Leveringen Dick Best

Dit topic is gesloten

Hebben er meer mensen tegenwoodig problemen met leveringen van dick best? Ik heb nu al een paar keer dingen besteld en dan komt de levering,en blijkt dat niet alles erbij zit of verkeerd is.
Nu is dat geen probleem maar vind dat wel vreemd dat ze bijna terug typen dat als het aangevinkt staat het er toch echt bij hoord te zitten??? Of ik voor 50cent iemand ga oplichten.Ik neem aan dat als iemand meld dat het er niet bij zit of verkeerd is geleverd dat iemand dat niet voor niets doet.
Wie heeft hier ook ervatingen mee? Vind het wel jammer dat zo wordt gereageerd.
Bij veel andere bedrijven kan het wel gewoon kloppen.

bij mij gaat het helaas de laatste 4 bestelling ook al telkens iets verkeerd. Soms worden de onderdelen wel geleverd maar in een andere behuizing dan besteld. Soms krijg ik 10 100nf condensatoren ipv 100. Dat soort dingen. Na een mailtje en een eventuele retourzending wordt het wel weer telkens netjes opgelost.

Maar echt handig is het niet nee........

Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl

Tsja, Dick Best is Dick Best niet meer. Waar Dick zelf mi nogal makkelijk was, trekt de nieuwe eigenaar de teugels strakker aan, zie onderstaande voorbeeld:

Helaas blijkt briefpost zijn bestemming te vaak beschadigd of helemaal niet te bereiken. Wij aanvaarden dan ook geen aansprakelijkheid meer voor als brief verzonden bestellingen.

Juridisch klopt dit mi niet, maar da's een andere discussie. Ik heb in het verleden van Dick ook wel eens uitgesoldeerde displays ontvangen, terwijl dat er niet bij stond op de website. Vanwege de lage prijs accepteer je dat dan.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
EricP

mét CE

Klinkt alsof ze bij de grote C in de leer zijn geweest :)

Hier meerdere malen de verkeerde attiny45 (PU ipv AU) versie geleverd gekregen, zelfs na mailtjes weer de verkeerd. Na derde keer ging het eindelijk goed. Maar was wel eerst maand, daarna gaat het bij mijn goed.

Oude dick deed zijn uiterste best soms zoveel dat het hem begon op te breken, huidige eigenaars lijken het iets minder fanatiek te zijn dan de oude eigenaar. Oude dick loste alle fouten gelijk op en nam het voor zijn eigen rekening, wat uiteraard ook de juiste manier is als winkel zijnde, of moet bewijs zijn dat het anders is. Immers kan hij niet bewijzen dat het erbij zat, of moet foto's of filmpjes gaan maken van alle verpakkingen. Zolang hij niet kan bewijzen dat het geleverd is ligt de verantwoording bij de verkoper, koper kan immers geen bewijs leveren van iets wat niet geleverd is.

Dat wat de nieuwe dick nu doet verantwoording bij de koper leggen van niet geleverde artikelen is volgens mijn nog geen eens wettelijk correct?

Om het even positief te houden: Het assortiment is er wel flink op vooruit gegaan!

Waarrschijnlijk hebben ze spullen van Stuut & Bruin overgenomen, ik kreeg laatst NE555 van Dick met datumcodes uit de 80'er jaren...

Transistoren & IC's die ik vorige jaar tijdens de uitverkoop bij Stuut & Bruin kocht zijn ook uit die jaren.

<edit> Feedback in shopreview gezet.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Dit topic is zeker niet om dick best in een kwaad licht te zetten.Maar vind het wel jammer dat het eerst eigenlijk altijd klopte en nu steeds vaker niet klopt.
Ze kunnen je hele bon aanvinken maar als het niet in de doos zit kan ik het er niet bij toveren.En sommige dingen zoals ic's betel ik omdat ik die op dat moment nodig heb en als die er dan niet bij zitten sta ik stil.
Anders zou ik gewoon de 50cent eraf halen en de rest gewoon betalen.En ze worden dan alsnog wel geleverd maar het is niet de eerste keer dat het fout is gegaan.

De "nieuwe" Dick Best is opzich nog steeds prima, uiteindelijk is alle waar naar z'n geld. Waar een Digikey , Farnell of Mouser perfect zijn betaal je daar ook voor. Als er bij Futurlec (thailand) wat mis gaat ben je ook een aantal weken en emails verder voordat het opgelost is.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Heb ook al in 2 verschillende zendingen onderdelen gehad waarvan de waarden niet correct waren; het leek zo op het oog te kloppen maar bij nadere controle bleek bijv. van 4 condensatoren van dezelfde waarden besteld, er twee in het
zakje van de juiste waarden te zijn, de twee andere waren iets lager in waarde maar ze leken heel erg op elkaar. Wel als correct zijnde afgevinkt op de factuur!
Nu ga ik niet zeuren voor een paar centen en het is geen onoverkomelijke ramp maar bij twee verschillende bestellingen achter elkaar?
Misschien zijn het 'groei'stuipen en ik hoop dat er verbetering in komt; ik wacht liever wat langer op een bestelling
die correct is want ze zijn wel supersnel moet ik zeggen; of misschien iets té snel?
Mac.

