McDuff
Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.
Kreeg de laatste kleine zending keurig netjes in een doosje dat door de brievenbusopening past, prima verpakt in aparte plastic zakjes] alleen jammer dat van 4 dezelfde condensatoren er twee van
100nF bij zaten ipv 150nF.(ze leken qua vorm wel heel erg op elkaar)
Maar ja, wie daar over valt.......
Verder niets dan lof.
Mac.
@Watchout3 welke func heb je? ik kan hem niet gevonden krijgen.
deze: klik
Volgens de specs kan ie tot 5MHz, maar door men examens heb ik nog geen tijd gehad om hem eens deftig te testen. Tevens speel ik met de gedachte om er een buffer achter te plaatsen zodat hij wat fool-prover word 
Hij word geleverd zoals je hem op de foto's ziet (ik had er zelfs nog zo'n universele stekker bij) maar ik denk dat ik de adaptor ga slopen en bij inbouwen (en er dan een eurostekker op plaatsen
)
Tinus016
www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!
Dit keer goede service. Veel klein spul besteld voor mijn nixieklok in wording (hoogspannings torren, wat Ctjes en een hoop ander klein grut).
Donderdag avond besteld, zaterdag middag in huis. Alle onderdelen/waardes correct, dus niks op of aan te merken dit keer.
had mijn bestelling zaterdag ook ontvangen, duurde iets langer omdat er wat componentjes nog niet binnen waren geen probleem. Op verzoek ook naar mijn weekend adres verstuurd.
Goede communicatie.
Helaas 10 polige bandkabel connectortjes geleverd ipv 16 polige, maar dit wordt vast netjes opgelost.
Ik heb zelf een webshop en begrijp de maatregel van Dick best wel wat betreft het versturen via brievenbuspost.
Er zijn erg veel klanten waarvan ik zeker weet dat ze ook niet altijd helemaal eerlijk zijn.
Als je dan heel coulant gaat doen is dat in eerste instantie goede reclame maar voor een andere groep mensen een signaal van hier kun je de boel belazeren!
Vooral als dit op internet komt te staan zien dit soort personen dit als een kans weer eens iets voor niks te krijgen.
basz
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
@potenza: klopt je hebt gelijk. Heel vaak krijgt de post de schuld maar er zijn ook genoeg mensen die het gewoon proberen.
Vandaag kwam mijn bestelling van Dickbest weer binnen. De 10uf en 4,7uf elco's zaten bij elkaar in inclusief eentje van 2,2??????(die had ik dus niet besteld). Maar ach zelf weer even sorteren is niet zo enorm veel moeite
Sjoerd Kreyns
Golden Member
SMD weerstandjes zoeken in grijze vloerbedekking is ook een uitdaging ... 8*1=255 ... Het nadeel van ruimte: Als je het hebt, staat het binnen de kortste keren weer vol.
Keramische condensatoren die bij elkaar zitten is veel leuker! Gelukkig heb ik hier nooit last van gehad.
Jochem
If you want to succeed, double your failure rate.
Een stuk of 10 a 20 prima afleesbare (niet-smd) elco's bij elkaar is natuurlijk geen enkel punt, dat moge duidelijk zijn.
Tinus016
Turbokeu
Golden Member
I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Op 24 augustus 2011 16:31:37 schreef Henry S.:
Minder leuk als het een paar honderd zijn...
Is o.a. het geval met de elco-kitjes (125 stuks/10 waarden) van Velleman.
Op 24 augustus 2011 17:04:23 schreef Tinus016:
Ja, maar dan zijn, zijn zakjes weer te klein. Dus dan moet hij het wel apart houden.
Bij kleine 5*11mm elco's valt dat best nog tegen, past nog best veel in een zakje.
Maar zoiets doe je gewoon niet, het staat heel onprofessioneel. M'n lokale winkel weet ook dat je bepaalde dingen niet gaat mixen.
[Bericht gewijzigd door Henry S. op (14%)]
Tinus016
Daar zit ook weer wat in Henry. Ik zat even aan grote condensatoren te denken. En ik praat het ook niet goed, want het is een kleine moeite om het in aparte zakjes te doen. je moet immers toch de order bij elkaar zoeken.
Het zou misschien eens slim zijn dat ze dit topic een beetje bij hielden, lezen en dan al dan niet een reactie er op posten en hun lessen er uit trekken anders blijft het zuren. En raken ze op den duur klanten kwijt. Het is leuk dat ze goedkoop zijn maar als je dan idd 100 ctjes op waarde moet uitzoeken terwijl ze niet eens uit zoon "Grap-Bag" komen dan kan ik me voorstellen dat je het wel even bij een ander gaat proberen.
