Lichtmis 2009, Electronicabeurs, 26 Sept

Schimanski

Golden Member

Daar horen tekstballonnetjes bij ;)

Vooruit dan maar...

http://www.uploadarchief.net/files/download/rosmalen-2009-directors-cut.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum
Hugo Welther

Moderator

en Fred van: doet ie niet of doet ie het wel......

Het enige dat tussen jou en je doel staat is alles wat jij jezelf verteld dat je het niet kan.

Op 20 september 2009 11:52:07 schreef Fantomaz:
Wat staat er op jullie verlanglijstje??

Ik ga voor:
-Kabelgoot die ik ook al eens kocht in Beetsterzwaag
-Timermodules
-Aderendhulsjes
-even de gezichten weer eens zien. Sommige kopjes ken ik waarschijnlijk nog niet.
-2x20 Displaytjes. Gewoon omdat ik ze leuk vind.
-Zo'n klein compresortje die ik elk jaar weer zie staan.
-Allerhande graai en hobbyspul
-Maar vooral de Sfeer!!

[updated]
-Printrelais 12V om 230V te schakelen.
-zekeringhoudertje

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Schimanski

Golden Member

en Fred van: doet ie niet of doet ie het wel......

Oei, Fred z'n ballonnetje vergeten. Gauw bijgewerkt.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

HaHaHaHahahaaaa, ik vind hem steengoed ;)

"Ben nog een N00B, maar dat is al aan het veranderen ;)

@Schimanski, FANTASTISCH!!!!

Van een echte kattemepse zendamateur!
Henry S.

Moderator

Ik heb nog steeds geen Rigol ;) (ook niet in de planning btw)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Zo, zaterdag kunnen we veilig naar de lichtmis. Toch maar even naar de garage geweest nadat de rembekrachtiging van mijn auto het niet goed deed.. Er zat meer water dan remolie in.. Oeps. :)

Naja, weer helemaal nagekeken, kan weer veilig rijden :)


(Overigens, de remmen deden het wel gewoon, moest iets harder trappen. De veiligheid van uw auteur, inzittenden en mede weggebruikers is nooit in gevaar geweest.)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Roel we gaan toch wel heel aankomen hè? ;).

Op 20 september 2009 11:52:07 schreef Fantomaz:
Wat staat er op jullie verlanglijstje??

Koffie!
PCB kroonsteentjes
Enkelzijdige epoxy rasterbordjes (heb alleen dubbelzijdige thuis)
Headers
IC voetjes 40 polig
Eventueel AVR spul
Functiegenerator
Gezellig buurten met Roel en Vincent en eventuele andere CO'ers.

Op 20 september 2009 11:52:07 schreef Fantomaz:
Wat staat er op jullie verlanglijstje??

- KKK (Koffie, koek en klets)
- Stukje dubbelzijdig teflon print.
- Een aardige lengte RG213.
- Een paar lellen semi-rigid.
- Allerlei SMA spul.
- Sky trimmers, diverse waarden.
- Zakjes met Xtallen.
- En wat verder onder mijn snuit komt ...

;-)

@Antoine: Ja hoor.. Moet de volgende dag nog ergens anders heen, wil graag heel thuis komen!

@Rd12tf, He, da's een goede. Hier ligt al een week een stuk coax kabel voor de tv door de huiskamer. Te kort om netjes vast te zetten langs de plint. Daar is waarschijnlijk genoeg goedkope en goede kabel te krijgen voor tv. :)

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

@RoelA, let op een stand met (Duitse) Dames en Heren met rode overalls aan, die hebben vele soorten kabels, ook goede RG59.

@Roel, hoe lang moet die kabel zijn?

Schimanski

Golden Member

Oh ja, RG59 moet ik ook nog naar kijken. Ik had een stukje van 8 mtr. en heb daar een 1:4 balun mee gemaakt. RG62 zou nog beter zijn.

http://www.uploadarchief.net/files/download/balun-14.jpg

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Rg62 hoeft niet per sé als het om de impedantie gaat, het gaat toch niet om een zuivere transformatie van 50 naar 200 ohm, er zit toch open lijn achter je BalUn. Daar gaat de SWR toch berserk!
(Tenzij het om de verliezen gaat, RG62 heeft hoofdzakelijk lucht als diëlectricum)

Schimanski

Golden Member

Het gaat om de verliezen. Impedantie (25:100, 37,5:150 of 47:186 voor de verschillende kabelimpedanties) is van minder belang. Deze balun werkt een stuk beter dan de toroid die ik eerst had (wordt niet warm).

Maar dit is Off Topic. We kunnen er zaterdag nog even over bomen in de auto.

What, me worry? // Radiozendamateur - PA2HGJ // Stuff is the junk you keep -- Junk is the stuff you throw away // Tinkeo Ergo Sum

Welnee! Niks OffTopic, nu weten we wat je zoekt en kunnen we meezoeken! :-)

Als we toch zo offtopic gaan..

@Antoine: Zo rond de 25-30 meter. Missschien zelfs meer, moet de boven verdieping ook nog bekabelen. Tv signaal stopt nu bij mijn slaapkamer, rest van het huis heeft al jaren tv staan maar nog geen signaal.. :+

Iemand al een idee hoelaat we gaan meeten met de andere co'ers?

Resistance is futile (If < 1 Ohm)

Ik krijg er al zin in!
Wij staat als het goed is met de camper ergens rond zwolle op de campiv, dus wij zijn er mooi vroeg :)
Moet ik nog wat voor jullie overlaten? :p

Ik hoop dus echt dat de man met de boortjes aanwezig is, anders heb ik een klein probleempje..

Printje geëtst hebben? mail me! | Even the invisible must be perfect | Ook een Meetsnoeren ophangrekje

Ik heb ook nog boortjes nodig, dus hoop ook dat ie er staat.

Nog een andere vraag aan de forumleden:
Zou het verstandig zijn om een goede multimeter (Fluke o.i.d.) op de Radiomarkt te kopen of moet je voor zoiets naar een echte elektronica (web)winkel?

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Waarom niet, bijna alles wat ik hier heb staan is 2e hands. Natuurlijk wel even testen.

Ik bedoel wel nieuw spul natuurlijk.

Ohm sweet Ohm | www.picbasic.nl

Op 23 september 2009 19:59:03 schreef Frits Kieftenbelt:
Ik bedoel wel nieuw spul natuurlijk.

Mmmm... een tweedehands Fluke multimeter is meestal prima. Zolang je hem even mag testen vind ik tweedehands aanschaf over het algemeen geen probleem. Fluke multimeters zijn over het algemeen erg degelijke meters, ik heb een keer problemen gehad met de druktoetsen van een Fluke 11 meter, even gedemonteerd en de carbon contacten gereinigd en heel licht opgeschuurd en het geheel werkt weer als nieuw.

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

Op 20 september 2009 23:06:30 schreef Schimanski:
[...]
Vooruit dan maar...

[afbeelding]

Heeft fred101 'slechts' 35 scoops? Wat een beginneling ;-)

Technology is dominated by two types of people: those who understand what they do not manage and those who manage what they do not understand

voor morgen ziet het weer er prima uit:

In de nacht en ochtend ontstaan er weer mistbanken. De minimumtemperatuur wordt landinwaarts rond de 5 graden en aan zee ongeveer 11 graden.

Zaterdag overdag schijnt de zon geregeld. In de middag wordt het ongeveer 19 graden. Er staat maar weinig wind, kracht 3 of minder uit uiteenlopende richtingen.

tot morgen.

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough