haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
Mijn fout!
Ik heb hier in het forum wel aangegeven wat ik gepakt heb en wat ik teruggestopt heb, maar vergeten in te vullen in het log *schaam*
Hier staat het in ieder geval:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/message/1382450#1382450
haasje93
Golden Member
If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind of what than is an empty desk a sign?
het doosje gaat morgen weg het lukte vandaag helaas niet meer.
vanwege ziekte. maar morgen gaat hij naar koploper.
haasje93
Golden Member
koploper
17jaar en een beginner
BOX LOG
Doosje aangekomen 
Eigenlijk al een flinke doos! 
Okay dit is er uit:
- 2X van alle ledjes
- rekenmachine zonnepanneeltje 
- 10K Ω variable weerstand
- 3X Philips 470 µF elcos
- 4X keramische "104"
- 2X "kerstlampje"
- 2X 8-segment display
- 1X 1000µF elco
- 1X potmeter 100K
- 2X LDR
- 3X Diode
- 1X elco 1.0F 5.5V
- 4X andere diode
Nog even een vraagje voordat ik er stuff indoe;
Wat doet het "acceleratie demo bordje elektor"?? 
En; wat doet het buisje met een soort "zand?"
Eduard 
haasje93
Golden Member
dat accelerobordje kan je geloof ik op en neerwaardse bewegingen meemaken en dat word dan weergegeven door een printje met ledjes.
dat printje heb ik ongeveer 20 van zat allemaal aan elkaar op elektrolive.
voor mensen die dat printje nodog hebben moeten het ff zeggen.
koploper
17jaar en een beginner
Op 24 mei 2012 22:08:17 schreef haasje93:
dat accelerobordje kan je geloof ik op en neerwaardse bewegingen meemaken en dat word dan weergegeven door een printje met ledjes.
Sorry? ik snap het niet
Wat moet ik doen? En hoe werkt het, en wat is het? 
Eduard 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Dat buisje met "een soort zand" is een buisje met slijppoeder. Ik dacht dat er iets van carborundum of aluminium oxide op stond. In feite is het het materiaal waar slijpstenen van gemaakt worden.
Als iemand de beschrijving van dat acceleratie bordje en liefst ook het schema en de software kan doorsturen houd ook ik me van harte aanbevolen (Ik heb het tweede bordje).
koploper
17jaar en een beginner
Op 24 mei 2012 23:03:29 schreef Tidak Ada:
Als iemand de beschrijving van dat acceleratie bordje en liefst ook het schema en de software kan doorsturen houd ook ik me van harte aanbevolen (Ik heb het tweede bordje).

Maar wat doet een acceleratie bordje dan eigenlijk?
Eduard 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Ik vermoed versnelling meten 
Schijnt ook gebruikt te kunnen worden om schokken te regeistreren en om positie te kunnen bepalen.... [ http://nl.wikipedia.org/wiki/Accelerometer ].
haasje93
Golden Member
Tidak Ada
Op 25 mei 2012 11:54:03 schreef haasje93:
ik zal eerst es uitvogelen hoe en wat, ik heb er ook nog ergens een folder van.
Dan heb je meer dan ik. Als je hem vindt, graag een kopietje (pdf) (zie mijn profiel)
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
waar ik alleen niet zo blij mee ben, is dat ik graag de 8x8 ledbordjes had gewild. en dat ze er volgens de boxlog nog in zouden moeten zitten. maar ze zaten er niet meer in.
haasje93,
Drop mij even een mailtje, dan stuur ik je er 1 op, kun je mij dan zo'n acceleratie bordje sturen ?
haasje93
Golden Member
@ Roland
jebedoelt een bordje dat in het pakket zat?
of zo eentje voor de leds?
@ Tidak Akda
is goed.
ik zal zsm ff kijken.
ik hoop vanavond, en anders morgenavond. (ik ga eerst nog naar
beetsterzwaag)
[Bericht gewijzigd door haasje93 op (45%)]
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
@ Roland jebedoelt een bordje dat in het pakket zat?
Yup, die (8x8 ledmatrix) had ik er ingestopt namelijk, heb er nog een paar hier.
haasje93
Golden Member
@ roland ik bedoelde wat voor printje bedoeldeje van mij?
de hoofdprint of de print waar je de leds op monteerd.
Op 17 mei 2012 22:24:18 schreef BernardV:
Ik weet dat dit niet echt een aanbod topic is, maar heb nog een paar IC's liggen waar ik totaal niets mee doe en ook niet ga doen. Dus bij deze wil ik ze aanbieden en stuur ze kostenloos op als iemand belangstelling heeft:2x UM6522 - Versatile Interface Adapter - datasheet
3x UM6551 - Async communication adapter (eventueel met 1.8432MHz kristal) - datasheet
1x UM6502 - 8bits microprocessor - datasheet
1x FCB61C65L-70P - 8K x 8 Fast CMOS Low-Power SRAM van Philips (quote Hugo) - link (geen DS gevonden)
1x MB8464-15L - 64k SRAM - datasheets
Ik ben wel geïnteresseerd. Ik ben een computertje aan het bouwen en dat komt zeker van pas.
Edit: Ik zag dat er meer met interesse waren. Zij waren eerst en zij mogen het leeuwendeel uitkiezen. Mag ik als laatkomer de restjes oppikken?
haasje93
Golden Member
Op 25 mei 2012 22:05:05 schreef haasje93:
@ keoni29 volgens mij zijn ze allemaal al vergeven.
Vergeven en vergeten.
Roland van Leusden
haasje93
Golden Member
@roland dat is helaas het probleem ik heb er in totaal 2 en een er is een voor mezelf en die andere mist helaas de microcontroller. maar als je wilt kan je die wel krijgen.
Roland van Leusden
Het gaat mij alleen om de sensor, die zonder uC is ok. Drop me even een mail voor het adres.
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (13%)]
haasje93
Golden Member
koploper
17jaar en een beginner
BOXLOG
Sorry voor de late reactie! Ik had het druk met school 
Okay dit is er uit:
- 2X van alle ledjes
- rekenmachine zonnepanneeltje
- 10K Ω variable weerstand
- 3X Philips 470 µF elcos
- 4X keramische "104"
- 2X "kerstlampje"
- 4X 8-segment display