Zomaar een gesprongen zekering vervangen maakt vaak meer kapot dan je lief is. We zullen er even naar kijken heeft meerdere betekenissen. Elektronica is niet eigenwijs: mensen die het niet kennen zijn dat vaak wel! Kortsluiting is bij mij: samen roken.

Vorige maand een bestelling gedaan , deze betaald .
Daarna nog een bestelling gedaan ,deze ook betaald alleen per abuis de vorige rekening nog een keer betaald .
Toen ik erachter kwam heb ik onmiddellijk een mailtje gestuurd , er werd echter gezegd dat ze het niet 2 x gestort hebben gekregen.
Voor de goede orde heb ik de 2 de bestelling nu juist betaald .
Maar van die dubbele betalling heb ik niks meer gehoord terwijl mij lijkt dat dit toch wel opvalt als je de boekhouding doorneemt.
Ik vind dit jammer dat het zo gegaan is , het vertrouwen is wel wat minder nu

Hier ook problemen gehad in de nieuwe situatie. Via mail iets besteld buiten het normale assortiment (ze gaven zelf aan dat dat geen punt was). Netjes vooruitbetaald, waar ik me wat bij kon indenken omdat ze het voor me gingen bestellen.

Ik hoorde helaas nooit meer wat van ze, dus op een gegeven moment gevraagd hoe lang het nog duurde.

Ze konden er niks van in de computer terugvinden (misschien omdat het alleen via mail gegaan was?)
Later hebben ze aan 'de collega die dat had behandeld' nagevraagd hoe het zat, en dat was volgens hem wel naar mij verstuurd. Goed geheugen??

Ze gaven de TNT post mooi de schuld en verwezen naar het zinnetje op hun homepage (nooit gezien, want ik bestelde via email, daarbij is het absoluut niet rechtsgeldig).

Maar dus niks gekregen, en ik mocht mooi voor de 2e keer weer gaan betalen. Wat heen en weer gemaild over korting, en uiteindelijk minder betaald, maar het was nog steeds een extra bedrag wat ik erbij moest overmaken.

Mailverkeer gaat erg traag en moeizaam, en ook werd er nooit meer gereageerd op mijn email dat TNT eigenlijk altijd goed bezorgt, OF dat het retour afzender gaat, maar dat ze de 2e poging voor de zekerheid naar mijn werk konden sturen, omdat dat bij een bedrijfsadres misschien vaker goed gaat.

Na een poos kwam het ineens alsnog op m'n HUIS-adres aan. WEKEN na m'n eerste bestelling dus (en het had redelijk haast...)

Ik heb dit alles nooit zo geopenbaard, maar nu ik dit allemaal zo lees hier, kun je wel concluderen: dick best is dick best niet meer...

If you want to succeed, double your failure rate.

Mijn ervaring is ook dat het minder is geworden. Ik had wat SMD transistors en fetjes besteld. Zitten alle types in hetzelfde zakje zonder een labeltje. Dan kun je zelf gaan lopen uitzoeken welke je hebt gekregen. En het bleek dat één type zelfs niet klopte. Mailtje gestuurd, maar na een week nog geen reactie. Heel fijn.

Ach, ze zijn nog maar net begonnen en we oefenen ook nog een beetje druk uit op dit forum, dus dat komt wel goed ;)

Ik snap de problematiek van het kwijt raken wel, maar verstuur dan met track en trace. Bij DHL4You kan dat voor 4,50 en als bedrijf krijg je ongetwijfeld nog betere prijzen bij volumes. Als ik via MP of CO iets verkoop verstuur ik het ook via hun, scheelt een hoop potentieel geneuzel achteraf.

Bij het verkeerd / niet leveren moet een bedrijf coulant zijn en het gewoon kostenloos na zenden.

It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.

Hier ook al 2 keer problemen gehad met de nieuwe eigenaar. Een keer heb ik de verkeerde shunt gekregen (330mOhm besteld, 33mOhm gekregen...). Gevolg daarvan was dat ik mijn zelf-geëtste CO labvoeding had opgeblazen (ach ja, nieuwe tor + gelijkrichter en het was weer goed).

Een andere keer had ik 5 maal de BS170 besteld. Ik had echter 3 maal BS107 en 2 maal de BS170 ontvangen (was niet zo'n ramp, had er eigenlijk maar 2 nodig, maar ik bestel altijd extra).

Verder lijkt de afhandeling een stuk minder snel te gaan dan met de oude dick. Bestelling donderdag ochtend geplaatst en pas maandag verstuurd. Kan natuurlijk druk zijn, maar vroeger was alles de volgende dag al onderweg.

