Op 13 april 2004 21:13:08 schreef wintervogel:
Wat kan er allemaal fout gaan? En iedergeval
moeten alle onderdelen op de goede plaats.

Meten meten meten = weten...
Wat is type nummer schakeling ?
Heb je een link naar schema ?

Op 13 april 2004 20:53:46 schreef Vompaq:
Hallo terug,
na heel mijn kit in mekaar te solderen kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk geen 12V transfo heb (van 220V naar 12V). Ik heb dan effe gezocht in de GR van ons studentenhuis en vond een 9V. Na deze aangesloten te hebben reageerde er echter niets.
Zelfs niet na herhaaldelijk handgeklap (kan je je voorstellen hoe ik daar debiel stond te klappen tegen een stom printplaatje, tot groot jolijt van mijn huisgenoten...)
Er moet wel gezegd dat ik nog geen lamp op de relais heb aangesloten. Dit omdat ik niet wist of er nu 220V op kon of niet. Er zijn echter wel LED's on board die een indicatie zouden moeten geven van de situatie van de relais en van het geklap.
Als er niets gebeurt, komt dat dan omdat ik fouten gemaakt heb bij het solderen, of is dat heel normaal?
Wintervogel, bedankt trouwens om mij te helpen! Er staat echt belachelijk weinig info voor beginners op die pakketjes.

mijn ervaring met velleman is dat alles uit een blister goed te volgens is (ook voor beginners) en alles uit zo'n hardplastic koffertje alleen een lijst is met waardes, kleurcodes en soldeervolgorde.

dat ie niet werkt kan bijna niet bij velleman als alles goed gesoldeerd is en je een bout van 30 watt of minder gebruikt. (dus volgens de soldeerinstructies werkt) verder moet je er wel 12 volt op zetten! anders lukt t niet.

zet anders ff 10 oplaadbare batterijen is serie (ook 12v) of 8 onoplaadbare (penlights bijde)

dan kun je ff testen.
koop dus 2 batterijvakken voor 4 batterijen, zet ze in serie (met 2 van die stekkertjes) en daaraan dan de juiste plug voor de kit.

good luck!

EDIT: een zo'n goedkoop aldi/lidl multimetertje kan ook wel handig zijn... voor een beginner...

Dit topic is ook niet piep meer, is het wel?
Ruim een jaar oud!

MvgEat

Op 2 juni 2005 19:43:58 schreef Rd12tf:
Dit topic is ook niet piep meer, is het wel?
Ruim een jaar oud!

MvgEat

rammer heeft het omhooggeramd !

en ik trapte er nog in ook :(

:D :D :D LOL!
Misschien moet Rammer dan maar beter een nieuw topic openen.

MvgEat

sorry was nie mijn bedoeling :P

Op 3 juni 2005 16:32:03 schreef rammer:
sorry was nie mijn bedoeling :P

geeft niet open maar een nieuwe, want t onderwerp is wel interesant