikkelde trafo waar AC uit komt. Dan heb je niet persé een center-tap nodig, je zult iets magisch met je gelijkrichting moeten gaan doen.

o dat valt mij nu ook pas op...
zal ik dan maar een stuk uit mijn reactie halen?

[Bericht gewijzigd door timberleek op (45%)]

Daar kan wel een stukje uit, maar zal al te laat zijn.

Nah... CO stuurt een mailtje met: "Er is een nieuw bericht, click hier om het te bekijken". Er is andere forum-software die de eerste reactie ook meteen meestuurt in het mailtje. Heeft ook wel wat. :-)

Maar goed... Middenaftap: niet nodig. Nadenken en evt. googelen. Halogeentrafo: Ik verwacht 12V, maar er zijn mensen hier die verwachten dat je voor verrassingen kan komen te staan. Ik weet nog niet wat (maar ik heb wel zo'n vermoeden).....

@rew: je kent ze wel, van die compacte halogeen "trafo'tjes" die niets wegen...