Ik heb beide gevallen maar niet gemeld omdat ik de nieuwe eigenaar een kans wil geven. Ik kan me voorstellen dat het niet eenvoudig is om een complete voorraad van iemand over te nemen die volgens een bepaald systeem georganiseerd is. Ging ook over kleine bedragen (shunt was 40 cent en over die transistoren praat ik niet eens over...).

Maar goed, dickbest blijft nog steeds mijn nummer 1 hobby leverancier. Hij heeft componenten tegen zeer lage prijzen. Soms ook wat exotisch spul wat andere shops niet hebben.

komt wel goed hoor, denk ik

[Bericht gewijzigd door jokker op maandag 8 augustus 2011 16:08:20 (75%)

Heb vorige week vrijdagmiddag wat besteld wat zaterdag netjes in de bus zat. Er miste 2 koellichamen wat ik zaterdag gemaild heb, daar maandag mail van gehad en die lagen dinsdag ook in de bus.
Vond het aardig snel gaan

De melding op de homepage dat een gewoon briefpakketje problemen op kan leveren klopt.
Maar als het zo is verzonden en je krijgt het niet heb je als klant geen poot om op te staan want je kunt niet bewijzen dat je het niet hebt ontvangen.
Treurig maar waar. Zo ben ik in het verleden al wat spullen kwijtgeraakt. Heb toen met de verkopers besproken dat ze een zogenaamde navraag indienden. Leverde natuurlijk geen fluit op 'het heeft geen track&trace nummer, dus we kunnen niets voor u doen'.
Let op dat zelfs de goedkope versie van een pakket met track & trace door TNT niet verzekerd is, dan moet je een duurdere optie kiezen.

Just find out what you like and let it kill you
Henry S.

Moderator

Juist voor dit soort dingen kan je de shop beoordelen: http://www.circuitsonline.net/shops/view/153

En waarom staan de negatieve ervaringen daar nog niet in?

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
maartenbakker

Golden Member

@hadv: en zonder verzekering levert een navraag naar een pakketje dat wel tracktrace heeft alsnog niets op, behalve een standaardbriefje waarin staat dat de ontvanger wel gefraudeerd zal hebben omdat tracktrace meldt dat alles aangekomen is, en dat je de volgende keer maar verzekerd moet verzenden (alsof dat helpt tegen frauderende bestemmelingen).

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 8 augustus 2011 14:32:04 schreef 19roland70:
Vorige maand een bestelling gedaan , deze betaald .
Daarna nog een bestelling gedaan ,deze ook betaald alleen per abuis de vorige rekening nog een keer betaald .
Toen ik erachter kwam heb ik onmiddellijk een mailtje gestuurd , er werd echter gezegd dat ze het niet 2 x gestort hebben gekregen.
Voor de goede orde heb ik de 2 de bestelling nu juist betaald .
Maar van die dubbele betalling heb ik niks meer gehoord terwijl mij lijkt dat dit toch wel opvalt als je de boekhouding doorneemt.
Ik vind dit jammer dat het zo gegaan is , het vertrouwen is wel wat minder nu

Kopie van je bank afschrift met aangetekende brief versturen. Werkt geheid. Zo niet... rechts bijstand.

www.tinuselectronics.nl Because DIY Electronics Matters!!!!

Ik heb nog geen problemen gehad bij de nieuwe eigenaar. Tot nu toe werd alles netjes verpakt en super snel verzonden. Ik had alleen een paar verkeerde elco's besteld, volgende dag gelijk de goede besteld.

Maar nu met de nieuwe eigenaar ruiken de componenten tenminste niet naar tabak (of zijn jullie dat soms vergeten??? :+).

HF virus is hier aanwezig!

behalve een standaardbriefje waarin staat dat de ontvanger wel gefraudeerd zal hebben omdat tracktrace meldt dat alles aangekomen is

Juist, ja. En als je dan het ontvangstbewijs op hun webstek bekijkt, zie je dat de TNT-bezorger doodleuk "OK" heeft neergepend op de plaats waar je handtekening moet staan...
Ik heb nog regelmatig nachtmerries van een eerdere ervaring met TNT

Wat de nieuwe Dick Best betreft: nog geen problemen mee gehad. Hoop dat het zo blijft.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Kopie van je bank afschrift met aangetekende brief versturen. Werkt geheid. Zo niet... rechts bijstand.

Helaas kleinere bedragen, dat zijn de meeste bestellingen bij DB. Zijn niet gedekt door de rechtsbijstand verzekeringen.
Je mag ervan uitgaan dat voor een bedrag minder dan zo 'n 250 euro de
rechtsbestand verzekering, de claim niet in behandeling neemt.
Wanneer je geen rechtsbijstand hebt, kun je ook juridische informatie inwinnen bij de jurofoon.

Read the fuc.... manual and read the fuc.... datasheet! {Proton IDE: V2.0.1.2 / Proton Compiler: V3.5.4.5}

Dit topic is gesloten