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Persoonlijk vind ik de leveringen van de smdshop heel mooi wat verpakking en aanduiding betreft. Maar daar kruipt tijd en geld in. En het aanbod is beperkt, wat het verwerken van bestellingen wat eenvoudiger maakt.
Hoe dan ook, ik had de indruk dat Dick van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in de avond aan de slag was, ook in het weekend. Allemaal mooi voor de klanten, maar zelf zou ik het er niet voor over hebben...
De SMD shop gebruikt buisjes, heel netjes (laat ik net wat nodig hebben).
Het bijelkaar gooien van stripjes met SMD componenten is opzich niet erg, zolang elk stripje maar goed gemerkt is.
Deze waslijst van VAkits zat in 1 doosje maar was prima te sorteren, de prijs is er ook naar.
Ik heb het al gehad dat ik een verkeerde waarde componenten heb gehad maar na een mail direct het juiste onderdeel gekregen.
En snel, wat ik niet kan zeggen van VOTI (5 weken van betalen tot ontvangen).
nulzeventig
HF virus is hier aanwezig!
Sinds de bezuinigingen bij TNT post wil ik best wel geloven dat er vaak post zoek gaat. Ik heb er een tijd als postbezorger gewerkt, nou nou... sinds dien snap ik waar al mijn verloren post heen is gegaan. Volle tassen met post die niet eens bezorgd werden, of gewoon ergens in een hoek verwaarloosd zijn verstopt. De meeste bezorgers kan het helemaal niks schelen omdat ze echt zwaar onderbetaald worden, je krijgt maar uitbetaald voor 3 uurtjes. Als je er langer over doet (wat altijd het geval is) dan doe je dat in je vrije tijd.
Ik heb de laatste tijd veel besteld bij Dick Best, nergens over te klagen. Ik heb een aantal weerstanden per 100 besteld, op een paar zakjes stonden de waarden er wel op en op de andere weer niet. Niet echt bepaald een klaagpunt voor mij. Ik ben al blij genoeg dat het supersnel aan komt.
Met SMD heb ik nog helaas geen ervaring, het lijkt me wel irritant om SMD weerstandjes te sorteren (DAN is het wel een klaagpunt
)
Wouter van Ooijen
Wouter van Ooijen: VOTI webwinkel, docent HvU (Technische Informatica); C++ on mictrocontrollers blog
Op 24 augustus 2011 21:26:27 schreef chrome:
En snel, wat ik niet kan zeggen van VOTI (5 weken van betalen tot ontvangen).
Ik hoop dat dat in de vakantie tijd was?
vandaag de verkeerd geleverde bandkabel connectors alsnog keurig ontvangen. Daar valt dan weer niets negatiefs van te zeggen. Het scheelt hunzelf alleen een hoop werk en onnodige kosten denk ik als de controle ietsje verbeterd wordt.
Op 25 augustus 2011 12:08:58 schreef Wouter van Ooijen:
[...]Ik hoop dat dat in de vakantie tijd was?
Maart, April dus ik denk het niet.
falaigai
Leren kan je alleen maar door te Doen
De site van EOO is veranderd .
Nu wilde ik bestellen maar nu moet ik blijkbaar EERST betalen en dan pas word m'n order verwerkt ?
Open (Nieuw Order) - Order werd gecreëerd en de betaling wordt afgewacht voor verdere actie wordt ondernomen. Dit order wordt automatisch geannuleerd als de betaling niet binnen een bepaalde tijd wordt uitgevoerd.
In behandeling - Betaling werd al dan niet gedaan of het order werd nog niet verwerkt.
Verzonden - Order werd betaald en verstuurd. Goederen zullen dadelijk aankomen. Traceerinformatie is mogelijk beschikbaar.
Afgehandeld - Order werd geweigerd. Meer informatie is beschikbaar in de ordernota.
Fraudecontrole mislukt - Betaling van het order raakte niet door de externe/interne fraudecontrole.
Geannuleerd - Order werd geannuleerd. Redenen voor de annulatie worden in uw ordernota weergegeven. Opmerking: orders die binnen een bepaalde periode niet betaald werden, worden automatisch geannuleerd
Nu wilde ik bestellen maar nu moet ik blijkbaar EERST betalen en dan pas word m'n order verwerkt ?
Samen met de aangepaste verzendkosten voor mij ook niet meer. Het wordt voortaan weer Conrad.